Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: علت بیشتر تصادفات بی‌توجه به جلو بوده که ۳۷ درصد از علل تصادفات را به خود اختصاص داده است همچنین بیشترین تصادفات بین ساعات ۱۸ تا ۲۰ و در روزهای چهارشنبه اتفاق می‌افتد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کاهش هشت درصدی آمار فوتی‌های تصادفات در سال جاری، اظهار کرد: در تصادفات ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته استان اصفهان، ۲۶۵ نفر و ۹ ماهه سال جاری ۲۴۵ نفر فوت شده‌اند که با کاهش هشت درصدی در آمار فوتی تصادفات مواجه هستیم، تعداد مجروحان سطح استان اصفهان نیز با کاهش پنج درصدی نسبت به سال گذشته، از ۱۳ هزار و پنج نفر به ۱۲ هزار و ۳۱۶ نفر در سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای چهارشنبه، حادثه‌خیزترین روز

وی افزود: علت بیشتر تصادفات بی‌توجه به جلو بوده که ۳۷ درصد از علل تصادفات را به خود اختصاص داده است، بیشترین تصادفات با ۱۳.۲ درصد، بین ساعات ۱۸ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد و سهم بیشتر تصادفات با ۱۶.۹ درصد به روزهای چهارشنبه اختصاص می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در خصوص لزوم همکاری سازمان‌های دخیل در ترافیک برای همگانی شدن فرهنگ ترافیک، تصریح کرد: بیش از ۳۰ دستگاه و ارگان در ترافیک دخیل هستند و همه این سازمان‌ها از فضای مجازی و رسانه‌ها گرفته تا سازمان‌های اجرایی ترافیک باید برای همگانی شدن آموزش فرهنگ رانندگی اقدام کنند.

وی با اشاره به تأثیر مشکلات و معضلات اقتصادی افراد بر نحوه رانندگی آنها، خاطرنشان کرد: مشکلات و معضلات اقتصادی افراد در خشونت و نحوه رانندگی آنها تأثیر دارد و ممکن است مشکلات یک فرد با مشغول کردن ذهن او در نحوه رانندگی نیز تأثیر داشته باشد.

تجدیدنظر در مبالغ و نوع جریمه

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در راستای تغییر فرهنگ رانندگی قانون کشور جریمه‌ها باید جنبه بازدارندگی پیدا کرده، ادامه داد: باید در مبالغ جریمه تجدیدنظر شده و حتی سنگین‌تر شود و قوانین جدیدتری در راستای تخلفات وضع شود به عنوان مثال جریمه‌های پایین در برابر یک ماشین چند میلیاردی هیچ قدرت بازدارنده‌ای ندارد و بهتر است خودروی افراد در صورت انجام برخی تخلفات توقیف شود.

وی با اشاره به برخورد با تخلفات جدید، اضافه کرد: تخلفات جدیدی که در میان مردم جامعه دیده می‌شود، استفاده نکردن موتورسواران از کلاه ایمنی است همچنین دور دور کردن رانندگان نیز یکی از تخلفات مدرنی است که در سال‌های اخیر افزایش یافته و با آنها برخورد می‌شود.

کد خبر 548333

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تصادفات رانندگی تصادف مرگبار امار مصدومان حادثه تصادف مرگ و میر تصادفات تصادف رانندگی سانحه تصادف جانباختگان تصادفات تصادفات فوتی آمار تصادفات اصفهان آمار تصادف در اصفهان فرهنگ رانندگی افزایش جریمه های رانندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روزهای چهارشنبه استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!

بسیاری از رانندگان برای لذت و زیبایی اقدام به نصب آپشن‌هایی به روی خودروی خود می‌کنند، اما برخی از این موارد باعث آزار سایر رانندگان و مردم می‌شود. 

یکی از این موارد استفاده از چراغ‌های با نور بالا و اذیت‌کننده مشهور به زنون است. این لامپ‌ها که نور قوی و چند برابر معمول را داراست به واسطه میزان روشنایی و زیبایی بصری آن طرفداران خاص خود را دارد، اما استفاده از آن برای سایر رانندگان در شب آزار دهنده است. حتما برای شما‌هم پیش آمده که هنگام رانندگی با نور چراغ این خودرو‌ها در آینه مواجه شده‌اید و یا در جاده‌ها از رو‌به‌رو با این خودرو‌ها برخورد کرده‌اید. قطعا در این لحظه علاوه بر اذیت شدن چشم‌هایتان خطر تصادف یا عدم دید کافی را تجربه کرده‌اید که در ادامه آرامش شمارا نیز برهم زده‌اند.

یکی دیگر از این موارد غرش اگزوز‌هایی است که صدای آن در روز و شب امان مردم را بریده است. صدایی که گا‌ها در نیمه شب نیز برخی رانندگان آن هم از عمد صدای آن را در خیابان‌ها طنین انداز می‌کنند. رفتار‌هایی که بیش از پیش نمایان‌گر فقر فرهنگی است.

ممنوعیت خرید و فروش و استفاده

امروزه در بسیاری از خودرو‌های روز دنیا در مدل‌های داخلی و خارجی از چراغ‌هایی با لامپ هدلایت و زنون استفاده می‌شود، اما شرکت‌های خودروسازی در کارخانه‌ها با رعایت استاندارد‌ها به گونه عمل می‌کنند که نور این نوع لامپ‌ها مزاحمتی برای سایرین نداشته باشد. به طور کلی خرید و فروش این نوع لامپ‌ها ممنوع نیست و حتی استفاده از نوع غیر آزار دنده آن هم مانعی ندارد. به گفته فروشندگان این لامپ‌ها چنانچه از لامپ‌هایی با توان زیر ۵۰ وات استفاده شود مزاحمتی برای کسی ندارد. اما سوال این است چرا ابزاری که به موجب آن آرامش و آسایش مردم نشانه گرفته می‌شود هیچ منعی برای خرید و فروش ندارند.

قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز

به طور کلی این محصولات مانند سایر لوازم موجود در بازار از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند، اما قیمت منبع اگزوز از حدود ۵۰۰ هزار تومان تا مدل‌های لاکچری و باکیفیت آن مثل یونیورسال تا ۲۷ میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت لامپ‌های زنون هم در بازار از ۳۰۰ هزار تومان شروع و تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ادامه دارد.

البته مدل‌هایی هم با قیمت بالاتر و پایین‌تر در بازار به چشم می‌خورد.

برخورد پلیس و جریمه

استفاده از نور زنون و آزار دهنده خلاف قانون است و پلیس با کسانی که از آن استفاده می‌کنند برخورد می‌کند. جریمه این تخلف ۱۰۰ هزار تومان است.

آلودگی صوتی هم در قانون راهنمایی و رانندگی شامل جریمه است. این جریمه برای بار اول ۱۰۰ هزار تومان، برای بار دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای بار سوم ۳۰۰ هزار تومان است جرایمی که به هیچ عنوان بازدارنده نیست.

افزایش مبلغ جریمه

در ابتدای سال ۱۴۰۳ بود که تصمیمات برای افزایش نرخ جرایم رانندگی برای بازدارندگی بیشتر گرفته شد و احتمالا این جرایم به زودی اعلام و اعمال شود. اما تقاضای مردم افزایش بیشتر این نوع جرایم و برخورد جدی‌تر پلیس با این تخلف‌ها است.

منبع: روزگار خودرو

tags # اخبار حوادث ، پلیس راهنمایی و رانندگی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • مبالغ جرائم رانندگی ۵ برابر خواهد شد
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ روش اعتراض اینترنتی به جریمه‌ها