Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: به ۲۳ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب خسارت وارد و دچار آبگرفتگی شدند که نیروهای امدادی، امدادرسانی کردند.

سید ابوالحسن میرجلیلی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سیلاب، تردد در راه‌ها را با مشکل مواجه کرده اما با تلاش راهداران راه‌های اصلی باز بوده ولی چند محور روستایی استان و محور سه‌قلعه سرایان به بیرجند مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سامانه بارشی تا پایان هفته ادامه دارد؛ بنابراین شش تیم ارزیاب و نیروهای امدادی و عملیاتی تا چهارشنبه آماده باش خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی شبانه‌روز گذشته(۲۶ دی ماه)، به ۱۶۳ نفر فرد گرفتار در سیلاب امدادرسانی شده و ۱۱ خودروی گرفتار در سیلاب رهاسازی شدند.

میرجلیلی با بیان اینکه تاکنون خسارت جانی نداشته‌ایم، ادامه داد: ۳۲ نفر گرفتار در محورهای مواصلاتی که در راه ماندند، اسکان داده شدند؛ سیلاب به هشت واحد دامی و طیور نیز خسارت وارد کرد و چند راس دام و شترمرغ در سیلاب تلف شدند؛ لذا از دامداران تقاضا می‌شود نسبت به چرای دام اقدام نکنند.

میرجلیلی بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها مردم از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیل‌ها جدا خودداری کنند چراکه توان زیادی از امدادگران صرف بستن زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه قطعی برق در شمال شهر بیرجند نیز به سرعت رفع شد، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از سدها به‌خصوص در شهرستان‌های شمالی آبگیری شده و امید است با ادامه بارندگی‌ها به حد مطلوب برسند.

امداد رسانی به ۱۲۹ حادثه دیده سیلاب در خراسان جنوبی

محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به ۱۲۹ نفر در ۶ شهرستان خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته امدادرسانی به حوادث سیلاب در شش شهرستان سرایان، قاین، فردوس، نهبندان، بیرجند و خوسف انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت به ۱۲۹ نفر حادثه دیده امداد رسانی شده است، افزود: بیشتر حوادث آبگرفتگی منازل و گیرافتادگی خودروها در مسیر سیلاب بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه طی این مدت برای ۱۷ منزل مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بود تخلیه آب انجام شده است، گفت: همچنین ۳۲ نفر سرنشینان ۱۰ دستگاه خودرو گرفتار در مسیر سیلاب توسط نیروهای امدادی و مردمی نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی ها همچنان ادامه دارد، گفت: تا کنون ۷۷ نیروی عملیاتی در قالب ۲۲ تیم با انواع تجهیزات امدادی به محل حوادث اعزام شده اند؛ حوادث خسارت جانی در بر نداشته است و طی این مدت نیروهای عملیاتی هلال احمر در ۱۸ نقطه استان امداد رسانی داشته‌اند.

وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی از شهروندان خواست: در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها قرار نگیرند و از سفر های غیر ضرور بپرهیزند؛ با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده ها، رانندگان ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، یادآور شد: هم‌میهنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیریت بحران سیلاب خراسان جنوبی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر (فیلم)

 

 

 

70 سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیروهای امدادی، نجات داده شدند.   این اتوبوس‌ها شب گذشته در مسیر «چابهار - نیکشهر» در حال تردد بودند که به‌دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های محلی گرفتار سیلاب شدند که بلافاصله بعد از رها‌سازی از سیلاب توسط نیروهای راهداری اسکان اضطراری یافتند. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش تلفات بارندگی و سیل شدید در عمان (فیلم) جان باختن ۳ نفر بر اثر سیلاب در سیستان و بلوچستان (فیلم) بارندگی‌های شدید باعث سیل در خیابان‌های دبی شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • نجات چهار نفر از افراد گرفتار در سیلاب بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر
  • ببینید | گرفتار شدن ۴ نفر در سیلاب | امدادگران هلال احمر به داد آنها رسیدند
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل کرمان
  • باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود
  • گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر (فیلم)
  • تصاویر گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر + فیلم
  • آماده باش ۴۸ تیم راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب
  • ۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند