Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: هشتمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت در تاریخ 10 بهمن۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی خاش و مشهد برگزار می شود.

دکتر سلطانعلی میر در گفت‌وگو با ایسنا- در خصوص محورهای این همایش گفت: محورهای اصلی این همایش «حضرت زینب (س) و قیام عاشورا»،«امام حسین(ع)‌ و تمدن نوین اسلامی»، «مبانی فقهی - کلامی قیام عاشورا» و «کارکردهای تربیتی ـ اجتماعی قیام عاشورا» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در محور «حضرت زینب (س) و قیام عاشورا» تبلور خطبه‌های حضرت زینب(س) نزد ادیبان اهل سنت، عزت‌مداری حادثه عاشورا و تبلور آن در سیره حضرت زینب(س) و بانوان نهضت‌ساز در جامعه اسلامی و تأثیرپذیری از حضرت زینب(س) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، امام حسین(ع)‌ و تمدن نوین اسلامی، امت‌گرایی در نهضت عاشورا، تحقق نهضت عاشورا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و راهبردهای مهندسی فرهنگی امام حسین(ع) و نقش آن در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را از مواردی دانست که ذیل محور «امام حسین(ع)‌ و تمدن نوین اسلامی» در هشتمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا بررسی خواهد شد.

دکتر میر یادآور شد: در ذیل محور مبانی فقهی - کلامی قیام عاشورا هم ویژگی‌های انقلاب عاشورایی، محبت اهل بیت در قیام عاشورا از نگاه مکتب دیوبندی، بررسی فقهی دیدگاه اهل سنت درباره قیام امام حسین(ع) علیه یزید و بررسی ماهیت قیام عاشورا (سیاسی-اعتقادی) در فقه و مذاهب کلامی اهل سنت ارزیابی و بررسی می‌شود.

وی، اسوه‌های اخلاقی قیام عاشورا، نقش قیام عاشورا بر فسادستیزی اجتماعی، تأثیر قیام عاشورا بر رسانه‌های جمعی و آثار ادبی و راهبردهای تربیتی امام حسین(ع) در قیام عاشورا را از موضوعاتی عنوان کرد که ذیل «کارکردهای تربیتی-اجتماعی قیام عاشورا» قرار می‌گیرند.

میر بیان کرد: تاکنون 100 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده و هنوز نیز فرصت ارائه مقاله وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ادامه داد: 3 نمایشگاه جنبی در حاشیه همایش برگزار می شود و پنل ارائه مقالات نیز روز قبل برگزاری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا در زمان برگزای این همایش از کتاب چاپ شده خلاصه هفت همایش قبلی نیز رونمایی شود.

میر گفت: در این همایش سخنرانان ملی و بین المللی از کشورهای همسایه حضور خواهند داشت و این همایش هم بصورت مجازی و حضوری برگزار می شود.

وی تاکید کرد: سخنرانان اهل سنت، مشاور رئیس جمهور، ریاست محترم دانشگاه آزاد، نماینده محترم ولی فقیه در استان و دیگر علمای اهل تشیع و تسنن در این همایش حضور دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان یکی از اهداف برگزاری همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا را ایجاد همدلی و وحدت بین مذاهب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام حسین علیه‌السلام و واقعه کربلا یکی از  مشترکات اسلامی دینی مسلمانان (شیعه و سنی) بوده که نماد ظلم ستیزی و احیاگر اسلام ناب محمدی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، محل برگزاری این همایش را واحدهای دانشگاهی خاش و مشهد عنوان کرد.

وی همچنین از همراهی و مشارکت خوب مردم شهر خاش با دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد خاش در برگزاری این هماش نیز تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قیام تاریخی عاشورا تمدن نوین اسلامی قیام عاشورا امام حسین ع حضرت زینب اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان، نوعی ریل گذاری برای حضور هر چه بیشتر سرمایه بخش خصوصی در اقتصاد آذربایجان غربی می‌باشد.

جواد کرمی ۸ فروردین در سومین جلسه هماهنگی همایش فرصت های سرمایه گذاری استان افزود: برگزاری همایش سرمایه گذاری استان آذربایجان‌غربی در سالی که توسط مقام معظم رهبری، سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: تهیه فهرست و مطالعات پیش امکان سنجی و نیز امکان سنجی فرصت های سرمایه گذاری (محتوی) برای برگزاری هر چه بهتر همایش فرصت های سرمایه گذاری استان ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری