Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نتایج رتبه بندی رَوند (RUR) در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. رتبه بندی رَوند (Round University Ranking)  یک رتبه بندی بین المللی است که در سال ۲۰۱۳ در مسکو فعالیت خود را آغاز کرد. این رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را در ۴ حوزه آموزش، پژوهش، تنوع بین المللی و پایداری درآمد رتبه‌بندی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام رتبه‌بندی روند با همکاری Clarivate Analytics روز گذشته، رتبه‌بندی موضوعی ۲۰۲۱ را ۴ حوزه علوم طبیعی، علوم فنی ، علوم زیستی و علوم اجتماعی منتشر کرد. 

۱۱ دانشگاه برتر ایران در حوزه علوم طبیعی

۵۲۶ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ در حوزه علوم طبیعی توسط نظام رتبه‌بندی روند معرفی شد. بر این اساس موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه پرینستون و دانشگاه استنفورد رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند. دانشگاه کرنل، دانشگاه‌ ام‌آی‌تی، موسسه فناوری جورجیا، دانشگاه ییل، دانشگاه نورث وسترن، موسسه فناوری فدرال سوئیس و دانشگاه رایس نیز در رتبه چهارم تا دهم برترین دانشگاه‌های علوم طبیعی جهان قرار گرفتند.

۱۱ دانشگاه از ایران در رتبه‌بندی روند ۲۰۲۱ در حوزه علوم طبیعی حضور دارند. دانشگاه تهران با رتبه جهانی ۲۲۹ در حوزه علوم طبیعی توانست رتبه اول را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کند. دانشگاه‌ صنعتی اصفهان و دانشگاه شهید بهشتی نیز به عنوان رتبه جهانی ۲۴۸ و ۳۲۳ رتبه دوم و سوم کشوری را به خود اختصاص دادند. 

در جدول زیر اسامی برترین دانشگاه‌های ایران در حوزه علوم طبیعی بر اساس رتبه‌بندی ۲۰۲۱ نظام ارزیابی روند آمده است:

۱۰ دانشگاه برتر کشور در حوزه علوم فنی

در رتبه‌بندی ۲۰۲۱ نظام ارزیابی روند، ۵۲۰ دانشگاه در حوزه علوم فنی به عنوان برترین اعلام شدند. ۱۰ دانشگاه برتر جهان در این حوزه عبارتند از: دانشگاه آکسفورد، موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه پکن، دانشگاه ام‌آی‌تی، دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری فدرال سوئیس، دانشگاه کمبریج، دانشگاه شینهوا، دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان.

۱۰ دانشگاه از ایران در لیست برترین دانشگاه‌های علوم فنی این نظام رتبه‌بندی قرار دارند. دانشگاه تهران با رتبه ۱۲۸ توانسته رتبه اول کشوری را در حوزه علوم فنی کسب کند. دانشگاه‌ صنعتی اصفهان و دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم کشوری را کسب کرده‌اند.

در جدول زیر اسامی برترین دانشگاه‌های ایران در حوزه علوم فنی بر اساس رتبه‌بندی ۲۰۲۱ نظام ارزیابی روند آمده است:

درخشش ۸ دانشگاه ایران در حوزه علوم زیستی

تعداد دانشگاه‌هایی که توسط نظام ارزیابی روند در حوزه علوم زیستی معرفی شدند، ۵۷۹ مورد بود. در این لیست دانشگاه هاروارد، دانشگاه جانز هاپکینز، دانشگاه ییل، موسسه کارولینسکا، موسسه فناوری فدرال سوئیس، دانشگاه ام‌آی‌تی، دانشگاه کمبریج، دانشگاه استنفورد، موسسه فناوری کالیفرنیا و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ به عنوان ۱۰ دانشگاه برتر جهان در حوزه علوم زیستی شناخته شدند.

دانشگاه تهران با رتبه جهانی ۱۷۷، دانشگاه شهید بهشتی با رتبه جهانی ۳۲۸ و دانشگاه صنعتی اصفهان با رتبه جهانی ۳۲۹ توانستند در حوزه علوم زیستی بین دانشگاه‌های جهان خوش بدرخشند و رتبه اول تا سوم کشور را نیز کسب کنند. 

در جدول زیر اسامی برترین دانشگاه‌های ایران در حوزه علوم زیستی بر اساس رتبه‌بندی ۲۰۲۱ نظام ارزیابی روند آمده است:

۷ دانشگاه برتر ایران در حوزه علوم اجتماعی

بر اساس اعلام نظام ارزیابی روند در سال ۲۰۲۱، ۱۰ دانشگاه شامل دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری فدرال سوئیس، دانشگاه استنفورد، دانشگاه ام‌آی‌تی، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه ییل، کالج لندن، دانشگاه کمبریج، موسسه کارولینسکا و دانشگاه جان هاپکینز توانستند در بین ۵۹۷ دانشگاه خوش بدرخشند و رتبه اول تا دهم در حوزه علوم اجتماعی را کسب کنند.

دانشگاه تهران با رتبه ۱۵۵ جهانی، رتبه اول کشوری را در حوزه علوم اجتماعی کسب کرد. رتبه اول و دوم کشور نیز متعلق به دانشگاه‌ شهید بهشتی با رتبه ۳۳۶ جهانی و دانشگاه تبریز با رتبه جهانی ۳۸۵ است.

در جدول زیر اسامی برترین دانشگاه‌های ایران در حوزه علوم اجتماعی بر اساس رتبه‌بندی ۲۰۲۱ نظام ارزیابی روند آمده است:

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1125908 برچسب‌ها رتبه بندی دانشگاه‌ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه تهران با رتبه حوزه علوم اجتماعی حوزه علوم زیستی حوزه علوم طبیعی حوزه علوم فنی رتبه جهانی دانشگاه برتر سال ۲۰۲۱ ۱۰ دانشگاه رتبه اول ام آی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ملی تا ساعت ۲۲ امشب/اجرای برنامه های متعدد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این شب موزه به شیوه‌ای متفاوت و حرفه‌ای برای دوستدارانش معنا می‌گیرد و روایت‌هایی شیرین و رازهای سر به مهر تاریخ توسط متخصصین بازگو می‌شود.

علاقه‌مندان به این بازدید شبانه در صورت تمایل می‌توانند بر اساس برنامه‌های اعلام شده در بیش از ۲۵ تور موضوعی با حضور پیشکسوتان، اساتید و کارشناسان حوزه‌های باستان‌شناسی، فرهنگ و هنر در موزه ملی ایران شرکت کنند.

فخری دانشپور پرور، حمیده چوبک، سونیا شیدرنگ، شاهرخ رزمجو، مصطفی ده پهلوان، روح الله یوسفی زشک، احسان رضایی، اسماعیل اسماعیلی جلودار، نوشاد رکنی، اشکان پوریان، محمدرضا نعمتی و … از جمله اساتید حاضر در شبی با موزه ملی ایران خواهند بود.

شرکت‌کنندگان این برنامه همچنین می‌توانند در بیش از هشت تور موضوعی کتابخانه و موزه ملی ملک در مجاورت موزه ملی ایران نیز شرکت کنند.

بازدید از نمایشگاه نسخ خطی قرآن منسوب به بایسنقر میرزای تیموری (منتخب آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و موزه ملی ایران) و تور موضوعی با حضور پژوهشگران این حوزه از جمله ایستگاه‌های ویژه و برنامه‌های مرتبط با این ایام فرخنده تدارک دیده شده است.

میزبانی از کودکان و نوجوانان درکارگاه‌های اختصاصی با برنامه‌های متنوعی صورت خواهد پذیرفت. از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به ضرب سکه، آشنایی با مهر، تجربه بازی باستانی پنج هزارساله شهرسوخته، بازآفرینی نقوش باستانی، نقاشی و …. اشاره کرد. یادآور می‌شود حضور برای عموم علاقمندان در رویداد شبی با موزه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ رایگان بوده و ورود تا ساعت ۲۱ امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 6062786 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • اعتراضات کار دست کاظم صدیقی داد /دانشگاه امام صادق لیست جدید سخنرانان را منتشر کرد
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • بازدید رایگان از موزه ملی تا ساعت ۲۲ امشب/اجرای برنامه های متعدد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان