Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@19:37:48 GMT

کاهش ۱۸ درصدی میانگین بلندمدت بارندگی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۶۵۹۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به گفته بهروز مرادپور امسال تنها شهرستان بروجرد ۹ میلیمتر بیشتر از میانگین بلند مدت بارندگی داشته و این در حالی است که سایر شهرستان‌های استان با کاهش بارندگی مواجه بوده اند.

وی گفت: کمترین میزان بارش نیز با ۸۹ میلیمتر در شهرستان کوهدشت به ثبت رسیده که نسبت به بلند مدت ۱۱۳ میلیمتر (معادل ۶۶ درصد) کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارندگی‌های اخیر در این استان ۳۵ میلیمتر بود و بیشترین میزان با ۷۸ میلیمتر در سپیددشت ثبت شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به وقوع بارش‌های شدید چند روز گذشته گفت: بارندگی‌های اخیر منجر به قطع آب سه روستای پل‌دختر، یک روستا کوهدشت و یک روستا دلفان شد که بلافاصله و با حضور نیروهای شرکت آبفا کمتر از ۲۴ ساعت آب این روستاها وصل شد.

یاسر اکبریان امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود دو سامانه بارشی قوی به استان در فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: با توجه به تجربیات سیل گذشته تمهیدات لازم از جمله مدیریت بحران، حضور اکیپ امدادی و اتفاقات در شهرستان‌هایی که احتمال طغیان رودخانه در آنها وجود داشت، هم چنین اعزام چند مدیر با تجربه ستاد به این شهرستان‌ها در بارندگی‌های اخیر با کمترین چالش مواجه بودیم.

وی بیان کرد: البته بارندگی‌ها به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب خساراتی وارد کرد که کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در خصوص قطعی آب تعدادی از روستاهای استان تصریح کرد: با وجود میزان بارندگی‌ها در هیچ‌کدام از شهرها با قطعی آب مواجه نبودیم، در روستاها هم جز چند روستا خوشبختانه مشکل چندانی نداشتیم.

اکبریان ادامه داد: تنها آب سه روستای پل‌دختر، یک روستای شهرستان کوهدشت و یک روستای دلفان قطع شد که با حضور نیروهای شرکت آبفا کمتر از ۲۴ ساعت آب آشامیدنی این روستاها وصل شد.

وی بیان کرد: از شهروندان تقاضا داریم در هنگام وقوع حوادث اخبار حوزه آب و فاضلاب را از کانال شرکت آب و فاضلاب و روابط عمومی پیگیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • خروج گرد و غبار طی امروز در کرمانشاه
  • گرد و غبار امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ افزایش ۵۵ درصدی بارش‌ها
  • ۵۰ میلیمتر باران، به میانگین بارش فارس اضافه شد