Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی گیلان به بیش از یک متر و ۳۰سانتی متر رسید و به همت راهداران تمام راه های اصلی و فرعی این استان باز و تلاش ها برای بازگشایی راه های روستایی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، با هشدار هواشناسی استان گیلان مبنی بر ورود سامانه سرد و بارشی از روز یکشنبه به گیلان شرایط برای بارش برف و باران در مناطق کوهستانی این استان فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این هشدار از صبح یکشنبه بارش برف در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها و عصر همین روز در مناطق جلگه‌ای استان گیلان آغاز شد. بارش‌ها به حدی بوده که بر اساس گزارشات در برخی مناطق کوهستانی ارتفاع برف به بیش از یک متر و ۳۰ سانتیمتر رسیده است.

بیش از ۱۵۰ راهدار با ۳۰۰ خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک در محورهای کوهستانی و برف گیر استان مستقر شده و با آغاز بارش‌ها تلاش کردند تا راه‌های اصلی و فرعی باز بماند.

۵۰ اکیپ نیروی پلیس استان گیلان نیز با بیش از ۲۹۰ مأمور در محورهای کوهستانی مستقر و در صورت نیاز به مسافران و شهروندان گرفتار در برف خدمات رسانی کردند. نیروهای امدادی هلال احمر استان گیلان نیز طی ۷۲ ساعت گذشته به بیش از ۳۰ خودروی گرفتار در برف خدمات رسانی کرده و ۳۰ نفر نیز اسکان موقت شدند.

راه بیش از ۲۰۰ روستای در شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، تالش، رضوانشهر، رودسر و املش مسدود و برق بیش از ۳۰ روستای رودبار نیز قطع شده و در این بین شش مادر باردار نیز به شهر رودبار منتقل شدند.

اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با توجه به بارش برف، برودت هوا و یخبندان سراسری طی اطلاعیه‌ای از تعطیل بودن مدارس برخی مناطق استان گیلان خبر داده و همچنین اعلام کرده آموزش‌ها در این مناطق به صورت آنلاین انجام می‌شود.

لغو مرخصی همه مدیران گیلانی

در همان ساعات ابتدایی ستاد مدیریت بحران استان گیلان تشکیل جلسه داد و استاندار گیلان در این جلسه از لغو مرخصی همه مدیران تا پایان بارش‌ها و عادی شدن شرایط خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه باید از تجارب گذشته در مقابله با بحران‌ها استفاده شود، افزود: در زمان بروز بحران نیازمند هماهنگی و انسجام بیشتر بین دستگاه‌ها هستیم و در سطح شهرستان‌ها فرمانداران باید این هماهنگی را ایجاد کنند.

وی همچنین غروب دوشنبه در بازدید از محور برف گیر امامزاده ابراهیم شهرستان شفت نیز با اشاره به اینکه به همه مدیران دستور داده شده تا همه امکانات و تجهیزات دولتی و بخش خصوصی را برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی آماده کنند، گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز راه ارتباطی برخی روستاها مسدود است.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تأمین سوخت و ارزاق عمومی برای مردم مناطق روستایی و تلاش برای بازگشایی راه‌ها، اضافه کرد: همه دستگاه‌ها تا عادی شدن شرایط پای کار باشند.

پرهیز از پارک خودروها در حاشیه خیابان

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به بارش برف و ضرورت امداد رسانی در شرایط حساس و بحرانی، اظهار کرد: شهروندان از پارک خودروهای خود در حاشیه خیابان‌ها جدا خودداری کنند.

سرهنگ امیر طالبی با بیان اینکه پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها در شرایط برفی علاوه بر ایجاد سد معبر در زمینه امداد رسانی و خدمات رسانی اختلال ایجاد می‌کند، افزود: وقوع تصادف و یا ایجاد مانع برای خودروهای برفروب نیز از دیگر مصائب پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها است.

برق دار بودن تمام ایستگاه‌های فشار قوی گیلان

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به آمادگی همه اکیپ‌های این شرکت برای خدمات رسانی به شهروندان در صورت بروز بحران، افزود: این بارش‌ها هیچ آسیبی به تأسیسات شرکت وارد نکردند و تمامی مشترکان برق گیلان برق دار هستند.

بهمن داراب زاده اضافه کرد: با وجود اینکه در چند نقطه کوهستانی استان شاهد بارش سنگین برف بوده‌ایم اما با آماده باش بودن اکیپ‌های عملیاتی تمام ایستگاه‌های فشار قوی برق دار و هیچ مشکلی در برق رسانی مشترکان وجود ندارد.

اسکان اضطراری ۳۰ نفر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: در ۷۲ ساعت گذشته به ۳۰ خودروی در راه مانده متأثر از برف و سرما در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی شده است.

سیاوش غلامی گفت: اسکان اضطراری برای ۳۰ نفر به همراه توزیع بسته‌های غذایی، پتو و کنسرو در محور اسالم به خلخال و توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و آب معدنی به دو خانوار گرفتار در برف در روستای پنبه پشت اسالم تالش از جمله خدمات ارائه شده به متاثرین از برف و سرما بوده است.

وی ادامه داد: در این عملیات ۸ تیم مجهز امدادی متشکل از ۳۵ نجات گر و امدادگر مشارکت داشتند.

تلاش اکیپ‌های برق رسانی برای اتصال برق ۳۰ روستا

فرماندار رودبار با اشاره به بارش نیم تا یک متری برف در ارتفاعات این شهرستان، اظهار کرد: به علت بارش سنگین برف برق ۳۰ روستای شهرستان رودبار به علت پارگی سیم برق، رانش تیر برق و همچنین سوختن تابلو برق، قطع شده است.

هوشنگ عباسقلی زاده ادامه داد: با تلاش‌هایی که از سوی اکیپ‌های برق رسانی در نقاط مختلف در حال انجام است به زودی برق این روستا وصل می‌شود.

فرماندار رودبار از انتقال شش مادر باردار به مرکز شهرستان خبر داد و افزود: شرایط دو تن از این عزیزان به تولد انجامید و حال عمومی این افراد خوب گزارش شده است.

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه نعمت برف را باید قدر دانست، گفت: بارش برف اگر چه با مشکلاتی همراه است اما می‌تواند بخشی از کسری‌ها و مشکلات آبی شهرستان و استان را جبران کند و از این حیث می‌بایست شکرگزار باشیم.

بازگشایی راه‌های روستایی گیلان تا ۴۸ ساعت آینده

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون متر مکعب برفروبی در محورهای استان، اظهار کرد: هزار و ۸۵۶ کیلومتر از راه‌های استان گیلان برف روبی شده است.

فریبرز مرادی با بیان اینکه بیش از سه میلیون متر مکعب برف روبی در سطح محورهای استان گیلان انجام شده است، افزود: هم اکنون همه راه‌های اصلی و فرعی به جز محور پونل به خلخال به دلیل نبود ایمنی لازم باز و تردد در آن جریان دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات بازگشایی راه‌های روستایی گیلان، ادامه داد: تلاش می‌شود تا ۴۸ ساعت آینده این راه‌ها بازگشایی شود.

یخبندان سراسری در گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به یخبندان سراسری برای صبح روز سه شنبه در استان به ویژه مناطق کوهستانی و دامنه‌ها، اظهار کرد: از اواخر وقت دوشنبه با خروج تدریجی این سامانه بارشی شاهد قطع بارش برف و باران در اکثر مناطق گیلان خواهیم بود.

محمد دادرس با بیان اینکه برای روز سه شنبه و چهارشنبه هوای پایدار همراه با وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش بینی شده است، گفت: وزش باد جنوبی به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه شدید یا خیلی شدید است.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت روز چهارشنبه، افزود: برای روزهای پایانی هفته در استان گیلان شاهد بارش‌های جدید هستیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت بارش برف استان گیلان مدیریت بحران اسکان اضطراری مشرق پلیس استان گیلان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مناطق کوهستانی گیلان با اشاره حاشیه خیابان بازگشایی راه ها استان گیلان خدمات رسانی بارش برف بارش ها یک متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع بارش ها در غرب استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به فعالیت این سامانه بصورت رگبار‌های بهاری و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بیشتر مناطق استان گفت: بارش باران در برخی مناطق غربی و جنوبی استان از جمله بویین میاندشت، فریدونشهر و چادگان آغاز شده است.


محمد رضا رفیعی افزود: هشدار نارنجی هواشناسی برای مناطق جنوبی استان از جمله سمیرم، شهرضا و دهاقان و شهر‌های نایین و ورزنه و هشدار سطح زرد هواشناسی برای امروز در تمامی مناطق استان صادر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی گفت: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت شبانه روز گذشته به ۲۳ و در خنک‌ترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسید.


رفیعی افزود: بادرود با دمای ۲۹ و فریدونشهر با چهار درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • کیش با ثبت ۶۷ میلی متر بارندگی در رتبه ششم هرمزگان
  • بارش باران بهاری در مناطق مختلف استان یزد
  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • شروع بارش ها در غرب استان اصفهان
  • قطع برق در غرب جزیره قشم به علت بارندگی
  • گاز برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود