Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@03:27:32 GMT

کرونای اُمیکرون به پکن پایتخت چین رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۸۲۲۶

کرونای اُمیکرون به پکن پایتخت چین رسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پکن روز شنبه نخستین مورد عفونت محلی سویه بسیار واگیر اُمیکرون کرونا در این شهر را در شخصی گزارش کرد که از چند فروشگاه بزرگ و رستوران در ۱۴ روز گذشته دیدار کرده بود. این شخص از هنگام شروع سال نوی میلادی در دو هفته پیش پکن را ترک نکرده بود.

روزنامه دولتی «چاینا دیلی» نوشت مقررات جدید که از ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) تا پایان ماه مارس (اوائل فروردین) اجرا خواهد شد، به هدف شناسایی رودرس موارد عفونت کرونای اُمیکرون که به سرعت در جهان در حال انتشار است و کنترل خطرات اپیدمی وضع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلا پایتخت چین هم مسافران داخلی را ملزم کرده بود که ۴۸ ساعت پیش از حرکت به سوی پکن آزمایش کرونا بدهند و در اپلیکیشن ردیابی بهداشتی شهر کد سبز داشته باشد.

شهر پکن و ایالت مجاور آن هبئی میزبان بازی‌های المپیک زمستانی هستند که از ۴ فوریه (۱۵ بهمن) شروع می‌شود، درون یک «حلقه بسته» قرار داده شده‌اند که ورزشکاران و سایر کارکنان بازی‌ها را از جمعیت عمومی جدا می‌کند.

شهر تیان‌جین، شهر مجاور پکن که ارتباطات اقتصادی نزدیک با پایتخت دارد، با شیوع کرونای اُمیکرون مواجه است و در سومین دور آزمایش جمعی ساکنان آن که از روز شنبه شروع شده است، ۵۹ مورد عفونت یافته شده است.

تا به حال، موارد سرایت محلی سویه اُمیکرون دست کم در پنج ایالت و شهر چین یافت شده‌اند و مقامات مجبور اعمال محدودیت برای توقف انتشار ویروس شده‌اند و این کشور را در معرض خطر کندشدن بیشتر روند رشد اقتصادی قرار داده است.

چین تا به حال اعلام نکرده است که در مجموع چند مورد عفونت با سویه اُمیکرون در این شکور رخ داده است.

به نوشته چاینا دیلی، تا به حال ۱۳۰۰۰ نفر در محله هایدیان پکن که مورد عفونت اُمیکرون در آن کشف شد، آزمایش شده‌اند، اما هیچکدام از آنها مثبت نشده‌اند.

تا به حال، برخی از مکان‌های مذهبی در شهر به عنوان یک اقدام احتیاطی تعطیل شده‌اند.

برخی از افراد در پکن که درباره احتمال قرنطینه عمومی در طول تعطیلات یک هفته‌ای سال نوی قمری آینده نگران هستند، پس از کشف مورد اُمیکرون به دنبال بازگشت هر چه سریعتر به شهرهای زادگاه خود هستند.

سرزمین اصلی چین روز ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) ۱۱۹ مورد جدید کرونا شامل عفونت‌های واراداتی گزارش کرد که نسبت به ۱۶۵ مورد روز قبل از آن کاهش نشان می‌دهد. چین مرگ جدید ناشی از کرونا گزارش نکرده است و شمار مرگ‌ها در ۴۶۳۶ مورد ثابت مانده است. شمار موارد عفونت تاییدشده در سرزمین اصلی چین تا ۱۵ ژانویه ۱۰۴۸۶۴ مورد است.

کد خبر 650562 برچسب‌ها كروناويروس چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس چین مورد عفونت تا به حال ا میکرون شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملکرد فعالیت‌های مراقبت بهداشتی مرزی و دانشگاهی در طرح سلامت نوروزی

محمد دادرس رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: کل غربالگری سندرمیک انجام شده در مرز‌ها ۵۶۵۰ نفر، تعداد تست کرونای انجام شده ۱۲ نفر، تعداد تست مالاریا انجام شده ۸ مورد، تعداد تست التور انجام شده ۲ مورد و تعداد واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال نیز صفر بوده است.

وی در ارائه گزارش آمار فعالیت‌های مراقبت واگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی در سه روز اجرای طرح سلامت نوروزی، تعداد کل بازدید انجام شده را ۲۸ مورد، تعداد واکسن هاری تزریق شده ۳۴ مورد، تعداد نمونه‌های واگیر تهیه شده ۸ مورد، تعداد طغیان‌های واگیر گزارش شده صفر مورد و تعداد تست کرونای انجام شده را ۱۲ مورداعلام کرد.

منبع: وبدا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • استفاده از آب لوله کشی برای شستشوی بینی شما را می‌کشد
  • انجام ۲۴۷۸ غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها در چهارمین روز از طرح سلامت نوروزی
  • غربالگری ۲۴۷۸ نفر دارای علائم بیماری در مرز‌ها
  • غربالگری بیش از ۲ هزار نفر دارای علائم بیماری در مرزها انجام شد
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • گزارش عملکرد فعالیت‌های مراقبت بهداشتی مرزی و دانشگاهی در طرح سلامت نوروزی
  • هشدار محققان؛ خطر شست و شوی بینی با آب لوله کشی
  • هوای یک شهر خوزستان «قرمز»، یک شهر «سبز»
  • هوای یک ‌شهر خوزستان «قرمز»، یک شهر «سبز»
  • این نوع دندان درد از علائم سرطان است