Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه تجارت نفت ویتول اعلام کرد ادامه محدودیت عرضه نفت و بالا رفتن سطح تقاضا باعث افزایش بیشتر قیمت نفت خواهد شد. گروه تجاری ویتول، بزرگ‌ترین تاجر مستقل نفت دنیا اعلام کرد قیمت نفت خام که از ابتدای سال جاری میلادی ۱۰ درصد افزایش‌یافته، به‌خاطر محدودیت عرضه بازهم بالا خواهد رفت.

مایک مولر، رئیس گروه ویتول در آسیا قیمت فعلی نفت را معقولانه توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیمت نفت در هفته گذشته و در بحبوحه نشانه‌هایی حاکی از بالا ماندن سطح تقاضا و مصرف نفت علی‌رغم همه‌گیری نوع جدید کرونا، چهارمین افزایش پیاپی خود را تجربه کرد که بیشترین افزایش قیمت آن از ماه اکتبر بود. در همین حین، ظرفیت مازاد نفت در شرایطی که تولیدکنندگان بزرگ تلاش در افزایش تولید دارند، رو به کاهش است.

قیمت نفت خام برنت ۱۱ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش‌یافته و به بیش‌از ۸۶ دلار در هر بشکه رسیده‌است. نفت برنت در سال گذشته میلادی ۵۰ درصد افزایش قیمت داشت.

مولر گفت: «درحالی‌که قیمت گاز طبیعی آن‌قدر بالا رفته که برخی مصرف‌کنندگان صنعتی مانند پاکستان و اروپا را مجبور به کاهش مصرف کرده، اما بازار نفت هنوز به این نقطه نرسیده‌است».

وی تاکید کرد اتفاقی که برای گاز افتاده نشان می‌دهد مردم در یک برهه زمانی دیگر انرژی گران‌قیمت را نمی‌خرند، اما سوال اینجاست که این شرایط چه زمانی بازار نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مولر با اشاره به این‌که کاخ‌سفید علاوه‌بر ۵۰ میلیون بشکه اعلام‌شده در ماه نوامبر، بازهم از ذخایر استراتژیک نفتی برداشت خواهد کرد گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا این اقدام را برای پایین آوردن قیمت بنزین که به بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته رسیده انجام داده‌است».

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت قیمت خودرو قیمت نفت قیمت دلار قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت اندکی بالا رفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۸۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر نشانه‌های عدم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت این منطقه، ۲۹ سنت کاهش یافتند.
سوگاندها ساچدوا، موسس شرکت تحقیقاتی اس‌اس‌ولث استریت، در این باره گفت: کاهش نرخ اضافی ریسک ژئوپلیتیکی، به قیمت نفت ضربه زده، زیرا عرضه دچار اختلال قابل توجهی نشده است. اما چشم انداز ژئوپلیتیکی همچنان در جهت قیمت نفت، مهم مانده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نظر مشابهی را منعکس کردند.
سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند و آمار هزینه مصرفی شخصی در مارس که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، اواخر هفته جاری منتشر می‌شود و برای ارزیابی مسیر سیاست پولی، به دقت دنبال خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، در حالی که ذخایر محصولات نفتی احتمالا کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار