Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رویترز، به دنبال گسترش ویروس اومیکرون در سطح جهانی، اوکیناوا ژاپن نیز در روز یکشنبه ابتلای یک هزار و ۸۲۹ مورد به ویروس کرونا را ثبت کرد.

خبرگزاری ان اچ کی نیز روز شنبه گزارش داد، ژاپن تقریباً به بالاترین میزان ابتلای روزانه به کووید-۱۹ از همه‌گیری رسیده است و استان اوزاکا نیز با سه هزار و ۶۹۲ مورد رکورد روزانه موارد ابتلا را گزارش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس همین گزارش، دولت شهری توکیو چهار هزار و ۵۶۱ مورد جدید در این شهر را روز جمعه گزارش کرد که بالاترین میزان روزانه آن از ماه آگوست (مرداد) است.

افزایش شیوع کرونا به دنبال اجرای پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تر کرونا در هفته گذشته در تأسیسات نظامی ایالات متحده در اوکیناوا رخ می‌دهد.

نیروهای ایالات متحده در ژاپن در مورد پروتکل های جدید اعلام کرد: اقدامات کاهشی که ما در سراسر مقر نیروهای آمریکایی اتخاذ کرده‌ایم برای محافظت از آمادگی نیروهایمان، رفاه خانواده‌هایمان و سلامت شهروندان ژاپنی است، ما می‌دانیم که همه ما نقشی در ایمن نگه داشتن جوامع خود داریم.

پیش گیری ها برای ایمن نگهداشتن مقر نیروهای آمریکایی از کرونا در اوکیناوا در حالی انجام می شود که پیش از این یک پایگاه نظامی ایالات متحده در جنوب این استان در ماه دسامبر (آذر) با ۱۸۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا درگیر همه گیری شده بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ژاپن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ژاپن ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا ژاپن ایالات متحده آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اخیراً مصوبه‌ای را امضا و تبدیل به قانون کرد که فعالیت تیک‌تاک در این کشور را در صورت عدم واگذاری آن از سوی شرکت بایت‌دنس، ممنوع می‌کند.

قانون جدید به بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک، ۲۷۰ روز مهلت می‌دهد تا مالکیت و دارایی‌های تیک‌تاک در ایالات متحده را واگذار کند. شو زی چو، مدیرعامل این پلتفرم اجتماعی در واکنش به این قانون گفت: «مطمئن باشید که ما جایی نمی‌رویم. حقایق و قانون اساسی به نفع ما هستند و انتظار داریم که دوباره پیروز شویم.»

قانون امضا شده از سوی بایدن تا روز ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵، یک روز پیش از پایان دوره او، به این شرکت فرصت می‌دهد که برای فروش تیک‌تاک اقدام کند؛ اما اگر تشخیص داده شود که بایت‌دنس در حال طی فرایند اجرای این قانون است، مهلت مذکور می‌تواند تا سه ماه تمدید گردد.

این در حالی است که دادگاه ایالات متحده پیش‌تر و در سال ۲۰۲۰، تصمیم ترامپ برای ممنوعیت تیک‌تاک و وی چت را رد و ملغی کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «ما نمی‌خواهیم شاهد ممنوعیت این پلتفرم باشیم. مسئله مالکیت دولت چین است.»

چو با تأکید بر اینکه تیک‌تاک همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و محدودیت‌ها را به چالش می‌کشد، گفت: «اشتباه نکنید این یک ممنوعیت برای تیک‌تاک است.»

اکنون بسیاری از کارشناسان این پرسش را مطرح می‌کنند که در صورت تلاش بایت‌دنس برای واگذاری تیک‌تاک، آیا خریدار بالقوه منابع مالی لازم برای خرید این پلتفرم را دارد و آیا چین و سازمان‌های دولتی ایالات متحده فروش آن را تأیید می‌کنند؟

بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، تیک‌تاک قصد دارد، این مصوبه را با استناد به متمم اول قانون اساسی آمریکا به چالش بکشد و انتظار می‌رود که کاربران این برنامه نیز مجدداً اقدامات قانونی را علیه تصمیم دولت به کار گیرند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد: «ممنوعیت یا الزام واگذاری تیک‌تاک یک سابقه جهانی نگران‌کننده برای کنترل بیش از حد دولت بر پلتفرم‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.»

دلیل این اقدام قانون‌گذاران ایالات متحده نگرانی گسترده از دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها و نظارت بر آن اعلام شده است. نبرد چهار ساله بر سر تیک‌تاک جبهه مهمی در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن محسوب می‌شود. از سوی دیگر، هفته گذشته نیز اپل اعلام کرد که چین به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی خواستار حذف واتس‌اپ و پلتفرم‌های متا از اپ استور این شرکت در چین شده است.

منبع: زاویه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد