Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

فعالیت سامانه بارشی جدید در هرمزگان از روز گذشته یعنی شنبه ۲۵ دی ماه آغاز شد و امروز نیز این سامانه بارشی به فعالیت خود در مرکز و شرق هرمزگان ادامه می‌دهد و پیش‌بینی تا شامگاه سه شنبه نیز این روند بارش‌ها ادامه داشته باشد.

در شهر بندرعباس شاهد آبگرفتگی شدید معابر به خصوص در سطح محلات بودیم و همچنین در بخش مرکزی بندرعباس و بخش‌های شمیل، تخت، قلعه‌قاضی و جزیره هرمز آبگرفتگی معابر گزارش شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان میناب و شهر میناب نیز شاهد آبگرفتگی معابر هستیم و در روستا‌هایی هم که در سیلاب اخیر دچار آسیب‌شده بودند با احداث سیلاب توسط قرارگاه منطقه‌ای مدینه‌منوره نیروی زمینی سپاه تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده‌است البته از منابع میدانی خبر می‌رسد بر اثر طغیان رودخانه راه ارتباطی روستای مازغ به بندرکلاهی نیز بسته شده‌است.

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: بارش‌هایی که از روزگذشته آغاز شده‌است همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سه شنبه شب نیز این بارش‌ها ادامه داشته‌باشد از این‌رو مردم توصیه‌های احتیاطی را باید مورد توجه قرار دهند.

وی‌افزود: طی بارندگی‌هایی که به وقوع پیوسته است آب‌گرفتگی شدید معابر در شهر بندرعباس و بخش‌های مختلف این شهرستان از جمله تخت، شمیل و قلعه قاضی و جزیره هرمز را شاهد بودیم.

حسن‌زاده تاکید‌کرد: شدت‌بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها موجب شده است که هم‌اکنون راه ارتباطی ۲۶ روستا در استان هرمزگان مسدود باشد و امکان عبور و مرور به آن‌ها وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: بر اثر بارش‌ها برق ۳۰ روستا نیز در هرمزگان قطع شده است و ۵ روستا نیز به علت از بین رفتن شبکه انتقال آب بر اثر سیلاب هم اکنون آب ندارد و آب شربشان قطع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار داد: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز در استان کرمان و وقوع بارش‌ها در این استان روستا‌ها و مناطق همجوار با کرمان بایستی احتیاط بیشتری را به خرج دهند چرا که تدوام بارش‌ها در بالادست و جاری شدن سیلاب ناشی از آن‌ها به سمت پایین دست و روستا‌ها و مناطق هرمزگان می‌تواند خطر آفرین باشد و مشکلاتی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان‌کرد: بارش‌ها موجب شده است اسکله‌های مسافربری بندرعباس، قشم و هرمز نیست تعطیل شوند و توصیه می‌شود مردم با توجه به آبگرفتگی معابر در منزل بمانند و همچنین با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در کل استان ار تردد در مناطق و صعود به ارتفاعات جدا خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیل استان هرمزگان استان کرمان روستا ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری 43 روستا در استان به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،ساجدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: در یک ماه اخیر با احداث ۱۲ سایت جدید و ارتقاء ۷ سایت در روستا‌های شهرستان‌های بم، شهربابک، فاریاب، جیرفت، عنبراباد، کرمان، کوهبنان، منوجان، نرماشیر، رفسنجان، انار، بافت، سیرجان و فهرج به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

ساجدی باتوجه به شتاب بخشی به روند اجرای شبکه ملی اطلاعات و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی اظهارکرد: در ۴۳ روستای شهرستان‌های کرمان جمعاً ۴۹۷۴ خانوار و پوشش جمعیتی ۱۶۱۸۶ نفر با اعتباری بالغ بر ۸۶۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری با کیفیت مناسب به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا با راه اندازی ۹سایت جدید ایرانسل مجهز به تکنولوژی نسل دوم، سوم وچهارم و ۱۰سایت همراه اول جدید و ارتقاء به تکنولوژی نسل چهارم به اینترنت پرسرعت و خدمات منحصر به فرد آن برخوردار شدند

دیگر خبرها

  • سیل در لرستان؛ راه ارتباطی ۵ روستا قطع شد
  • قطع راه ارتباطی ۵ روستای لرستان با طغیان رودخانه «کشکان»
  • قطع راه ارتباطی ۵ روستای معمولان با طغیان کشکان/ تخلیه یک روستا
  • قطع راه ارتباطی ۵ روستای معمولان با طغیان «کشکان»/ تخلیه یک روستا
  • برخورداری 43 روستا در استان به اینترنت پرسرعت
  • هشدار درباره آبگرفتگی معابر و مواج شدن دریا در هرمزگان
  • تصاویری از کهنگی روکش آسفالت در معابر خیابان گلدشت کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی استان کرمان/ احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی با آغاز وزش باد و بارش باران در کرمانشاه
  • رکوردزنی شهرداری کرمان در آسفالت معابر