Web Analytics Made Easy - Statcounter

بثینه شعبان گفت: ایران خودش جزئی از این منطقه است و حضورش در سوریه طبیعی است و این دخالت آمریکاست که غیر منطقی است.

 به گزارش مشرق، در جدیدترین قسمت برنامه «نقش جهان» که با اجرای شروین طاهری به رو آنتن شبکه افق رفت، گفت و گوی اختصاصی با خانم بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رییس جمهور کشور سوریه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز محور مقاومت به دیدگاه استراتژی حاج قاسم

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه افق سیما گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی برای من نمونه کامل یک انسان باایمان، فداکار و خدمتگزار مردم بود و ما هرگز فداکاری‌های او در سوریه را فراموش نخواهیم کرد.
وی افزود: از دیدگاه استراتژیک ما برای غلبه بر دشمنان به حاج قاسم نیاز دارشتیم، بشار اسد هم متوجه این مسئله شد که قدرت دشمنان در وحدت آنهاست و قدرت «مقاومت» هم در همین عنصر باید تجلی پیدا کند.
به عقیده بثینه شعبان، جنگ علیه مردم سوریه از 2012 تاکنون مراحل مختلفی داشت، از تبلیغات و نبرد روانی توسط رسانه‌های غربی و با القای سقوط دولت سوریه شروع شد و در ادامه به ورود سلاح و تروریست‌ها به منطقه انجامید.
وی در ادامه اظهار کرد: می‌دانستیم تروریست‌ها در منطقه دارند چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، ولی خودشان نمی‌دانستند در حال تخریب چه چیزی هستند! در حالی که سران آن‌ها به این موضوع واقف بودند و هدف آن‌ها تخریب میراث فرهنگی سوریه بود.
مشاور بشار اسد افزود: آن‌ها فکر نمی‌کردند که مردم سوریه بتوانند در برابرشان مقاومت کنند، اما با کمک دوستانمان، یعنی ایران، حزب الله و روسیه توانستیم بر فتنه تکفیری‌ها و تروریست‌ها غلبه کنیم.

پیام مهم مشاور بشار اسد به آمریکا از طریق شبکه افق

بثینه شعبان گفت: بعد از اینکه دیدند نیروهای مستشاریشان کاری از پیش نمی‌برند، اردوغان از یک سو و آمریکا هم از سویی دیگر، به صورت میدانی وارد معرکه سوریه شدند تا مقاومت را ساقط کنند، ولی باز هم موفق نشدند و به همین دلیل جنگ اقتصادی را شروع کردند.
وی با لحن محکمی بیان کرد: از طریق شبکه افق به همه آن‌ها می‌گوییم هر کاری کنند به نتیجه نمی‌رسند!
مشاور بشار اسد با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که به کمک سوریه آمد، گفت: در جنگ اخیر، اولین کشوری که به کمک ما آمد ایران بود و نیروهای مستشاری این کشور وارد سوریه شدند؛ حضور شهید سلیمانی خودش بزرگ‌ترین کمک بود.
وی تصریح کرد: در زمینه نفت و دارو هم کمک‌های زیادی از سوی ایران به مردم سوریه شد و مردم سوریه هیچ وقت این یاری‌گری ملت ایران را فراموش نمی‌کنند. رابطه ما با ایران، عراق و لبنان، خیلی مهمتر از روابطمان با کشورهایی است که هزاران کیلومتر از ما فاصله دارند؛ همسایه نزدیک، بهتر از برادر دور است.
به گفته مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه، بازگشت ایران به منطقه معنا ندارد، ایران خودش جزئی از این منطقه است و حضورش در سوریه هم طبیعی است و این دخالت آمریکاست که غیر منطقی است.

حضرت زینب (س) الگوی مشاور بشار اسد

بثینه شعبان در پایان خاطر نشان کرد: 10 سال با مرحوم حافظ اسد کار کردم و از نزدیک مشکلات او و راهکارهایش برای حل آن‌ها را لمس کردم. ما به اهل بیت (ع) اعتقاد داریم و از آن‌ها الگو می‌گیریم، افراد بزرگی که در مقابل دشمنان پایداری کردند؛ و شخصیتی مثل حضرت زینب (س) و این برای ما درسی بزرگ است که افرادی از این نسل برای همیشه در تاریخ می‌مانند و دشمنان از بین می‌روند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت بثینه شعبان شبکه افق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مشاور سیاسی و رسانه ای مشاور بشار اسد بثینه شعبان مردم سوریه شبکه افق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است

رئیس جمهور سوریه امروز (یکشنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که آمریکا در صدر کشورهای غربی از درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی سود می‌برد و در حاشیه، تشدید هرج و مرج را تماشا می‌کند.

به گزارش ایرنا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفت وگو با برنامه «اکثریت جهانی» شبکه یک تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، افزود: وقتی می‌گوییم آمریکا، منظور ما کل غرب است چراکه غرب تحت کنترل آمریکا است و واشنگتن از هرگونه درگیری منتفع می‌شود. سپس کنار می‌ایستد و هرج و مرج فزاینده را تماشا می کند و منتظر لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعی را وارد کند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند و سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است.

وی گفت: این شیوه کنترل آنهاست و این یک نوع سیاه نمایی است. چنین رفتاری غیراخلاقی است. آمریکا هر درگیری را به یک بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند و کشورهای متخاصم معمولا هزینه این درگیری را می‌پردازند.

اسد افزود: آمریکا با حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی و ارسال سلاح به آن، نقش اصلی را در جنگ نسل کشی در نوار غزه ایفا می‌کند. این کشور برای بهبود وجهه مخدوش خود در مقابل چشم جهانیان، از ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دم می‌زند اما در عمل با وتو کردن قطعنامه های سازمان ملل به نفع رژیم اشغالگر به این جنایات دامن می‌زند.

 پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است