Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - حیدری رئیس اداره امور عشایری شهرستان رستم گفت: بارش شدید باران و طغیان رودخانه فصلی سبب مسدود شدن راه هزار و ۷۰۰ خانوار عشایر در منطقه پشتکوه این شهرستان شد.

او گفت: گروه‌های راهداری برای بازگشایی مسیر به منطقه اعزام شدند.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان رستم گفت: بارش باران همچنین سبب تلف شدن ۳۰۰ راس دام عشایری این شهرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهجت رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آباده نیز گفت: طی تماس مردمی مبنی بر گرفتار شدن تعدادی از خودرو‌ها در منطقه گردنه سنجد گل به علت بارش برف، بلافاصله پس از هماهنگی با مرکز کنترل عملیات استان (EOC) تیم‌های جستجو و نجات به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

بهجت گفت: نیرو‌های امدادگر با همکاری نیرو‌های مردمی، افراد گرفتار را نجات دادند و به منطقه امن هدایت کردند.

پس از سیل روز‌های ۱۲ و ۱۳ دی ماه که پل بس خاش جواهری (سر پیچ بالاده) در بخش بیرم به طور کامل تخریب شد، اداره راه مسیر موقتی را برای عبور و مرور ساکنان روستای بالاده ایجاد کرد که با بارندگی سامانه اخیر مسیر جایگزین هم مسدود شد.

مردم منطقه تا اطلاع بعدی از تردد در مسیر بالاده خودداری کنند.

سیلاب ارتباط بخش بیرم لارستان را قطع کرد

بارش‌های سیل آسا از ظهر یکشنبه ۲۶ دیماه ۱۴۰۰ در مناطق جنوبی فارس شدت یافت و ارتباط شهر بیرم لارستان در اثر تخریب جاده دسترسی با ۲ روستای بالاده و آبکنه این بخش و همچنین شهر اشکنان لامرد قطع شده است.

بخشدار بیرم گفت: پل ارتباطی روستای بالاده که در سیل هفته گذشته دچار تخریب شده بود و با تلاش راهداران و اداره کل راه و شهرسازی لارستان راه دسترسی و جایگزین موقت نیز با جا گذاری ۲ عدد لوله ایجاد شده بود؛ امروز و در اثر وقوع سیلاب لوله‌ها را آب بُرد و مجدد ارتباط شهر بیرم با این روستا‌های بالادست قطع شده است.

روح الله بامداد گفت: هم اینک نیرو‌های راهداری در منطقه و در محل پل ورودی از سمت روستای آبکنه به بیرم حضور دارند و مشغول پاکسازی جاده و جلوگیری از انحراب سیل به شهر هستند.

او گفت: همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده پل روستای محمد قاسمی از دیگر روستا‌های بالادست شهر بیرم هم سر ریز شده که احتمال ورود آب به داخل این روستا نیز وجود دارد که البته نیرو‌های امدادی و مردمی و دستگاه‌های خدمات رسان در منطقه مستقر شده اند.

قطع برق در شهر سده اقلید

صادق مسئول اداره برق شهر سده اقلید گفت: بارش شدید برف ( بارش ۳۶ سانتیمتری) که از ظهر روز گذشته در شهر سده شروع شده سبب پاره شدن سیم‌های برق در برخی معابر و قطع برق بیش از چهار هزار مشترک در این شهر شد.

صادق افزود: برق در این شهر از ساعت ۲۳ دیشب قطع شده است و هم اکنون نیرو‌های اداره برق در تلاش برای رفع این مشکل هستند.

همچنین در این سامانه بارشی شهرستان رستم دچار سیل شده و برخی از نقاط روستایی آن آسیب دیده است.

ابوطالب حسینی، فرماندار رستم گفت: آبگرفتگی کوچه‌ها و معابر منجر به ورود آب به منازل شهر کوپن شده و مردم در این شهر دچار خسارت ناشی از سیل شدند.

او با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی و روستا‌ها نیز از آسیب سیل در امان نبودند، گفت: ۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در این شهرستان به دلیل سیل دچار آسیب شده است.

فرماندار رستم با بیان اینکه امدادرسانی به این نقاط در حال انجام است، افزود: جاده‌های روستایی و عشایری نیز دچار آسیب شده، اما هنوز برآورد دقیقی از سیل در شهرستان انجام نشده است.

فرماندار اوز فارس هم گفت: بارش‌های سیل آسای ۱۲ و ۱۳ دی ماه امسال افزون بر یک هزار و ۹۶۰میلیارد ریال به تاسیسات و امور زیربنایی در بخش‌های مختلف و همچنین عمران شهری و روستایی در این شهرستان جنوبی خسارت وارد کرد.

علی علی پور گفت: این خسارت‌ها در حوزه‌های مختلف شامل راه، مسکن، کشاورزی، تاسیسات آب و برق، ورزش و ابنیه‌های عمومی در شهر و روستا‌ها بوده است.

او گفت: بیشترین میزان خسارت به بخش‌های راه‌ها، ابنیه‌ها و پل‌ها و جاده‌های دسترسی به روستا‌ها با بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال بوده است.

علی پور گفت: سیلاب همچنین بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال به بخش عمران روستایی خسارت زده که شامل تخریب ابنیه‌ها و معابر بوده است.

فرماندار اوز گفت: میزان خسارات واردشده در بخش‌های مختلف با جمع بندی نهایی و برآورد دقیق به ستاد مدیریت بحران استان و استانداری فارس و از آنجا به دولت برای تخصیص اعتبارات لازم ارایه شده است.

علی پور گفت: هم اینک تمام دستگاه‌های خدمات رسان و اعضای مدیریت بحران شهرستان با توجه به اعلام و هشدار بارش‌های سیل آسا در جنوب استان به حالت آماده باش درآمده اند و تمهیدات و تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی اندیشیده شده است.

او گفت: البته بارش‌های سیل آسای روز‌های ۱۲و ۱۳ دیماه امسال برکات زیادی را برای شهرستان اوز به خصوص کشاورزان این منطقه که به شدت با بروز پدیده خشکسالی و کم آبی دست و پنجه نرم می‌کردند، به همراه داشت.

فرماندار اوز گفت: آب انبار‌های خالی و خشکیده و تالاب کم آب و نیمه جان هیرم در شهرستان اوز تا قبل از بارش‌های امسال مردم این منطقه را نگران کرده بود، اما اینک تمام برکه‌های شهر پر از آب و تالاب زیبای هیرم در بخش بیدشهر هم بر اساس آخرین آمار تا بالای ۵۴ درصد و طی همین بارش‌ها آبگیری شده است.

بازگشایی راه ارتباطی خسروشیرین

کاوه دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان آباده گفت: با توجه به بارش برف سنگین طی اعلام دهیاری روستای خسروشیرین، محور کولار-خسروشیرین مسدود شد که با تلاش چهار اکیپ برف روب این مسیر بازگشایی شد.

او گفت: در حال حاضر برق روستای خسروشیرین قطع شده است و کارکنان اداره برق پیگیر رفع مشکل هستند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان آباده گفت: طبق اعلام دهیار روستای خسروشیرین تا ساعت ۴ صبح، بارش برف در این منطقه حدود ۵۰ سانتی متر بوده که با توجه به قطعی برق، موتور دیزل کمکی برای تامین برق راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خسارت میلیاردی سیل شهرستان های جنوبی فارس مدیریت بحران بارش های سیل قطع شده روستا ها بارش ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان

در پی بارش‌های سیل‌آسا در استان یزد در بسیاری از شهرستان‌ها و نقاط استان سیل جاری شد، به زیرساخت‌های جاده‌ای استان خسارت زد و شش محور استان نیز مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، باران‌های سیل‌آسای روز و شب گذشته در بیشتر مناطق استان یزد، سبب بروز سیل در بیشتر مناطق شده و سبب مسدودی راه‌ها و خسارت به زیرساخت‌ها شده است؛ این بارش‌های رگباری هم‌اکنون در شهر یزد و بسیار از مناطق استان در حال وقوع است.

هواشناسی استان یزد از تداوم بارش‌ها تا فردا خبر داد و اعلام کرد که تاکنون بیشترین میزان بارش مربوط به تفت با ۶۴ و ۷ دهم میلیمتر بارش بوده است و مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های بافق، بهاباد و قسمت شرقی اردکان بارش‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند.

جاری شدن سیل در جاده خضرآباد استان یزد سیل روستای هامانه دهستان کذاب جاری شدن سیل در محدوده پروژه باند دوم یزد طبس

کد خبر 747477

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • طغیان رودخانه میرود در بابل
  • (ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • خسارت سیل به قشلاق ذاخر شهرستان اهر
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان