Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:02:45 GMT

۳ مادر باردار در مهاباد نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۹۲۹۳

۳ مادر باردار در مهاباد نجات یافتند

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- بهاءالدین حسینی گفت: ۲ نفر از مادران باردار در مهاباد در روستا‌های "خورخوره" و " گاپیس" بودند و یکی از آن‌ها نیز از شهرستان مرزی سردشت به مهاباد انتقال یافته بود که با تلاش امدادگران به موقع به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی گفت: در پی وصول گزارش ناشی از پیگیری ماما‌های مرکز بهداشت مبنی بر اعلام مادر باردار پرخطر در روستای "گاپیس" در محور مهاباد به ارومیه بلافاصله روز گذشته تیم سلامت مرکز بهداشت مهاباد با حضور رئیس مرکز بهداشت، کادر مامایی و آمبولانس بیمارستان و هلال احمر پس از پیمودن مسافت طولانی و با حمایت اداره راهداری این شهرستان به محل اقامت مادر باردار رسیده و ضمن ارائه مراقبت‌های بهداشتی و با تلاش ۴ ساعته مادر باردار را به بیمارستان انتقال دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی می‌گوید: یک مادر باردار پرخطر اعزامی نیز در روستای "کله گاوی" تحویل آمبولانس هلال احمر این شهرستان شد که پس از طی نمودن مسافت ۶۵ کیلومتر و با وجود برف و کولاک شدید به سلامت به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد منتقل و با حضور کادر مامایی و خدمات و راننده خودرو آمبولانس شاغل در بیمارستان مهاباد به ارومیه اعزام شد.

وی گفت: امروز نیز طی تماس تلفنی خانواده یک مادر باردار ۲۹ ساله ساکن روستای "خورخوره" واقع در ۳۱ کیلومتری مهاباد با مامای مرکز بهداشت شهرستان مبنی بر شروع درد‌های زایمانی بلافاصله تیم سلامت نجات مادران باردار شبکه بهداشت و درمان مهاباد با حضور مدیر شبکه، رئیس مرکز بهداشت و ۲ مامای مرکز بهداشت و همراهی آمبولانس هلال احمر به محل اعزام شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این مادر باردار ۲۹ ساله با سابقه ۲ بار سقط جنین فرزند دوم خود را حامله بود و در هفته ۳۸ حاملگی خود بسر می‌برد و تاخیر در رساندن مادر باردار به بیمارستان می‌توانست جان مادر و جنین را باخطر جدی مواجه سازد.

حسینی گفت: خوشبختانه هم اکنون حال مادر باردار و جنین وی مطلوب گزارش شده است.

انتهای پیام/ س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مادران باردار بهداشت و درمان اخبار سلامت اورژانس 115 هلال احمر مرکز بهداشت مادر باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بدنبال تماس همراهان بیمار با مرکز پیام اورژانس استان با شکایت مادر باردار، بلافاصله کارشناس تریاژ تلفنی مرکز پیام، ضمن راهنمایی بیمار و همراهان، سریعا نزدیکترین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را به محل فوریت اعزام می‌کند.   کارشناسان اورژانس آقایان کچلانلو و جعفرزاده بعد از حضور بر بالین بیمار با معاینه وضعیت بالینی وی، متوجه زایمان قریب الوقوع مادر باردار نوزاد دوقلو می‌شوند.   با توجه به وضعیت آناتومیکی نوزادان حین زایمان، مبنی بر تولد یکی از نوزادن با وضعیت سر و یکی دیگر با وضعیت پا (زایمان بریج)، مدیریت مادر باردار انجام شده و کارشناسان اورژانس با مهارت و توانایی مثال زدنی خود نوزاد دو قلو را در منزل بیمار بدنیا آورده و جان مادر و نوزادان را نجات می‌دهند.   مادر و نوزاد دوقلو بعد از حمایت‌های بدو زایمان و تولد، با مراقبت‌های پیش بیمارستانی به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال یافتند.   در حال حاضر، وضعیت مادر و نوزاد دو قلو که هر دو دختر می‌باشند پایدار بوده و دربیمارستان شهید بهشتی چالدران تحت نظر می‌باشند.

دیگر خبرها

  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • پنج سرنشین خودروی پراید پس از سقوط به زیر پل نجات یافتند
  • فیلم| انتقال هوایی مادر باردار گرفتار در سیل بلوچستان
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار