Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@07:14:27 GMT

پيش ثبت نام سفر زيارتي سوريه

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۲۷۳۵

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان حج وزیارت گفت: به زودی پیش ثبت نام سفر زیارتی سوریه در همه استان‌ها آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ آقای علی رضا رشیدیان افزود: با توجه به استقبال متقاضیان استان‌های مختلف برای این سفر زیارتی که به تازگی از سر گرفته شده است؛ به دفاتر زیارتی استان‌ها اعلام شده تا به پیش ثبت نام متقاضیان این سفر معنوی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به درخواست دفاتر زیارتی برخی از استان‌ها برای اعزام زائران سوریه از شهر‌ها و استان‌های خود، تصریح کرد: پس از آغاز مجدد این سفر زیارتی از تهران؛ دفاتر زیارتی شهر‌های مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، تبریز و کرمان خواستار برقراری سفر مستقیم به سوریه شدند.
رشیدیان اضافه کرد: در این راستا تصمیم بر آن است تا در روز‌های آینده پیش ثبت نام زائران در همه استان‌های کشور آغاز شود و از این طریق امکان احصاء تعداد متقاضیان هر استان فراهم شده است و بر اساس آن تعداد پرواز‌ها برای هر استان پیش‌بینی شود.
رشیدیان با بیان اینکه در حال حاضر اعزام زائران به سوریه فقط از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود، گفت: پنج شرکت هواپیمایی دیگر نیز درخواست پرواز به سوریه را داشتند که با توافق صورت گرفته با طرف سوری و هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی به زودی تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در خطوط هوایی ایران - سوریه افزایش خواهد یافت.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به سفر اخیر به سوریه افزود: ساماندهی سفر‌ها و توسعه تعاملات بین ایران و سوریه با توجه به تحولات ایجاد شده و امنیت موجود در سوریه در نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان بررسی شد.
وی اضافه کرد: همچنین درباره حضور بخش خصوصی و گردشگری نیز مطالبی مطرح شد که اجرایی شدن آن نیاز به جلسات کارشناسی دارد.
اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سوریه از دوازدهم دی پس از دو سال تعطیلی با همکاری و هماهنگی مسئولان ذیربط دو کشور آغاز شد.
رئیس سازمان حج و زیارت چندی قبل در صدر هیئتی برای از سرگیری اعزام‌های زیارتی به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد که این دیدار‌ها منجر به انعقاد تفاهم نامه‌ای برای اعزام صد هزار زائر ایرانی به این سفر زیارتی در یکسال آتی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفر زیارتی سازمان حج سفر زیارتی استان ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعزام کاروان زیارتی زائراولی‌های کربلای معلی ازشهرجدیدرامشار
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • سیل در دبی چه بلایی سر هواپیمایی امارات آورد؟
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند