Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@19:41:11 GMT

از موشک هامبورگ تا ناو هواپیمابر پورتو

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۰۷۷۴

از موشک هامبورگ تا ناو هواپیمابر پورتو

یک سایت در پرتغال لقب جالبی به مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پورتو داده است. aircraft carrier یعنی ناو هواپیما بر. 

به گزارش "ورزش سه"، این لقب را سایت noticiasaominuto به مهدی طارمی داده است. بعد از اینکه مهدی طارمی گل سوم تیم پورتو را در بازی با بلننسز به ثمر رساند. در مسابقه ای که مهدی طارمی به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد و در نهایت با گلی که در این بازی با ثمر رساند در پیروزی 4-1 پورتو سهیم شد و شمار گل های خود را به عدد 10 رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

پیش تر هم رسانه های اروپایی لقب جالبی به فوتبالیست های ایرانی داده بودند و نکته جالب اینکه این لقب ها بیشتر به بازیکنان در فاز حمله داده شده و لقب ها هم بر گرفته شده از تجهیزات در زمینه هوایی است. 

 

به یاد داریم در روزهایی که مهدی مهدوی کیا در جناح راست تیم فرانک پاگلزدورف (هامبورگ) جولان می داد و با فرارها و ارسال های خود از این جناح امان حریفان را بریده بود از سوی رسانه های آلمان به موشک هامبورگ تشبیه شد و این به خاطر سرعت فوق العاده اش بود. بهترین دوران مهدی مهدوی کیا در فوتبال اروپا در  روزهای حضور در هامبورگ بود. به خصوص در فصلی که فرانک پاگلزدورف تیمش را 3-3-4 در زمین ارنج می کرد. مهدی مهدوی کیا در این دوران پاس گل ها و گل های سرنوشت سازی از خود به یادگار گذاشت. از بوندس لیگا گرفته تا رقابت های اروپایی و در مصاف با تیم هایی چون یوونتوس. 

 

وحید هاشیمان هم به خاطر ضربات سر و گل هایی که برای بوخوم در بوندس لیگا می زد به هلی کوپتر تشبیه شده بود. به این خاطر که او درجا خوب به هوا می پرید و ضربه سر می زد. در یک فصل وحید هاشمیان به با ثمر رساندن 16 گل برای بوخوم در بوندس لیگا بهترین بازیکن تعویضی لقب گرفت و همین گل ها او را به تیم بایرن مونیخ برد. هر چند دوران حضورش در تیم بایرن به اندازه بوخوم پرفروغ نبود. 

 

 

و حال مهدی طارمی و لقب ناو هواپیما بر.  مهاجمی که بعد از بازی با الغرافه در ریوآوه گل کرد و حالا یکی دو فصلی است که در خط حمله پورتو صدرنشین لیگ برتر فوتبال پرتغال جولان می دهد. او با وجود اینکه هفته ها گل نزده بود 10 گل به نام خود ثبت کرده و 6 پاس گل داده و این یعنی اینکه در 16 گل از 48 گل پورتو در فصل جاری تاثیر مستقیم داشته و این یک آمار فوق العاده برای مهدی طارمی بشمار می رود. گل او به تیم چلسی در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان نامزد جایزه پوشکاش معرفی شده است. در این لقب مهدی طارمی به ناو تشبیه شده و توپ به هواپیما. به این خاطر که مهدی طارمی قدرت حمل به توپ خوبی دارد و در نهایت توپ را به جایی هدایت می کند که در ذهن دارد؛ قعر دروازه حریف. 

 

مهدی طارمی حالا در بهترین شرایط روحی و روانی در اردوی تیم ملی حاضر می شود و آماده است با شکست عراق و امارات به همراه تیم ملی فوتبال ایران و در استادیوم آزادی و از همه مهمتر در حضور تماشاگران ایرانی جشن صعود به جام جهانی 2022 را برگزار کند.

مهدی طارمی پورتو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مهدی طارمی پورتو مهدی طارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد

به گزارش قدس آنلاین، قرارداد طارمی با باشگاه  پورتو در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و مدیران اینتر از مدت‌ها قبل مذاکرات با این بازیکن را آغاز کرده بودند و گفته شده بود که پیش قراردادی را هم با او به امضا رسانده‌اند.

توافق اینتر با این ستاره ایرانی باعث شده بود که شرایط برای او در پورتو دشوار شود و شاید به همین دلیل بود که مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند انجام تست‌های پزشکی را کمی به تاخیر بیندازند، هرچند که این تصمیم هم در شرایط او تاثیر خاصی نداشت.

اینتر شب گذشته موفق شد با غلبه برابر میلان برای بیستمین بار جام قهرمانی رقابت‌های سری ایتالیا را از آن خود کند و آسیلیو پس از مسجل شدن قهرمانی تیمش در گفت‌وگو با خبرنگاران از نهایی شدن انتقال طارمی به این باشگاه خبر داد.

مدیر اینتر در پاسخ به سوالی درباره خریدهای این باشگاه در فصل آینده گفت:« ما دو قرارداد برای فصل آینده را تقریبا نهایی کردیم. یکی از آن‌ها مهدی طارمی است که به عنوان بازیکن آزاد از پورتو به این باشگاه خواهد پیوست و دیگری هم پیتر زلینسکی است که قرار است از ناپولی به جمع ما ملحق شود.»

بسیاری از رسانه‌های ایتالیایی و خبرنگار نزدیک به باشگاه اینتر و همچنین فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی، از چند ماه قبل خبر داده بودند که این دو بازیکن قرار است در فصل آینده پیراهن اینتر را به تن کنند و تحت هدایت سیمونه اینزاگی به میدان بروند.

دیگر خبرها

  • قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد
  • پیروزی پورتو در شب درخشش مهدی طارمی
  • برتری پورتو با پاس گل طارمی
  • درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج
  • پیروزی پورتو با درخشش طارمی+ فیلم
  • ستاره ایرانی همچنان می‌درخشد | پاس گل طارمی در شب پیروزی پورتو
  • پیروزی پورتو در شب درخشش طارمی
  • ۳ امتیاز خارج از خانه پورتو با پاس گل طارمی
  • هفته سی‌ام لیگ پرتغال؛ پورتو با پاس گل طارمی برد
  • برد پورتو با پاس گل طارمی