Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:44:49 GMT

خراسان شمالی فاقد دفن‌گاه پسماندهای صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۵۳۱۰

خراسان شمالی فاقد دفن‌گاه پسماندهای صنعتی

ایسنا/خراسان شمالی معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: این استان فاقد دفن گاه پسماندهای صنعتی است.

هراتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک میلیون تن پسماند صنعتی در این استان تولید می شود، اظهار کرد: این اداره کل مطالعات و مکان یابی برای ساخت دفن‌گاه پسماندهای صنعتی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای ساخت این دفن‌گاه یا باید بخش خصوصی وارد کار شود و یا اینکه وزارت کشور اعتبار لازم را به منظور ایجاد این زیرساخت ارائه دهد.

هراتی به پسماندهای خطرناک در استان نیز اشاره کرد و گفت: میزان تولید پسماندهای خطرناک بسیار ناچیز است و این پسماندها بعد از تولید از استان خارج و در استان هایی که دارای دفن گاه این نوع از پسماندها هستند، دفن می شوند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی فاقد دفن گاه پسماندهای خطرناک است، تصریح کرد: البته راه اندازی این نوع از دفن گاه در استان مقرون به صرفه نیست چراکه میزان تولید آن ناچیز است.

این مقام مسئول تاکید کرد: از سوی دیگر از آنجایی که میزان آب موجود در این استان نسبت به استان های مرکزی بیشتر بوده و احتمال سرایت آن به منابع آبی نیز وجود دارد، دفن گاه پسماندهای خطرناک در استان ایجاد نشده است.

وی در ارتباط با زباله های عفونی نیز بیان کرد: زباله های عفونی در این استان توسط پیمانکار جمع آوری و سپس بی خطر می شود و بعد از اینکه تبدیل به زباله عادی شد در دفن گاه های زباله دفن می شود.

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: حدود ۴۰۰ کیلوگرم زباله عفونی در مطب، درمانگاه و کیلینک های خصوصی شهر بجنورد تولید می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي پسماند صنعتی پسماندهای خطرناک خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود