Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبرز مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت محورها و راه‌های اصلی و فرعی گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی راه‌ای اصلی و فرعی استان به جز محور پونل به خلخال باز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه در اکثر محورها اعم از کوهستانی و جلگه‌ای بارش برف داریم، افزود: در برخی محورها مانند اسالم به خلخال بارش برف به بیش از ۸۰ سانتی متر رسیده و در محورهای جلگه‌ای نیز میزان بارش ۳۰ سانتی متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر پرهیز از ترددهای غیرضروری در جاده‌های گیلان، گفت: تاکنون مورد مسافر در راه مانده در محورهای اصلی گزارش نشده اما یک مورد شب گذشته داشتیم که با وجود آنکه حوزه ما محسوب نمی‌شد اما خدمات امدادی مورد نیاز به آنها داده شد.

مرادی ادامه داد: تا ساعت ۸ صبح امروز، بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار مترمکعب برف روبی در هزار و ۲۶ کیلومتر باند انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از مردم خواست که از تردد بدون همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های استان خودداری کنند و اضافه کرد: برخی از مسافران بدون زنجیر چرخ در جاده‌ها تردد دارند و برخی نیز نحوه استفاده از زنجیر چرخ را آموزش ندیده‌اند که هر دو مورد مشکل آفرین است.

مرادی با اشاره به ضرورت همراه داشتن وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ در جاده‌ها، گفت: از مردم درخواست داریم که در صورت نیاز به تردد، از سامانه ۱۴۱ در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌ها مطلع شوند و همکاران ما به صورت شبانه روزی پاسخگوی مسافران هستند.

کد خبر 5401881

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش برف راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان برف روبی بارش برف بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و کولاک خطبه های نماز جمعه بارش باران آمار کرونا سیلاب تعطیلی مدارس ایلام گرگان اردبیل جاده ها زنجیر چرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌های هوشمند مجهزند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای پویش چشم به راهیم برای سومین سال و اقدامات آموزش رانندگی ایمن، فرهنگ سازی در راستای ترغیب رانندگان به استراحت در سفرهای طولانی که تأثیرگذار بود و با استقبال مسافران مواجه شد.

وی اضافه کرد: در طرح نوروزی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، تردد خودرو در محورهای ورودی و خروجی استان مشابه پارسال بود و تردد در محورهای درون استانی معادل ۱۱ میلیون خودرو بود که ۵ درصد افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد.

وی تصریح کرد: در این مدت ۶۷ درصد کشته‌های تصادفات استان کاهش داشت و از ۲۷ نفر به ۹ نفر کاهش یافت و همچنین تصادفات جرحی و خسارتی نیز ۵ درصد کاهش یافت.

اخترشناس بیان کرد: در طرح نوروزی، جابجایی ۲۹۷ هزار و ۳۴۱ مسافر استان با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده که نسبت به مدت مشابه دارای ۶۵ درصد رشد مسافر بوده است.

افزایش جابجایی کالا و مسافر

وی ادامه داد: سال گذشته ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جابجایی کالا در استان ثبت شد که بیانگر افزایش ۵ درصدی و نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان بوده و همچنین جابجایی ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی توسط ناوگان باری بوشهر ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بوده است.

وی با اشاره به جابجایی پنج میلیون و ۳۱ هزار مسافر در سال گذشته و افزایش ۲۱ درصدی در این زمینه خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد جابجایی با اتوبوس، ۲۴ درصد با مینی بوس و یک درصد سواری بوده است.

اخترشناس با اشاره به افزایش ۷ درصدی ترددهای جاده‌ای در سال گذشته تاکید کرد: ۱۵۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تردد خودرو در این مدت در استان بوشهر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند گفت: ۶۰ ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است.

توسعه راه‌های روستایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از احداث و بهسازی ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در بوشهر از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: این اقدامات نشان از عزم جدی این دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی است.

وی با بیان اینکه بوشهر از استان‌های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی است تصریح کرد: شاخص استان ۹۸ درصد و میانگین کشور ۸۱ درصد است.

اخترشناس با اشاره به بسته شدن پرونده راه دسترسی آسفالته روستاهای ۵۰ خانوار به بالای استان بوشهر در دولت سیزدهم اضافه کرد: آخرین پروژه محور ریز- سرچشمه پس از ۱۰ سال رکود در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه اولویت فعلی تکمیل آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است ادامه داد: تکمیل آسفالت راه دسترسی به هفت روستا معادل ۷۴ کیلومتر در دستور کار یا تأمین اعتبار است و ۳۸ پروژه راه روستایی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

کد خبر 6079688

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌های هوشمند مجهزند
  • هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ آماده باش نیروهای راهداری
  • ترافیک نیمه سنگین در محور شهریار – تهران
  • آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی
  • مسافران امروز ۲۷ فروردین بدون تجهیزات وارد محور‌های سیلابی نشوند
  • اصلاح ۱۵نقطۀ پرحادثه در محورهای لرستان
  • حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پر حادثه در جاده‌های لرستان
  • مه‌گرفتگی و بارش باران در اکثر محورهای خراسان رضوی
  • یک میلیون وسیله نقلیه در محورهای خراسان شمالی تردد کردند