Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – در حال حاضر با توجه به ادامه دار بودن بارش‌ها در استان زنجان، برخی از محورهای مواصلاتی فرعی همچنان مسدود هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، با وجود گذشت مدت زیادی از فصل بارش‌ها، استان شاید برای نخستین شاهد بارش شدید برف در همه نقاط بوده است و همین بارشی که طی شب گذشته شدت گرفته، امیدواری را مهمان قلب کشاورزان زنجانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این سامانه بارشی بر اساس پیش‌بینی‎‌های وضعیت جوی قرار است تا پایان هفته پایدار باشد و موجب خوشحالی و شکرگزاری مردم استان زنجان باشد.

گذشته از مزایای این بارش‎‌‌های بزرگ که فراوانی نعمت را به دنبال دارد، بارش اخیر برف در استان مشکلاتی را هم در پی داشت که در راه ماندن تعداد زیادی از خودروها و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی مهم از آن دسته محسوب می‌شود.

در حال حاضر و به گفته مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، بین 500 تا 600 مسیر روستایی استان زنجان بر اثر بارش سنگین برف مسدود است و یک سری از جاده‌های فرعی اما مهم همچون دندی – تکاب و تهم – چورزق هم تا اطلاع ثانوی بسته شده و قرار است به همت نیروهای راهداری بازگشایی شود.

از سویی تمامی تردد در مسیرهای اصلی ارتباطی استان به ویژه آزادراه‌ها، فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است و همچنان نیروهای راهداری در تلاش برای باز نگه داشتن محورهای اصلی استان هستند.

محسن افشارچی استاندار زنجان هم صبح امروز از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان به طور سرزده بازدید کرد و از نزدیک در روند امدادرسانی امدادگران قرار گرفت.

بازدید سرزده استاندار زنجان از مجتمع امدادی هلال احمر/ آمادگی امدادگران هلال احمر قابل تقدیر استمسیر ارتباطی بیش از 500 روستای استان زنجان مسدود استبارش سنگین برف زنجان را سفیدپوش کرد/ امدادرسانی به 50 خودروی گرفتار در برف + فیلم

تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای روستایی زنجان

پرویز خالقی فرماندار شهرستان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: پرسنل راهداری از زمان آغاز بارش برف به صورت فعال در راه بازگشایی محورهای اصلی این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه همه بخشداری‌ها و راهداری‌ها در آماده باش کامل قرار دارند، افزود: تمرکز اصلی نیروهای راهداری بر بازگشایی مسیر شرق و غرب (آزادراه‌های زنجان- قزوین و زنجان – تبریز) بود.

فرماندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز برای بازگشایی مسیرهای فرعی و روستایی بیشتر شده است، ادامه داد: به زودی و با تلاش راهداران، همه مسیرهای مسدود باز خواهند شد.

60 درصد روستاهای ابهر مسدود است

احمد ذوالقدر، فرماندار شهرستان ابهر نیز در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان ضمن تاکید بر اینکه از زمان بارش جدی در شهرستان، نمک‌پاشی آزادراه زنجان – قزوین و جاده ترانزیت آغاز شده است و جلسات اضطراری تشکیل شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای شرایط بحرانی در شهرستان ابهر، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مشکلی در زمینه تردد در این منطقه وجود ندارد.

وی افزود: حدود 60 درصد روستاهای شهرستان ابهر مسدود است و تردد در 40 درصد دیگر فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

تردد در محورهای مواصلاتی خدابنده روان است

ایوب بیگدلی فرماندار شهرستان خدابنده هم در رابطه با آخرین وضعیت راه‌های این شهرستان به تسنیم گفت: راه‌های اصلی این شهرستان باز بوده و تردد در حال انجام است.

ایوب بیگدلی با بیان اینکه مسیرهای روستایی بر اساس اولویت در حال بازگشایی است و هیچ روستایی به صورت کامل مسدود نیست، افزود: در مسیرهای فرعی ما تردد با زنجیر چرخ در حال انجام است.

وی همچنین از آمادگی کامل دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها خبر داد و گفت: نیروهای امدادی در آماده باش کامل قرار دارند و هیچ در راه مانده‌ای نداریم.

طارمات سلطانیه همچنان مسدود است

حسین رحمانی، فرماندار شهرستان سلطانیه هم اطلاعات وضعیت راه‌های ارتباطی این شهرستان را در گفت‌وگو با تسنیم اینگونه تشریح کرد: در حال حاضر مسیرهای ارتباطی همه روستاهای طارمات این شهرستان مسدود است.

وی با بیان اینکه تردد در مسیرهای 33 روستای دیگر شهرستان سلطانیه با زنجیر چرخ امکان دارد، اضافه کرد: با توجه  به ادامه بارش‌ها این مسیرها، همچنان در حال باز و بسته شدن هستند.

فرماندار سلطانیه با اشاره به آمادگی دهیاری‌ها در شهرستان، افزود: از مردم خواستاریم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت اقدام به سفر هم وسایل گرمایشی و آذوقه داشته باشند.

وی از یخبندان شدید و بارش سنگین در مسیر "خیرآباد" خبر داد و افزود: همه نیروهای امدادی در آماده باش قراردارند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری زنجان آب و هوا استانداری زنجان آب و هوا فرماندار شهرستان زنجیر چرخ استان زنجان حال حاضر بارش سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

به گزارش صدای ایران، مدیریت بحران استانداری یزد اعلام کرد: تمام مقاطع تحصیلی شهرستان یزد به علت بارندگی فردا (چهارشنبه) بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش سه شنبه شب این مدیریت، بارش شدید باران در استان بزد موجب تخریب برخی منازل قدیمی، مسدود شدن برخی جاده‌ها و کندی رفت و امد در شماری از شهر‌های استان شده است.

۲۷۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

به دلیل ناپایداری‌های جوی کلیه مدارس شهرستان زرند برای روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد

با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، کلیه مدارس این شهرستان تعطیل می‌باشد.

فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری نمایند.

رئیس ستاد بحران شهرستان از اعلام آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های خدمات رسان در شهرستان خبر داد.

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • (ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد | ویدئو
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد