Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد با بیان اینکه مردم سوریه هیچ وقت یاری ملت ایران را فراموش نمی‌کنند، گفت: رابطه ما با ایران، عراق و لبنان خیلی مهمتر از ارتباط با کشورهایی است که هزاران کیلومتر از ما فاصله دارند؛ همسایه نزدیک، بهتر از برادر دور است.

به گزارش برنا، بثینه شعبان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه افق گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی برای من نمونه کامل یک انسان باایمان، فداکار و خدمتگزار مردم است و ما هرگز فداکاری‌­های او در سوریه را فراموش نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رییس‌جمهوری سوریه افزود: از دیدگاه استراتژیک، ما برای غلبه بر دشمنان به حاج قاسم نیاز داشتیم، بشار اسد هم متوجه این مساله شد که قدرت دشمنان در وحدت آنهاست و قدرت «مقاومت» هم در همین عنصر باید تجلی پیدا کند.

به عقیده بثینه شعبان، جنگ علیه مردم سوریه از ۲۰۱۲ تاکنون مراحل مختلفی داشت، از تبلیغات و نبرد روانی توسط رسانه‌های غربی و با القای سقوط دولت سوریه شروع شد و در ادامه به ورود سلاح و تروریست‌ها به منطقه انجامید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: می‌دانستیم تروریست‌ها در منطقه دارند چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند ولی خودشان نمی‌دانستند در حال تخریب چه چیزی هستند.  در حالی که سران آنها به این موضوع واقف بودند و هدف آنها تخریب میراث فرهنگی سوریه بود.

مشاور بشار اسد افزود: آنها فکر نمی کردند که مردم سوریه بتوانند برابرشان مقاومت کنند اما با کمک دوستانمان، یعنی ایران، حزب الله و روسیه توانستیم بر فتنه تکفیری‌ها و تروریست‌ها غلبه کنیم.

بثینه شعبان گفت: بعد از اینکه دیدند نیروهای مستشاری‌شان کاری از پیش نمی‌برند، اردوغان از یک سو و آمریکا هم از سویی دیگر، به صورت میدانی وارد معرکه سوریه شدند تا مقاومت را ساقط کنند ولی باز هم موفق نشدند و به همین دلیل جنگ اقتصادی را شروع کردند.

وی با لحن محکمی بیان کرد: از طریق این شبکه به همه آنها می‌گوییم هر کاری کنند به نتیجه نمی‌رسند.

مشاور بشار اسد با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که به کمک سوریه آمد، گفت: در جنگ اخیر، اولین کشوری که به کمک ما آمد ایران بود و نیروهای مستشاری این کشور وارد سوریه شدند؛ حضور شهید سلیمانی خودش بزرگ‌ترین کمک بود.

بثینه شعبان تصریح کرد: در زمینه نفت و دارو هم کمک‌های زیادی از سوی ایران به مردم سوریه شد و مردم سوریه هیچ وقت یاری ملت ایران را فراموش نمی‌کنند. رابطه ما با ایران، عراق و لبنان، خیلی مهمتر از روابطمان با کشورهایی است که هزاران کیلومتر از ما فاصله دارند؛ همسایه نزدیک، بهتر از برادر دور است.

به گفته مشاور سیاسی و رسانه‌ای رییس جمهور سوریه، بازگشت ایران به منطقه معنا ندارد؛ ایران جزیی از این منطقه است و حضورش در سوریه هم طبیعی است و این دخالت آمریکاست که غیر منطقی است.

بثینه شعبان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۰ سال با مرحوم حافظ اسد کار کردم و از نزدیک، مشکلات او و راهکارهایش برای حل آنها را لمس کردم. ما به اهل بیت (ع) و شخصیت‌هایی مثل حضرت زینب (س) اعتقاد داریم و از آنها الگو می‌گیریم، افراد بزرگی که مقابل دشمنان پایداری کردند؛ اهل بیت(ع) در تاریخ جاودانه شدند و دشمنانشان از بین رفتند و این درس بزرگی برای ماست.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوریه بشار اسد جنگ تبلیغات دولت سوریه میراث فرهنگی حزب الله روسیه فتنه ایران نفت دارو ملت ایران عراق رییس جمهور حافظ اسد مشکلات اهل بیت حضرت زینب ایران و سوریه بشار اسد مشاور سیاسی بثینه شعبان مردم سوریه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان

به گزارش قدس آنلاین رایزن فرهنگی پاکستان با اشاره به اینکه مردم این کشور، استقامت و مقاومت و شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند، گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت و شجاعت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.

 رایزن فرهنگی پاکستان با تاکید بر این مطلب، افزود: مردم ایران روی مواضع خودشان محکم و پابرجا هستند و مردم پاکستان این استقامت‌ها و شجاعت‌ها را گرامی می‌دارند و بزرگ می‌دانند. به این خاطر است ملت ایران در چشم ملت پاکستان و مردم این کشور، ملتی بزرگ و قابل تقدیر و ستایش است.

عملیات وعده صادق این علاقه را بیشتر هم کرد

وی درباره خوشحالی مردم از انتقام سخت یا همان وعده صادق، نیز افزود: نماد و نمود این بزرگی و عظمت در روزهای اخیر همان دفاع شجاعانه و پاسخ مقتدرانه عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی بود. اگر مردم پاکستان به ایران اسلامی و مردم ایران و رهبران ایران تا قبل از این پاسخ دندان‌شکن، علاقه‌مند بودند این علاقه‌مندی ظرفِ چند روز گذشته‌ای که از این پاسخ می‌گذرد ده‌ها برابر بیشتر شد و در ملاقات‌های مردمی که ما با مردم پاکستان و حتی با برخی از دولتمردان پاکستان داریم اولین نکته‌ای را که یادآوری می‌کنند همین است که آنچه آرزوی دیرینه جهان اسلام بود امروز توسط جمهوری اسلامی ایران محقق شد. با این نگاه مردم پاکستان و دولتمردان پاکستان میزبان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران بودند.

چرا محدودیت استقبال پیش آمد؟

مشکی درباره دلیل محدودیت استقبال و اجازه ندادن به برخی از تجمعات خیابانی برای استقبال از رئیس‌جمهور ایران، تأکید کرد: طبیعی است در چنین فضایی با آن علاقه‌مندی که به زمینه‌هایش اشاره کردم چقدر می‌تواند استقبال از طرف مردم پاکستان، استقبال پرشور و هیجان‌انگیزی باشد. به‌رغم اینکه شرایط امنیتی در پاکستان شرایط به هر حال ویژه‌ای است و دولت عزیز پاکستان برای حفظ امنیت سفر رئیس جمهور کشور ایران و هیئت همراه مجبور بود تدابیری را اتخاذ کنند و نمی‌توانستند تجمعات خیابانی را اجازه بدهند، اما ما شاهد بودیم در مسیر کاروان ریاست محترم جمهور در شهرهای لاهور و کراچی به ویژه کاروان‌های استقبال مردمی شکل گرفت و برخی از تصاویری که امکان انتشار آنها بود شاهد این مسئله است.

تصاویر شگفت انگیزی که هم در اخبار سراسری ایران و رسانه‌های جمعی ایران منتشر شد

وی ادامه داد: در شهر اسلام‌آباد که مقصد اول سفر رئیس‌جمهور ایران بود ما شاهد تلاش مردم برای استقبال عمومی بودیم که اشاره کردم به دلیل شرایط ویژه، این امکان فراهم نشد، اما در نشست‌های نخبگانی و نشست‌هایی که با شخصیت‌های تراز اول اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ادبی در محل اقامت ریاست محترم جمهور برگزار شد این علاقه، این عشق و ارادت به نمایش گذاشته شد که تصاویر آن در اخبار سراسری جمهوری اسلامی ایران و اخبار رسانه‌های جمعی کشور پاکستان منتشر شد. البته آن چیزی که به نمایش گذاشته شد قطره‌ای از دریایی بود که مردم پاکستان تلاش داشتند به نمایش بگذارند. اما به دلیل شرایط خاص امکان ظهور و بروز آن خیلی فراهم نشد.

استقبال از رئیس‌جمهور در کراچی و لاهور

رایزن فرهنگی پاکستان به شور مردم در لاهور و کراچی اشاره کرد و افزود: در شهرهای لاهور و کراچی این فضا قدری فراهم‌تر شد، اما آنچه در واقعیت میدان بود شاید رسانه‌ها نتوانند به تصویر بکشند. بازتاب‌هایی که ما الان در حال رصد آنها هستیم در رسانه‌های مکتوب و مجازی و رسانه‌های دیداری و نوشتاری همه مملوء از شور، سپاس و تقدیر از انجام شدن سفر و مواضع بسیار خوب رئیس جمهور ایران در این سفر هستیم و همچنان موج خوشحالی همچنان که قبل از این سفر شروع شده بود همچنان بعد از گذشت یک روز از پایان سفر ادامه دارد و پیش‌بینی این است در روزهای آینده این موج ادامه داشته باشد و حتماً این سفر یک نقطه عطفی برای گسترش روابط همه جانبه ایران و پاکستان خواهد بود.

این سفر افق‌های بلندتری را پیش‌روی دو کشور گذاشت

مشکی در پایان تاکید: ما در پاکستان شاهد بودیم که برخی از کشورهای منطقه و برخی از قدرت‌های فرامنطقه‌ای خیلی تلاش داشتند برای این سفر محدودیت‌های فراوانی ایجاد کنند حتی اگر بتوانند اصل سفر را تحت‌الشعاع قرار دهند، اما با لطف خدای متعال سفر به خوبی انجام شد و هم دستاوردهایی که این سفر داشت چه دستاوردهای اجتماعی و چه دستاوردهای سیاسی و منطقه‌ای در همین مدت کوتاه بازتاب خودش را داشت و حتماً در ادامه و آینده پس از این سفر، شاهد بازتاب‌های بیشتر و گشوده شدن افق‌های بلندتری در روابط دو کشور خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • بروید به سلامت، فراموش نمی‌کنیم!
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد