Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عملکرد فدراسیون فعلی نقد داریم و به وقتش بارها و بارها از این فدراسیون انتقاد کرده ایم اما انصاف حکم می کند کار خوب این فدراسیون دیده شود. ارج و قربی که فدراسیون فوتبال برای تیم ملی بانوان قائل شد، حتی اگر نمایش هم باشد قابل تحسین است...

تیم ملی بانوان ایران برای حضور در جام ملتهای آسیا راهی هند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم که با هند، چین و چین تایپه همگروه است، برای اولین بار حضور در جام ملتهای آسیا را تجربه می کند و در اولین بازی، سی دی به مصاف میزبان می رود.

به گزارش طرفداری، برای بانوان ایران روزهای خوبی در پیش است؛ روزهای حضور در جام ملتهای آسیا، روزهایی که دختران سرزمین مان می توانند در یک میدان بین المللی، تجربه های تازه ای کسب کنند. 

شما سربار نیستید، سرباز و سردارید

در تمام این سال ها که به بانوان اجازه داده شد در فوتبال فعال باشند، حرف اصلی فوتبالیست های بانو و فعالان این عرصه، جدا از کمبود بودجه و توزیع ناعادلانه امکانات میان مردان و زنان، این بود که فدراسیون فوتبال توجه ای به فوتبال بانوان ندارد و انگار این تیم به امان خودش رها شده است اما فدراسیون فعلی در اقدامی قابل تحسین، تیم ملی بانوان را با پرواز اختصاصی به هند فرستاد و برای بانوان ملی پوش مراسم بدرقه در نظر گرفت و تلاش کرد شرایطی به وجود بیاورد که بانوان ملی پوش احساس سربار بودن نداشته باشند و با روحیه ای عالی راهی هند شوند. آنها حالا به چشم دیدند که در محاسبات نوین فوتبال قرار نیست سربار باشند و آنها را هم به چشم سرباز و سردار می بینند. سربازان و سردارانی که برای سربلندی فوتبال ایران می جنگند.

 

اگرچه معتقدیم سهم بانوان فوتبال ما از امکانات، بودجه و حتی توجه رسانه ای باید خیلی بیشتر از اینها باشد که بابت یک مراسم بدرقه و یک پرواز اختصاصی سرشان منت بگذاریم اما همین قدم اولی که فدراسیون برای فوتبال بانوان برداشته را به فال نیک می گیریم. در مراسم بدرقه بانوان فوتبالیست، یکی از دختران به نمایندگی از هم تیمی های خود، از رییس فدراسیون خواست برای او و همبازیانش فرصت شغلی ایجاد کند. قطعا ایجاد فرصت شغلی برای این ملی پوشان که نباید فرقی با سایر ملی پوشان داشته باشند، به مراتب از برگزاری مراسم بدرقه و گرفتن عکس یادگاری که بیشتر به نمایش شبیه بود، مهم تر است اما فعلا مهم این است که بانوان از حاشیه به متن آمده اند. فدراسیون فوتبال با تمام کاستی هایش در این مورد نمره قبولی می گیرد. البته نمی توان سهم رضا حدادیان مالک نساجی که با یک پرواز اختصاصی برای تیم ملی بانوان، به مفهوم واقعی کلمه برای این تیم شخصیت قائل شد را در این کار بزرگ نادیده گرفت اما انصاف حکم می کند همان طور که در ماجرای var منتقد فدراسیون بودیم، در این ماجرا از فدراسیون فوتبال بابت توجه ویژه اش به فوتبال بانوان قدردانی کنیم. فدراسیون فوتبال قدم اول را برای شخصیت دادن به فوتبال بانوان ایران برداشت و شهاب عزیزی خادم یک نمره مثبت در کارنامه خود حک کرد. 

فدراسیون، بخش خصوصی، رسانه و مسئولان ورزش دست در دست هم 

البته امیدواریم این توجه فقط در حد یک برنامه بدرقه نباشد و فوتبال بانوان با برنامه ریزی صحیح فدراسیون، به رشد و پیشرفت خود ادامه بدهد. بانوان ما می توانند در آسیا و حتی جهان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و البته ما رسانه ها هم وظیفه داریم بیشتر از قبل به تیم ملی بانوان توجه کنیم تا جامعه این دختران قهرمان را بهتر و بیشتر بشناسد. اگر فدراسیون، بخش خصوصی، رسانه، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کنار هم به فکر ارتقای جایگاه فوتبال بانوان در ایران باشند، شک نکنید آینده درخشانی در انتظار دختران قهرمان فوتبال ما خواهد بود.

بانوان باید بازیگر باشند، نه فقط تماشاگر

این که در آینده لیگ حرفه ای فوتبال بانوان داشته باشیم و فوتبالیست های بانو دستمزد حرفه ای بگیرند تا نگران آینده خود نباشند، رویای دست نیافتنی نیست. به خط کردن بخش خصوصی برای حمایت از فوتبال بانوان کار نشدنی نیست. همان طور که شهاب عزیزی خادم، رضا حدادیان را پای کار آورد تا تیم ملی بانوان با پرواز اختصاصی هواپیمایی وارش به هند برود، می شود بخش خصوصی را به حضور در این عرصه ترغیب کرد. اصلا چه اشکالی دارد هر تیمی که در لیگ برتر مردان حاضر است یک تیم بانوان هم داشته باشد؟ چه عیبی دارد تنها یک دهم پولی که در فوتبال آقایان هزینه می شود خرج فوتبال بانوان ما شود. ما به دختران مان بدهکاریم و حالا که فدراسیون فوتبال پای کار آمده، چه اشکالی دارد ما هم کنار آنها برای پرداخت این بدهی تلاش کنیم. باور کنید سهم بانوان در فوتبال فقط این نیست که اجازه بدهیم روی سکوهای ورزشگاه بنشینند و فوتبال مردان را تماشا کنند. باید آنها را جدی تر گرفت و جدی تر دید. آنها می توانند در این عرصه بازیگر باشند نه تماشاگر!

پی نوشت: انصاف حکم می کند همانگونه که اشتباهات فدراسیون فوتبال نقد می شود، کارهای خوب این فدراسیون هم دیده شود. 

اخبار داغ 

قتل پدر خانم مجری اخبار ! / المیرا شریفی فاش کرد وضعیت قرمز در اردوگاه آبی؛ تعطیلی تمرین استقلال تا اطلاع ثانوی کشف حجاب مرجانه گلچین + عکس  ذوالفقارنسب: پرسپولیس امسال صد در صد در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد / فیلم حرکت زشت رناتو سانچز در بازی مقابل مارسی برنامه ویژه پدری در روزهای مصدومیت؛ هافبک جوان با 4 کیلوگرم عضله اضافی برگشته است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال تیم ملی بانوان فوتبال بانوان پرواز اختصاصی مراسم بدرقه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراز کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

فراز کمالوند در نشست خبری بعد از شکست ۳ بر صفر صنعت نفت آبادان مقابل پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، گفت: با توجه به بخشنامه فدراسیون فوتبال که ما را از مطرح کردن یکسری مسائل منع کرده، نمی‌توانم حرف بزنم، اما یک خواهش دارم. ما در مورد مسائل داوری حرف نمی‌زنیم، اما اگر اتفاقی می‌افتد که یک تیم متضرر می‌شود فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: یک صحنه روی گل اول اتفاق افتاد. ما اعتراضی نمی‌کنیم و از راه مطلوب فدراسیون فوتبال نامه می‌دهیم، ولی وقتی جلوی پرسپولیس یک بر صفر عقب می‌افتید با این بازیکنانی که دارد، مجبور هستید سازمان بازی را عوض کنید و جلو بیایید و آن وقت با بهترین بازیکنان آسیا مواجه می‌شوید. بچه‌ها امروز بازی خوبی انجام ندادند.

سرمربی صنعت نفت یادآور شد: تیم ما یک اشکال ویژه دارد و آن هم این است که تعدادی از بچه‌ها می‌دانند چه ضعیف بازی کنند و چه قوی، جایگزینی ندارند. من مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم، اما مثلاً الان پیام پارسا ضعیف بازی می‌کند، چه کنیم؟ امیر پناهی سه بازی است که اشتباه می‌کند، چه کار باید کنیم، چاره چیست؟ این‌ها مشکل تیم است، اما اصلاً ناامید نیستم. از فردا مجدداً به کارمان می‌پردازیم. تا روز آخر بازی با تراکتور مصمم به کارم ادامه می‌دهم و بعد از آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارم.

کمالوند گفت: دلم نه برای خودم می‌سوزد نه بازیکنان؛ خاک عالم بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم. خاک بر سر ما با این فوتبالی که برای مردم آبادان بازی می‌کنیم. من فقط می‌توانم همین را بگویم. با تمام وجود شرمنده این مردم هستم.

وی درباره اینکه به نظرش چاره این وضعیت چیست؟ عنوان کرد: الان هیچ کاری نمی‌توان کرد. فقط باید این شش بازی را از لحاظ روحی و روانی بالا برد و به خدا توکل کنیم. امروز که زورمان به پرسپولیس نمی‌رسید، امکان دارد در بازی‌های بعد شرایط بهتر شود. باید در این بازی‌ها بجنگیم. الان فقط یک راه داریم همه با هم، فقط باید بجنگیم. اینکه کیفیت بچه‌ها کم است یا زیاد الان نمی‌شود کاری کرد. من تا آخرین لحظه می‌جنگم؛ خدا کند فقط تا بازی آخر سالم بمانیم. پا پس نمی‌کشم و تمام تلاشم را می‌کنم. از طرف همه از مردم عذرخواهی می‌کنم. ما شرمنده مردم هستیم. خاک عالم بر سر ما که در زمین خودمان اینطور بازی را واگذار کردیم.

سرمربی صنعت نفت در واکنش به این پرسش که تیمش قبل از گل اول پرسپولیس بازی بدی انجام نداد و این گل مشکوک چه بلای سر تیم او آورد؟ عنوان کرد: به خاطر اینکه فدراسیون فوتبال ممنوع کرده من حرفی نمی‌زنم؛ اما خواهش می‌کنم بازی را ببینند و اگر اتفاقی افتاده سریعاً واکنش نشان دهند.

«۱۳ روز تا بازی بعد فاصله است و آیا تمرینات را تعطیل می‌کنید؟» کمالوند در پاسخ به این سوال گفت: خیر؛ از فردا، صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنیم. اشکالی ندارد؛ به جای کسی که اشتباه می‌کند هم من عذرخواهی می‌کنم.

وی در واکنش به این موضوع که با قانون جدید فدراسیون فوتبال سرمربیان نمی‌توانند درباره بازی صحبت کنند، یادآور شد: کاملاً درست می‌گویید. اجازه هیچ چیزی نداریم؛ نه بیانیه نه صحبت. سؤال من این است که چرا اصلاً کنفرانس برگزار می‌کنیم؟ وقتی نمی‌توانم در مورد جریان بازی صحبت کنیم اصلاً چرا کنفرانس می‌گذاریم؟

دیگر خبرها

  • ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم
  • فراز کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد؛ نشان برنز شیما یارخواه در بخش بانوان
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • خیرخواه: دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر
  • داور دربی معوقه اصفهان مشخص شد