Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در ۹ ماه سال جاری ۷۰ میلیارد ریال خسارت سرقت علائم و تجهیزات جاده‌ای به این اداره کل وارد شده است.

به گزارش جنوب نیوز؛ غلامعباس بهرامی نیا با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورهای اصلی، شریانی و بزرگراه‌ها استان افزایشی بوده عنوان کرد: این مسئله چالش‌هایی را در زمینه ایمنی کاربران جاده‌ای ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خسارت ۷۰ میلیارد ریالی سرقت علائم و تجهیزات جاده‌ای در استان اشاره کرد و افزود: تابلوهای اخطاری انتظامی بیشترین آمار سرقت را در این زمینه دارند و به لحاظ ریالی نیز بیشترین خسارت مربوط به سرقت صفحات گاردریل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیا یادآور شد: سرقت علائم و تجهیزات ایمنی در سطح راه‌ها، ضریب ایمنی کاربران جاده‌ای را به حداقل رسانده و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود.

وی افزود: سقوط وسایل نقلیه به درون دره‌ها، پل‌ها، آب روها، کانال‌ها و… به علت سرقت حفاظ کناری راه، خروج از محور و وقوع تصادفات رخ به رخ به دلیل سرقت حفاظ‌های میانی، ناآگاهی از خطرات جاده‌ای و ناآگاهی از وجود نقاط پر حادثه از مواردی هستند که به علت سرقت تابلوها و تجهیزات جاده‌ای باعث تشدید حوادث جاده‌ای می‌شوند.

بهرامی نیا ادامه داد: همچنین تغییرات هندسه ایجاد شده در راه‌ها و کاهش یا افزایش عرض باندها و نیز مشاهده نکردن وجود قوس در طول راه‌ها مهم‌ترین مواردی هستند که به علت سرقت تابلوها و تجهیزات جاده‌ای باعث تشدید حوادث جاده‌ای خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته حفظ و صیانت از تجهیزات و علائم جاده‌ای امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، گفت: به طور قطع برای حفظ جان کاربران جاده‌ای به دلیل سرقت تابلوها و تجهیزات راه‌ها، برخورد قاطع و شدید با سارقان توسط مراجع ذی‌صلاح بیش از پیش مورد نیاز است.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: سرقت علائم و تجهیزات تجهیزات جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • شهروند خبرنگار؛ نبود علائم هشدار دهنده در جاده میاندوآب – شاهین دژ