Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر دوشنبه در سالن حوزه هنری اردبیل برگزار شد، رئیس حوزه هنری استان اردبیل اظهار کرد: این هنرواره در یک سال اخیر و با محوریت هنر خوشنویسی فراخوان شده تا آثاری از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شود.

امیر رجبی تصریح کرد: با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و با محوریت گرامیداشت روز همبستگی آذری‌های مسلمان جهان ما سعی کردیم از هنرمندان خوشنویسی دعوت کنیم تا آثار خود را در ۲ بخش شکسته نستعلیق و نستعلیق به دبیرخانه ارسال کنند که در مجموع ۱۸۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از این تعداد ۷۰ اثر برای بخش نمایشگاهی انتخاب شد که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، مدیران فرهنگی و هنرمندان شاهد افتتاح این نمایشگاه در حوزه هنری هستیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: از بین آثار ارسال شده ۳ اثر خوشنویسی نستعلیق، ۳ اثر منتخب نستعلیق شکسته و ۳ اثر ترکیبی و تلفیقی به عنوان آثار منتخب معرفی شدند که در روز ۲۱ اسفند روز بزرگداشت نظامی گنجوی از این هنرمندان در سطح ملی تجلیل خواهد شد.

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برنامه‌های گرامیداشت روز ۱۹ ژانویه به عنوان روز جهانی همبستگی آذری‌های مسلمان جهان با تنوع خاص برگزار می‌شود که فردا نیز قرار است نشست تخصصی نقش هویت شیعی در همبستگی آذری‌های مسلمان جهان در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و روز چهارشنبه نیز مراسم بزرگداشت روز آذری‌های مسلمان جهان با حضور فرهیختگان کشوری و استانی در سالن خطایی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم در قالب این نمایشگاه‌ها در سال‌های آینده بتوانیم آثار بیشتری را از هنرمندان دریافت کرده و در معرض دید قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در نمایشگاه برپا شده در قالب هنرواره ملی خوشنویسی ایران دل در بخش‌های خوشنویسی نستعلیق و نستعلیق شکسته بیش از ۷۰ اثر به نمایش گذاشته شده که علاقه‌مندان می‌توانند تا روز چهارشنبه از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 5402215

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری خوشنویسی امام جمعه اردبیل امیر رجبی مراسم افتتاحیه نظامی گنجوی شیخ صفی الدین اردبیلی بارش برف بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و کولاک خطبه های نماز جمعه بارش باران سیلاب آمار کرونا تعطیلی مدارس ایلام گرگان برف روبی آذری های مسلمان جهان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد که به مناسبت هفته بزرگداشت شیخ اجل در این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی در حاشیه برگزاری رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی که به مناسبت روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و هنری همچنین رویدادهای فرهنگی در کنار جاذبه‌های گردشگری نقش به‌سزایی در جذب گردشگر دارند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: امروزه صرف وجود جاذبه‌های تاریخی و مناظر طبیعی در جذب گردشگر مهم نیست، بلکه خلق رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به جذب حداکثری و ماندگاری بیشتر آن‌ها در مقصد گردشگر کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با مثبت ارزیابی کردن برگزاری رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی، تصریح کرد: این رویداد بی‌شک تأثیر به‌سزایی در معرفی فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی دارد و با برگزاری چنین برنامه‌هایی گردشگران از نزدیک با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

ثابت‌اقلیدی در ادامه با اشاره به تداوم برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در اماکن شاخص تاریخی و فرهنگی فارس اضافه کرد: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران از این برنامه‌های فرهنگی و گردشگری بنا داریم این رویدادهای فرهنگی را با حضور اساتید مجرب و پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی چون حافظ و سعدی برگزار نمائیم.

به گزارش ایمنا، رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی به مناسبت فرارسیدن یاد روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، در جریان این رویداد آثار خط و نقاشی تنی چند از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ به نمایش درآمد و این اساتید به‌صورت ورک شاپ بخشی از فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دادند، همچنین در این برنامه از چند تن از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 746880

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • گشایش نمایشگاه مشاغل در الوند + فیلم
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • افتتاح نمایشگاه «سفر آخر» در حوزه هنری