Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف و انهدام باند جعل آرای قضایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت افرادی با ارائه آرای جعلی از شعب تجدیدنظر و دیوان عالی کشور به محاکم دادگستری استان مراجعه نموده که با اطلاع از جعلی بودن آرای آنها موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت  و پس از بررسی‌های کارشناسانه و کار اطلاعاتی و رصد اطلاعاتی موسسات داوری و تحصیل مستندات  مشخص گردید که این  افراد جهت پیگیری امور خود به موسسه داوری  مراجعه نموده بودند که خانمی به نام س- ج با همراهی متهم دیگر  به نام س – آ که خود را وکیل معرفی نموده بودند با اخذ وکالت کاری و ارائه تعهدنامه پیگیری امور حقوقی و اعمال مقررات ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری وجوهی بالغ بر ده میلیارد ریال اخذ نموده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی ادامه داد، این افراد با گذشت چند ماه به منظور پیگیری نتیجه اعاده دادرسی خود مجدداً به دفتر موسسه فوق الذکر مراجعه می نمایند که س – آ دادنامه های جعلی را از سیستم رایانه خود که مربوط به یکی از شعب دیوان عالی کشور بود استخراج و به آنها تحویل می دهد.

رئیس کل دادگستری استان افزود، با توجه به حساسیت امر، موضوع در اولویت کاری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفته با همانگی و دستور دادستانی افراد فوق الذکر به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول آرای قضایی و کلاهبرداری و امیدوار کردن مردم به امور واهی و اخذ مبالغ از مراجعین راساً دستگیر و اقلام دفتر آنها توقیف می شود.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد، در بازرسی از دفتر و رایانه های محکومین، تعداد زیادی پرونده که در پوشش داوری طرح شده بودند کشف که مشخص گردید، موضوعات این پرونده ها اصلاً در صلاحیت داوری نمی باشند و دو متهم مذکور با همکاری متهم سوم با هویت ح- ح که دارای چندین فقره سابقه کیفری در زمینه کلاهبرداری و جعل اسناد نیز می باشند با تشکیل گروه و باندی با جلب اعتماد مردم، با مانور متقلبانه اقدام به کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد مردم نموده و در حال حاضر بیش از ۲۵ نفر شهروندان از اعمال آنها متضرر گردیده اند که شکایت آنها در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه مطرح می باشد.

عتباتی در ادامه از شهروندانی که به منظور پیگیری امورحقوقی خود به موسسه داوری  مراجعه نموده اند خواست تا در صورتی که از این موسسه متضرر گردیده اند شکوائیه و مستندات خود را به شعبه ۲ بازپرسی ارومیه تقدیم نمایند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان از مردم خواست که فریب افراد و موسساتی را که ادعای نفوذ و اخذ آراء به نفع آنان از مراجع قضایی می نمایند را نخورند، چرا که دستگاه قضایی  دارای کارکنانی پاکدست و غیر قابل نفوذ می باشد و افرادی که مدعی نفوذ در این دستگاه هستند، تنها قصد کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد و نا آگاهی حقوقی مردم را دارند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دیوان عالی کشور قانون رایانه پوشش انقلاب دادگستری جعل باند جعل آذربایجان غربی دادگستری آذربایجان غربی دادگستری آذربایجان غربی دادگستری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان روز سه شنبه۷فروردین ماه با بیش از ۱۵۰ نفر از مراجعین به دستگاه قضایی استان دیدار نمودند. 
در این دیدار که با هماهنگی دفتر ارتباطات مردمی دادگستری استان در راستای عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین دستگاه قضایی با مردم صورت گرفت، رئیس کل دادگستری استان ومعاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار چهره به چهره با بیش از ۱۵۰ نفر از متقاضیان، درخواست‌های آنان را بررسی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر نمودند.
لازم به ذکر است ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های دادگستری استان است که در قالب دیدار‌های مردمی سه شنبه هر هفته در مرکز استان با هماهنگی قبلی دفتر ارتباطات مردمی و دیدار با مراجعین در سفر به حوزه‌های قضایی و نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی مجموعه مدیریت استان پیگیری می‌گردد و هدف آن اطلاع از مشکلات و تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آنهاست.

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت منازل در کرمان؛ ۶ نفر بازداشت شدند
  • توسعه همکاریهای محیط زیست و دادگستری کل آذربایجان غربی در سال جدید
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • شرکت رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در تجمع مردمی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی