Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید پالایشگاهی چین در سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر تقاضای قوی برای سوخت در نیمه اول سال و افزایش تولید پالایشگاهها برای پر کردن شکاف عرضه پس از افزایش مالیات واردات، به میزان ۴.۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد کرد.

به گزارش رویترز، آمار اداره ملی آمار چین نشان داد مجموع تولید پالایشگاهی سال میلادی گذشته به ۷۰۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۵ میلیون تن معادل ۱۴.۰۷ میلیون بشکه در روز رسید که ۶۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از سطح سال ۲۰۲۰ بود. تولید دسامبر ۵۸.۷۳ میلیون تن معادل ۱۳.۸۳ میلیون بشکه در روز بود که بر مبنای سالانه ۲.۱ درصد کاهش داشت و روند بهبودی که در نوامبر داشت را معکوس کرد.

شی فنگلی، تحلیلگر شرکت آی اچ اس مارکیت اظهار کرد: با ایجاد اشباع عرضه در بازار فرآورده‌های نفتی، پالایشگاههای دولتی تولیدشان را در دسامبر کاهش دادند در حالی که پالایشگاههای خصوصی با نرخ پایین‌تری به تولید ادامه دادند.

تولید پالایشگاهها در نیمه اول سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر بهبود فروش خودرو و تقویت تقاضا برای بنزین و رونق سفرهای هوایی داخلی که مصرف سوخت جت را بالا برد، حدود ۱۱ درصد رشد کرد.

اعمال مالیات سنگین برای واردات سوختهای مخلوط، به پالایشگاههای بزرگ دولتی اجازه داد سهم بازار از دست رفته را احیا کنند.

رشد پالایش نفت خام در سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر تقاضای قوی برای سوخت در نیمه اول سال و سیاستهای سوخت بود. با این حال تولید در سه ماهه سوم به دنبال افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و افت چشمگیر سهمیه صادرات سوخت، کاهش پیدا کرد.

رشد سریع‌تر پالایش نفت خام در سال میلادی گذشته در مقایسه با رشد پالایش به میزان ۴۱۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ در حالی روی داد که چین تلاش کرد نرخ پالایش در پالایشگاههای مستقل کوچک‌تر را به خصوص در قطب نفتی شاندونگ محدود کند که به منزله تغییر جهت افزایش تولید در پالایشگهای دولتی بزرگتر بود.

طبق آمار منتشر شده، تولید نفت خام چین سال میلادی گذشته ۲.۴ درصد رشد کرد و به ۱۹۹ میلیون تن معادل ۳.۹۸ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ بود. صنعت نفت چین تلاش کرد با توسعه واحدهای بیشتر برای جبران افت ذخایر میادین فرسوده، تولید را در چهار میلیون بشکه در روز حفظ کند.

تولید گاز طبیعی نفت ۸.۲ درصد رشد کرد و به رکورد ۲۰۵.۳ میلیارد متر مکعب رسید و حجم تولید در دسامبر در بحبوحه اوج فصل تقاضا برای گرمایش، بر مبنای سالانه ۲.۳ درصد رشد کرد.

برچسب هاپالایشگاه چین تقاضای سوخت چین خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پالایشگاه چین تقاضای سوخت چین آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو میلیون بشکه در روز درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • افزایش بهای جهانی نفت