Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@20:28:23 GMT

دستگیری 118 شکارچی غیرمجاز در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۹۲۶۲

دستگیری 118 شکارچی غیرمجاز در زنجان

اسماعیل قلی‌زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درز زنجان اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت مستمر توسط یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در  ۹ ماهه سال‌جاری تعداد ۶ قطعه ماهی رودخانه ای به صورت غیر مجاز صید شده است، عنوان کرد: در این مدت ۱۹ قطعه انواع کبک، کبوتر و سار در استان به صورت غیر مجاز شکار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال‌جاری ۱۴ رأس انواع پستانداران توسط شکارچیان شکار شده است، بیان کرد: در سال‌جاری ۲۰ قطعه پرونده از نوع سهره طلایی و سارگپه شکار شده است.

قلی‌زاده خاطر نشان کرد: پرونده تشکیل شده برای زنده‌گیری پستانداران، صید پرندگان، صید غیر مجاز از خزندگان زنده گیری غیر مجاز خزندگان در این مدت صفر بوده  است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه ۲۰ پرونده شروع  به شکار تنظیم شده است، خاطر نشان کرد: در این مدت هیچ پرونده‌ای در زمینه نگهداری و  خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۵ قبضه شکاری غیر مجاز شده است، اضافه کرد: در این مدت ۲۴ قبضه قبضه شکاری مجاز نیز از شکارچیان کشف و ضبط شده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه در سال‌جاری ۵۲۷ انواع ادوات و وسائل شکار از شکارچیان کشف و ضبط شده است، بیان کرد: فشنگ ساچمه ای و چاپاره، دوربین چشمی، دستگاه فشنگ پرکن، ساچمه، چاقوی جیبی، چراغ دستی، قطار فشنگ برزنتی، سک شکاری (تازی) و پروژکتور از جمله این ادوارت است. 

وی با بیان اینکه پنج فقره پرونده تخریب زیست محیطی در زنجان تشکیل شده است، اضافه کرد: دو مورد تعلیف غیر مجاز دام در زنجان ثبت شده است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه هشت هکتار آتش سوزی ثبت شده است، ادامه داد: ۱۵ مورد سایر تخلفات از جمله حفر چاه غیر مجاز، قاچاق چوب و برداشت غیر مجاز در استان ثبت شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه تعداد متخلفان دستگیر شده در ۹ ماهه سال‌جاری ۱۱۸ نفر بوده است، اضافه کرد: این تعداد متخلفان در قالب ۷۳ فقره پرونده دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۱۸ پرونده مختومه شده است، خاطر نشان کرد: ۵۵ پرونده در جریان بوده و هیچ پرونده برائت شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز اسماعیل قلی زاده شکارچیان قلی زاده غیر مجاز سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت

دکتر «مصطفی زبردست» گفت: با پیگیری این اداره کل و حسب دستور مقام قضایی و با همکاری پلیس اماکن یک واحد غیرمجاز کشتار دام در شهرستان کوهدشت پلمب شد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان در پایان گفت: سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی می‌باشد و در حوزه سلامت شهروندان با افراد خاطی که با رفتار‌ها و اقدامات غیرمجاز و مخاطره آمیز خود بهداشت عمومی را تهدید کنند، برخورد قانونی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد
  • کشف و ضبط ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین