Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در اولین واکنش رسمی این کشور به حملات امروز، دوشنبه تاکید کرد: ما هدف گیری "تروریستی" شبه نظامیان حوثی علیه مناطق و تاسیسات غیرنظامی در خاک کشور را محکوم می‌کنیم.

به گزارش برنا، به نقل از النشره، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات بدون اشاره به تجاوزات هر روزه‌شان به مردم بی‌دفاع یمن اظهار کرد: "این حملات حوثی‌ها ناقض قوانین بین‌المللی و انسانی است و ما حق پاسخ‌گویی به این حملات را برای خود محفوظ می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

او در ادامه ادعاهایش اظهار کرد: شبه نظامیان حوثی به اقدامات بدون مانعی ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند "تروریسم و آشوب" در منطقه اشاعه دهند.

این وزیر اماراتی از جامعه جهانی خواست این اقدامات را محکوم کند، او به خانواده متوفیان تسلیت گفت.

همچنین انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات، انصارالله را بعد از اینکه دست به حملاتی در ابوظی زدند، تهدید کرد.

او در توییتر نوشت: سرنوشت این اقدامات، زوال است.

قرقاش بدون اشاره به اقدامات متجاوزانه عربستان و امارات در منطقه ادعا کرد، اقدامات شبه نظامیان حوثی ثبات منطقه را تضعیف کرده و بر سرنوشت امنیت آن تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر خارجه یمن جامعه خانواده عربستان امارات انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقامات اروپایی به حادثه امروز اصفهان

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا ، اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: «کاملا ضروری است که منطقه با ثبات بماند و همه طرف‌ها از اقدام بیشتر خودداری کنند».

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس هم در تداوم فضاسازی‌ها علیه اقدام نظامی مشروع ایران علیه تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی ادعا کرد که رژیم اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. وی در عین حال تصریح کرد: تشدید چشم‌گیر تنش‌ها به نفع کسی نیست.

وزیر امنیت داخلی اسرائیل در واکنش به گزارش رسانه‌های غربی درباره آنچه پاسخ اسرائیل به عملیات ایران خوانده شده، گفت که «مسخره است».

پیش از او مل استراید وزیر کار و امور بازنشستگی انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری اسکای گفته بود: ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش باشیم. خاورمیانه یک منطقه حساس است و در آنجا تنش‌های زیاد و سناریوهایی وجود دارد که مطلوب نیست. اجتناب از این سناریوها یک اصل کلیدی است. وی افزود: پیام روشن ما به اسرائیل و ایران این است که از تشدید تنش اجتناب کنند.


همچنین معاون وزیر امور خارجه فرانسه عنوان کرد: موضع فرانسه این است که از همه بازیگران برای کاهش تنش و خویشتن داری بخواهد.

وزارت خارجه ایتالیا هم خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.

 حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.​

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • وزیر امور خارجه آمریکا: اولویت ما کاهش تنش در منطقه است
  • واکنش مقامات اروپایی به حادثه امروز اصفهان
  • حادثه اصفهان/ واکنش‌های بین‌المللی چه بود؟
  • کنایه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترقه بازی امروز در اصفهان
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • فیلم/ واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی