Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام واحدی ظهر دوشنبه در شورای مسکن استان مرکزی با بیان اینکه در مطالعات اولیه در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، چالشی که کلانشهر اراک به شکل ویژه با آن مواجه شد، اظهار کرد: فقدان اراضی دولتی کافی برای شروع این پروژه بود و از طرفی تعریف طرح در شهرها و شهرک‌های اقماری مثل شهر جدید امیرکبیر یا شهر مهاجران به دلیل عدم استقبال مردم اراک از سکونت در آن مناطق، عملاً امکان پذیر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا برای کلان کشور، تفاهمنامه ای بین وزارت راه و شهرسازی با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای مشارکت و معرفی زمین مناسب در این طرح منعقد شد.

مدیرکل اوقاف استان مرکزی تصریح کرد: این مهم در کلانشهر اراک با دعوت از اداره کل اوقاف و امور خیریه و معرفی یک قطعه زمین ۶۵ هکتاری از اراضی موقوفه وارد فاز مطالعاتی و عملیاتی شده و در نهایت تعریف طرح اقدام ملی مسکن اراک در اراضی موقوفه واقع در کمربندی شمالی (جنب مجتمع حوزوی خاتم الانبیا) به تصویب تمامی مقامات استانی و ملی رسید.

واحدی گفت: طبعاً تصرف و ساخت و ساز در اراضی موقوفه با اراضی دولتی متفاوت است و موقوفه در اختیار دولت نیست و خود یک شخصیت حقوقی مستقل دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل لازم بود در این طرح به نحوی که صرفه و صلاح موقوفه و مردم هر دو باهم لحاظ شود، سهم پرداختی از طرف مردم به موقوفه تعیین و ابلاغ شود.

مدیرکل اوقاف استان مرکزی با بیان اینکه روال فعلی سازمان اوقاف در واگذاری اراضی موقوفه در قالب حق تملک اعیان، اخذ پذیره اولیه به مأخذ ۱۰۰ درصد ارزش زمین طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری است، عنوان کرد: اما از آنجا که متقاضیان این طرح عموماً فاقد قدرت مالی قابل توجه بودند با نظر مساعد نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، مقرر شد به جای اخذ پذیره ۱۰۰ درصد، از هر متقاضی پذیره اولیه حدود ۴۰ درصد دریافت شود که بر اساس نظریه کارشناسی موجود، این میزان به رقم ۲۶۰ میلیون ریال به تمامی متقاضیان ابلاغ شده است.

واحدی ادامه داد: امکان بخشیده شدن ۲۶۰ میلیون ریال سهم اوقاف در پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک وجود ندارد و در صورتی که مردم هزینه را در موعد مقرر پرداخت نکنند به منزله انصراف است و افراد جدید جایگزین خواهند شد.

وی در پایان بیان کرد: مبلغ پذیره تعیین شده به حساب خود موقوفه واریز می‌شود نه به حساب اداره اوقاف و طبق قوانین و دستورالعمل‌های سازمان اوقاف و نظر شخص واقف، آن مبالغ هزینه می‌شود.

کد خبر 5402342

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف اراک طرح اقدام ملی مسکن عبدالله واحدی بارش برف بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و کولاک خطبه های نماز جمعه بارش باران سیلاب آمار کرونا تعطیلی مدارس ایلام گرگان برف روبی اراضی موقوفه سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس یوسف زاده در نشست شورای مسکن شهرستان ساوه اظهار کرد: با توجه به اینکه شماری از واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان به صورت تحویل موقت به متقاضیان واگذار شده است، انتظار است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در اسرع وقت نسبت به محوطه سازی این پروژه اقدام کند.

وی افزود: پروژه ۳۸۴ واحدی نیز در هفته آینده آماده تحویل موقت به متقاضیان است که به مرور قرارداد واگذاری انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: در پروژه ۴۸۴ واحدی نیز با توجه با درصد بالای پیشرفت فیزیکی پروژه، تعدادی از واحدها به صورت موقت به متقاضیان تحویل شده است و مقرر شد طی مکاتبه‌ای با بانک عامل نسبت به آزاد سازی مبالغ باقی مانده اقدام تا شاهد تکمیل کامل این پروژه و تحویل به تمام متقاضیان باشیم.

کد خبر 6088610

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد
  • آغاز احداث پروژه ۳۵۰۰ واحدی مسکن سازمان انرژی اتمی