Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@23:59:18 GMT

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مستلزم نظارت کامل بر قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۸۷۹۹

‍‍‍‍‍‍

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند اثر مستقیم بر افزایش قیمت‌ها داشته باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سید کاظم دلخوش، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر گفت: دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا ۱۵ آذر ماه هر سال به مجلس تقدیم کند و سپس با تشکیل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی لایحه پیشنهادی دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون تلفیق در دو شیفت بررسی لایحه پیشنهادی دولت را آغاز کرده است، تصریح کرد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درخصوص تبصره یک بند الف (حذف ارز ترجیحی) نظرات متفاوتی داشتند و نتوانستند به نقطه نظر مشترکی برسند به همین دلیل بررسی این تبصره به زمان دیگری موکول شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ افزود: مخالفان معتقدند با حذف ارز ترجیحی و رفتن به سمت ارز ۲۳ هزار تومانی، در صورتی که برنامه نداشته باشیم قطعا جامعه دچار مشکلاتی می‌شود، همچنین موافقان ضمن موافقت با ارز ترجیحی دغدغه‌هایی داشتند و موافقت‌شان مشروط بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دلخوش بیان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند اثر مستقیم بر افزایش قیمت‌ها داشته باشد.

وی افزود: گران شدن یک کالا تأثیر مستقیم بر قیمت سایر کالا‌ها دارد و قطعا قیمت دارو، نان و کالاهای ضروری افزایش می‌یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی دیگر مهمان برنامه گفت: اصرار دولت به اجرای مصوبه قبلی مبنی بر حذف ارز ترجیحی و پرداخت مبلغ ۱۰۰ تا ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه به مردم است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

برچسب ها: تیتر امشب ، ارز ترجیحی ، حذف ارز ترجیحی ، کمیسیون تلفیق ، نمایندگان مجلس ، کمیسیون برنامه و بودجه ، سازمان برنامه و بودجه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب ارز ترجیحی حذف ارز ترجیحی کمیسیون تلفیق نمایندگان مجلس کمیسیون برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ حذف ارز ترجیحی عضو کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران

متقاضیان خرید آپارتمان در منطقه ۵ تهران این روز‌ها باید به‌طور متوسط، حداقل بودجه کل حدود ۵ میلیارد تومانی در اختیار داشته باشند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده از بازار معاملات مسکن منطقه ۵ شهر تهران که پرتقاضاترین و پُر معامله‌ترین منطقه بازار مسکن پایتخت محسوب می‌شود یک متقاضی خرید مسکن در این منطقه برای خرید یک واحد معمولی، میانسال و با امکانات متعارف دست کم نیاز به تامین بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع (به طور متوسط) دارد؛ بنابراین حداقل بهای خرید یک واحد مسکونی ۵۰ مترمربعی در این منطقه به طور متوسط به ۵ میلیارد تومان می‌رسد.

بدیهی است در برخی از محله‌های ارزان‌تر این منطقه با کف بودجه ۹۰ میلیون تومانی و در محله‌های مرغوب‌تر با کف بودجه ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی به ازای هر مترمربع، امکان خرید آپارتمان برای متقاضیان مسکن وجود دارد. نکته مهم در رابطه با بازار مسکن این منطقه فاصله نه چندان محسوس بین بهای پیشنهادی آپارتمان در محله‌های متوسط و محله‌های مرغوب‌تر است. فاصله‌ای که سال‌های قبل بیش از میزان فعلی بود، اما هم اکنون به یک دلیل مهم یعنی رکود خرید آپارتمان، کاهش یافته است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع آپارتمان در منطقه ۵ تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است