Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمانعلی ایمانی روز دوشنبه به ایرنا گفت: جنگل "حتم"و "انزان مئشه سی" شهرستان مشگین‌شهر پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۹۲۲ مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است. 

وی  افزود: با ثبت این آثار طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی گام‌های ارزنده ای برای حفظ مواریث طبیعی برداشته شده و زمینه های جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار طبیعی و تاریخی متعدد از جمله کوه سبلان ، قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

محوطه باستانی شهر یئری در روستای پیرازمیان شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و به وسعت ۴۰۰ هکتار شامل ۲۸۰ سنگ‌افراشته به شکل انسان است.

برچسب‌ها مشگین شهر گردشگری استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر گردشگری استان اردبیل مشگین شهر گردشگری استان اردبیل مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند خبر داد و اظهار کرد: هرگونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، موسیر، آویشن، انواع قارچ‌های کوهی و مرتعی (دنبالان) شنگ، انواع میوه و گل درختان جنگلی، بادام، گلابی وحشی، سقز، بنه، سیب وحشی، زرشک و غیره به طور کلی ممنوع و غیرقانونی است.

شکری با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه برداشت حمل خرید و فروش و معامله بدون اخذ مجوزهای لازم برابر قوانین و مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفین توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد گفت: بهره‌برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عنوان کرد: از مردم به خصوص بهره‌برداران دامداران و روستاییان محترم تقاضا می‌شود از هرگونه برداشت و حمل محصولات به خصوص به قصد فروش و معامله بدون مجوز خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز مراتب را به یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان اعلام یا با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ واحد خبری یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6088385

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل