Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از میراث‌آریا، در یکی از نامه‌های عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اسدالله عباسی استاندار گیلان آمده است: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «استحکامات نظامی گلسرک» واقع در استان گیلان، شهرستان رشت، بخش سنگر، شهر سنگر، روستای گلسرک، روبروی کاروانسرای شاه عباسی، پشت تالار گلسر که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۴۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.  

همچنین در هشت نامه مشابه دیگر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار گیلان مراتب ثبت ملی هشت اثر فرهنگی‌تاریخی به شرح زیر ابلاغ شد: 

خانه ساعی واقع در شهرستان رشت، بخش مرکزی، شهر رشت، خیابان امام‌خمینی، بعد از میدان حشمت به شماره ۳۳۱۲۷

خانه مستشاری واقع در شهرستان رشت، بخش مرکزی، شهر رشت، خیابان مطهری، به شماره ۳۳۱۲۸

بقعه نرگس خانم اُمام واقع در شهرستان املش، بخش رانکوه، دهستان سمام، روستای امام به شماره ۳۳۴۶۸ 

خانه راهنما (امیر و زهرا) واقع در شهرستان رشت، بخش مرکزی، شهر رشت، محله ساغری‌سازان، کوچه بلورچیان، کوچه حقیقی، بن‌بست دوم به شماره ۳۳۴۶۹ 

بقعه معین و مبین-تمیجان واقع در شهرستان رودسر، بخش مرکزی، شهر رودسر، روستای تمیجان به شماره ۳۳۴۷۰ 

خانه خسروآبادی (حنانی‌ها) واقع در شهرستان رشت، بخش مرکزی، شهر رشت، میدان مطهری، خیابان سوخته تکیه، خواهر امام به شماره ۳۳۴۷۱ 

بقعه شیخ زاهد چابکسر واقع در شهرستان رودسر، بخش چابکسر، شهر چابکسر، میدان شیخ زاهد، گورستان شیخ‌زاهد، بقعه شیخ زاهد، به شماره ۳۳۴۷۲

استخر لاهیجان واقع در شهرستان لاهیجان، بخش مرکزی، شهر لاهیجان، استخر لاهیجان به شماره ۳۳۴۷۷ 

برچسب‌ها عزت الله ضرغامی کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی عزت الله ضرغامی کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی گیلان فرهنگی تاریخی میراث فرهنگی بخش مرکزی شیخ زاهد شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این نشست تخصصی که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، گفت: کشف رود، رودخانه‌ای تاریخی، اساطیری و باستان‌شناسی است که نویافته‌های عصر «پلئیستوسن» در امتداد این رودخانه کشف رود بخشی از تاریخ این سرزمین کهن را نمایان می‌کند.

احسان زهره‌وندی افزود: هم‌چنین با رونمایی از نخستین دست‌افزار‌های سنگی آشولی در شمال شرف فلات ایران دستاوردی مهم از تاریخ این استان و ایران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به چالش‌های زیست محیطی پیرامون کشف رود گفت: با رونمایی از مطالعات باستان‌شناسی و نویافته‌های محدوده کشف رود اهمیت این رودخانه دوچندان شده و وظیفه همه دستگاه‌هایی اجرایی است که این میراث ارزشمند طبیعی و تاریخی را حفظ کنند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: ارائه دستاورد‌های پژوهشی جدید محوطه قادرآباد توس نیز اهمیت منطقه تاریخی توس در کنار کشف رود را نشان می‌دهد و امیدواریم با روشن شدن بخشی از تاریخی کهن این سرزمین توجه مسئولان و مردم به این منطقه تاریخی جلب شود.

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان