Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم در بخشنامه‌ای به همه دانشگاه‌ها جزئیات حضوری شدن نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در بخشنامه‌ای به رؤسای شورای استانی آموزش عالی کشور حضوری شدن نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

با عنایت به مصوبه نشست ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ در خصوص حضوری شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نیز حاصل مذاکرات به‌عمل آمده در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با حضور مقام عالی وزارت در روز ۲۳ دی ۱۴۰۰ مستدعی است هماهنگی لازم برای اقدامات مرتبط با در نظر گرفتن همه شرایط و الزامات اختصاصی آن دانشگاه، مؤسسه آموزش عالی در اجرای مصوبه زیر صورت پذیرد:

مصوبه: همه کلاس‌های آموزشی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به‌صورت حضوری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تبصره یک: بر اساس شرایط هر دانشگاه، مؤسسه آموزش عالی به ترتیب و در صورت لزوم، ۱) آموزش حضوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی (دکتری تخصصی و کارشناسی‌ارشد، دکتری حرفه‌ای)، ۲) آموزش دروس عملی برنامه‌های درسی (آزمایشگاه، کارگاه، درمانگاه و نظایر این‌ها)، ۳) آموزش حضوری دانشجویان کارشناسی، کاردانی به‌صورت کاملاً حضوری در اولویت باشد.

تبصره دو: در اجرای هر چه مؤثرتر مصوبه، بر اساس هماهنگی با مراجع استانی به‌ویژه استانداری و بر اساس آخرین تصمیمات مراجع ذی‌صلاح تصمیم‌گیری و اقدام شود.

تبصره سه: تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان در صورت لزوم استفاده از آموزش‌های الکترونیکی در قالب ترکیب متناسب آن با آموزش حضوری، الزاماً باید مطابق با نظام‌نامه یادگیری الکترونیکی و تحت نظارت شورای آموزش عالی استان اقدام کنند.

تبصره چهار: در هر حالت مراعات کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور حفظ سلامت دانشجویان و دانشگاهیان الزامی است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ها بخشنامه حضوری شدن دانشگاه ها آموزش حضوری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آموزش حضوری نیمسال دوم حضوری شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم