Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:45:57 GMT

ثبت نام اعزام زائران به سوریه بزودی آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۱۰۹۸

ثبت نام اعزام زائران به سوریه بزودی آغاز می شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان افزود: با توجه به استقبال متقاضیان استان های مختلف کشور برای این سفر زیارتی که به تازگی از سر گرفته شده، به دفاتر زیارتی استان‌ها اعلام شده تا نسبت به پیش ثبت نام متقاضیان این سفر معنوی اقدام کنند.

وی با اشاره به درخواست دفاتر زیارتی برخی استان‌ها برای اعزام زائران سوریه از شهرها و استان های خود تصریح کرد: پس از آغاز مجدد این سفر زیارتی از تهران، دفاتر زیارتی شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، تبریز و کرمان خواستار برقراری سفر مستقیم به سوریه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدیان اظهار داشت: در این خصوص تصمیم بر آن است تا طی روزهای آتی پیش ثبت نام زائران در همه استان‌های کشور آغاز شود و از این طریق امکان احصاء تعداد متقاضیان هر استان فراهم شده و بر اساس آن تعداد پروازها برای هر استان پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه اکنون اعزام زائران به سوریه فقط از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود، گفت: پنج شرکت هواپیمایی دیگر نیز درخواست پرواز به سوریه را داشتند که با توافق صورت گرفته با طرف سوری و هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی به زودی تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در خطوط هوایی ایران - سوریه افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه افزود: ساماندهی سفرها و توسعه تعاملات بین ایران و سوریه با توجه به تحولات ایجاد شده و امنیت موجود در سوریه طی جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: همچنین درباره حضور بخش خصوصی و گردشگری نیز مطالبی مطرح شد که اجرای آن نیاز به جلسات کارشناسی دارد.

اعزام کاروان های زائران ایرانی به سوریه از روز دوازدهم دی ماه پس از دو سال تعطیلی با همکاری و هماهنگی مسئولان ذیربط دو کشور آغاز شد.
رئیس سازمان حج و زیارت چندی قبل در صدر هیاتی برای از سرگیری اعزام های زیارتی به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد که این دیدارها منجر به انعقاد تفاهمنامه ای برای اعزام یکصد هزار زائر ایرانی به این سفر زیارتی طی یکسال آتی شد.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت اصفهان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت اصفهان تهران سازمان حج و زیارت اصفهان تهران سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این مرکز برای ایام شب‌های قدر در سراسر تا استان برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را برنامه‌ریزی و راهبری کرده است. عبدالله ابراهیمی افزود :‌ برنامه‌های شب قدر از جمله عزاداری‌ها، قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم احیا و قرآن به سر توسط مبلغین و مداحان اعزام شده صورت میگیرد.   ابراهیمی در خصوص ویژه برنامه روز شهادت حضرت علی (ع) گفت: یک برنامه ویژه نیز در روز شهادت حضرت علی (ع) در مشهد و استان خواهیم داشت. دسته‌های عزا توسط هیات‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر حرکت کرده و در مشهد و شهرستان‌ها در یک نقطه منسجم شده و به عزاداری خواهند پرداخت.   وی اضافه کرد: همچنین در روز شهادت حضرت علی (ع) که با روز طبیعت تقارن پیدا کرده است، پویش کاشت نهال را خواهیم داشت. این پویش با کمک و همراهی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، آموزش و پرورش و سازمان منابع طبیعی انجام خواهد شد تا مردم و عزاداران با کاشت نهال یک کار دینی و ارزشی نیز انجام دهند.   رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین طرح زندگی با آیه‌ها و طرح قرآنی مستورا  در سراسر خراسان رضوی انجام می‌شود که در شب‌های قدر به اوج خود می‌رسد. در این طرح به زندگی قرآنی مردم تاکید می‌شود. در همین زمینه مسابقه‌ای تحت عنوان زندگی با آیه‌ها برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه عدد ۵ را به شماره ۳۰۰۰۱۳۸۸ ارسال کنند تا در کانال مربوطه عضو شوند و پس از مشاهده سوال‌ها در مسابقه شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • حمله رژیم صهیونیستی به حلب همزمان با حمله پهپادی گروه‌های مسلح
  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • آغاز نخستین اردوی تیم ملی تپانچه در سال ۱۴۰۳
  • آغاز نخستین مرحله اردوی تیم تپانچه در سال جدید با حضور ۹ ورزشکار
  • ثبت‌نام ۳۱۰۰۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی