Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@14:22:39 GMT

پرداخت یارانه نقدی در صورت حذف ارز ترجیحی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۴۳۹۸

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: دولت در صورت حذف ارز ترجیحی، یارانه نقدی و معیشتی پرداخت می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

زارع در تشریح مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: براساس مصوبه این کمیسیون به بانک‌ها اجازه داده شد سال آینده کارگزار فروش ارز‌های دولت باشند.

وی افزود: این اجازه در خصوص ارزی که از صادرات نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی حاصل می‌شود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زارع گفت: همچنین اجازه داده شد، سال آینده دو درصد از یک دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از منابع بودجه عمومی دولت استفاده شود.

وی افزود: همچنین به منظور پشتیبانی و تدارک مناسب کالا‌های اساسی، در سال آینده به سه شرکت بازرگانی دولتی ایران، پشتیبانی امور دام کشور و خدمات حمایتی کشاورزی اجازه دادیم از تسهیلات نظام بانکی با مجوز سازمان برنامه و بودجه استفاده کنند.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست امروز به دولت اجازه داده شد با رعایت برنامه ششم توسعه، از تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح‌های عمرانی تا سقف ۳۰ میلیارد یورو استفاده کند.

وی افزود: همچنین به دولت اجازه داده شد تا سقف دو میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض بین المللی از سوی موسسات و سازمان‌های بین المللی برای جلوگیری از حوادثی مثل زلزله، سیل و اجرای طرح‌های توسعه و زیربنایی دریافت و آن‌ها را صرف هزینه‌های مرتبط کند.

زارع گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق همچنین سال آینده اصل و فرع سرمایه گذاری مشارکت بخش غیردولتی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، معاف از مالیات شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: به شرکت‌ها اجازه داده شد سال آینده تا سقف هشت هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی و ریالی با تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط خودشان منتشر کنند.

وی افزود: همچنین به دولت اجازه داده شد برای تامین مالی مصارف بودجه‌ای خود تا سقف ۸۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی و ارزی از جمله اسناد خزانه اسلامی منتشر کند.

 زارع گفت: همچنین به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن‌ها جهت توسعه حمل و نقل و زیرساخت‌های شهری اجازه دادیم که با تایید وزارت کشور، هشت هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خودشان و بازپرداخت اصل سود توسط شهرداری‌ها منتشر کنند.

وی افزود: همچنین دولت حکمی برای واگذاری سهام دولت به دستگاه‌های دولتی به کمیسیون ارائه داده بود که به دلیل مغایرت با سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی آن را برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی فرستادیم تا اصلاح و مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

زارع گفت: همچنین برای پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق پیشنهاد‌هایی صورت گرفت که تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد تومان دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی از محل واگذاری سهام و مواردی که در قانون برنامه ششم و رفع موانع تولید رقابت پذیر اشاره شده بپردازد که به علت مغایرت با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ این موضوع هم به کمیته تخصصی ارسال شد تا بررسی شود و مجددا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص برنامه ارسالی دولت به این کمیسیون برای حذف ارز ترجیحی نیز تصریح کرد:، چون این برنامه هنوز در کمیسیون تلفیق و کمیته تخصصی بررسی نشده، اما به صورت کلی اعلام می‌کنم که برنامه دولت در صورت حذف ارز ترجیحی، پرداخت یارانه نقدی و نیز یارانه معیشتی است.

برچسب ها: پرداخت یارانه ، حذفل ارز تدریجی ، معیشتی ، زارع

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پرداخت یارانه معیشتی زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق هزار میلیارد تومان کمیسیون تلفیق حذف ارز ترجیحی اجازه داده شد سال آینده زارع گفت تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟