Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سند دار کردن اراضی کشاورزی، ارائه الگوی کشت، توسعه کشت قراردادی با بهره گیری از الگوهای بین المللی و تسهیل در امور اداری برای کاهش دغدغه تولید کنندگان در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز دوشنبه با حضور محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، تشکل ها و جمعی از کشاورزان در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا افلاطونی در این مراسم اظهارداشت: با تقدیم ۱۹ شهید از سوی جهاد کشاورزی مسئولیت ما سنگین است و باید با تلاش شبانه روزی در خدمت به مردم همت کنیم تا دین خود را ادا کنیم و توسعه استان هم شتاب گیرد.

وی بیان کرد: از حسن اعتماد وزیر، معاونان و نمایندگان مجلس سپاسگزارم و امیدوارم با کمک همه همکاران خود در مسیر اعتلای جایگاه کشاورزی استان به اهداف تعیین شده برسیم.

افلاطونی تصریح کرد: قزوین ظرفیت های بی نظیری دارد که برخی از آنها هنوز استفاده نشده که بایستی با کمک تشکل ها و کارشناسان برای عملیاتی شدن آنها اقدام کنیم.

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: هنگامی که قانون توسعه قطب های کشاورزی مطرح شد خوشبختانه دشت قزوین نیز در این فهرست قرار گرفت و ما امروز مصمم هستیم ضمن عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در بالفعل شدن ظرفیت های دشت و ارتقای جایگاه آن اقدام کنیم.

وی یادآورشد:  نزدیکی به پایتخت و فاصله پنج ساعته به بازار 40 میلیونی مصرف کنندگان، نزدیکی به فرودگاه های پیام و بین المللی امام، داشتن راههای مواصالاتی ترانزیت، استعدادهای گردشگری ، ظرفیت توریسم کشاورزی، کشاورزان توانمند، آب و خاک مستعد و تشکل های بخش خصوصی ماهر و با تجربه از مهمترین ظرفیت هایی است که مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

ارائه الگوی کشت و سند دار شدن اراضی کشاورزی در اولویت است

این مسئول اضافه کرد: برنامه های مدونی را در عرصه های مختلف کشاورزی برای اجرا آماده کرده ایم که سند دار کردن اراضی کشاورزی، کاداستر اراضی ملی، ارائه الگوی کشت، توسعه کشت قراردادی با بهره گیری از الگوهای بین المللی، تسهیل در روند اجرایی در بخش اداری و کشاورزی و کاهش دغدغه تولید کنندگان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

افلاطونی تصریح کرد: در سال مانع زدایی ها نگاه ما این است که با کاهش بوروکراسی اداری به آرامش تولیدکنندگان برای تمرکز در تولید کمک کنیم و در این میان توجه به افزایش بهره وری و توسعه کشاورزی برای بالا رفتن درآمد و کاهش هزینه های تولید در اولویت است.

وی اظهارداشت: مدیریت منابع آبی با توسعه آبیاری مدرن و توجه به کشاورزی هوشمند و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تشکلها و نیروهای منتخصص و توانمند در رویکرد جدید مدیریتی لحاظ خواهد شد.

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: از همه نیروهای دلسوز، کارشناس بخش دولتی و خصوصی انتظار دارم برای اجرای برنامه های توسعه در بخش کشاورزی همراه ما باشند تا به کشاورزان و مردم استان خدمات لازم را ارائه دهیم و به اعتلای کشاورزی استان کمک کنیم.

در ادامه از تلاش 4 ساله فاطمه خمسه رئیس سابق جهاد کشاورزی استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معارفه سازمان جهاد کشاورزی مجلس معاون کشاورزی دین نمایندگان مجلس استان قزوین قانون مقام معظم رهبری پایتخت فرودگاه گردشگری خاک بخش خصوصی بهره وری درآمد کاهش هزینه استفاده از ظرفیت دولتی و خصوصی بخش کشاورزی جهاد کشاورزی قزوین سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ارائه الگوی کشت سند دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان

اردشیر شهرکی   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با تبریک ۳۱ فروردین روز ملی گندم ونان میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد وگفت: سالانه بین ۶ تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است.

وی ادامه داد: هم اکنون علاوه بر بذر تولیدی سیستان و بلوچستان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی  تاکنون کشاورزان ۶ هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند، بیان کرد: امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱ هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزارهای تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

شهرکی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.

وی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان