Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:43:42 GMT

هسته گرد و غبار در کرمانشاه وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۶۵۰۳

هسته گرد و غبار در کرمانشاه وجود ندارد

«احد جلیلیان» روز دوشنبه به مناسبت هفته هوای پاک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در استان باوجود کاهش نزولات آسمانی، تاکنون کانون مولد گرد و غباری نداشته ایم و گرد و غباری که گاهاً به استان وارد می شود از سوی کشورهای همسایه است که تلاش و رایزنی های لازم برای رفع این مشکل از سوی مقامات سازمانی و کشوری در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام سازمان محیط زیست از ابتدای امسال تاکنون استان کرمانشاه ۵۰ روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار و آذر ماه ۱۱ روز بوده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه هفته ملی هوای پاک امسال با شعار هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی نامگذاری شده است، گفت:  داشتن هوای پاک حق عمومی هر فرد است و برای داشتن هوای پاک سالم نیاز به یک اراده ملی است.

جلیلیان تصریح کرد: همه ما باید در راستای داشتن محیط زیستی سالم و هوایی پاک قدم هایی مثمر ثمری برداریم زیرا که این مهم فقط در صورت همراهی و همکاری مردم محقق خواهد شد.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با صنایع و یا افرادی که در آلودگی هوا نقش داشته باشند برخورد قانونی بعمل خواهد آورد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی بجای خودروهای شخصی در ترددهای داخل شهر و کاشت نهال می تواند در داشتن هوایی پاک و محیط زیست سالم نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌ به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گیلانغرب گرد و غبار آلودگی هوا کرمانشاه عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گیلانغرب گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گیلانغرب گرد و غبار آلودگی هوا کرمانشاه عراق استان کرمانشاه محیط زیست هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای کرمانشاه
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی
  • مجوز احداث باغ مادری انار در استان گلستان صادر شد