Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس  از اهواز، شاید بارها گذرتان به مناطق حاشیه شهر اهواز خورده باشد و یا از این مسیرها برای ورود و یا خروج از شهر استفاده کنید، اما برای تردد از این مسیرها مجبور هستید مسیر سه، چهار دقیقه‌ای را در عرض 15 دقیقه طی کنید.

دلیل طولانی شدن زمان تردد از آن مسیرها وجود بساطی‌ها و وانت‌بارهایی است که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را در بساط خود گذاشته و می‌فروشند و با شرایطی که به وجود آورده‌اند سد معبرهای طولانی را ایجاد کرده و سبب باریک شدن مسیر تردد خودروها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه معطلی در مسیر پر ترافیک و تحمل صدای بوق‌های ممتدد خودروها، آدم‌ها را تا حدود زیادی کلافه می‌کند اما گاهاً همین رهگذران، در کنار غرغر کردن‌های پشت فرمان و توقف کوتاه مسیر، پایین بودن قیمت اجناس بساطی‌های مسیر را فرصتی برای تهیه مایحتاج روزانه خود دانسته و اقدام به خرید از آن‌ها می‌کنند.

 با این حال موضوع سد معبر وانتی‌ها و بساطی‌های کنار مسیرهای پرتردد شهروندان قطعاً با انواع تخلفات راهنمایی و رانندگی آمیخته شده و مصداق بارز نقض حقوق شهروندی به شمار می‌رود.

وانت‌بارها ترافیک جاده را بالا برده‌اند

سعید عموری یکی  از شهروندانی است که روزانه مسیر سه‌راه سوسنگرد تا کوی ملاشیه برای رفتن به کار خود طی می‌کند، وی می‌گوید: هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت وانت‌بارهای زیادی در طول مسیر جاده بساط فروش محصولات خود را پهن کرده‌اند، بنده کارگر هستم و زندگی این قشر را درک می‌کنم اما به این شیوه بساط کردن در کنار جاده، بارها خطر ساز شده  و ترافیک زیادی را ایجاد می‌کند.

وی می‌افزاید: مواردی پیش آمده که خودرویی با سرعت در حال گذشتن از جاده به بساطی‌ها برخورد کرده و سبب پخش شدن میوه و محصولات آنها در وسط خیابان می‌شود و همین برخوردهای کوچک مشاجره طولانی بین کاسب و راننده را به وجود آورده است.

 

بساطی‌ها چهره شهر را زشت کرده‌اند

جمال سعیدی شهروند دیگری است که روزانه از مسیر کوی زرگان تا شهرستان ویس تردد دارد، وی معتقد است حالا که بساطی‌ها و انت‌بارها تا وسط خیابان بساط خرید و فروش خود را پهن کرده‌اند برای اینکه اتفاقی نیفتد یا مسیر دیگری را برای تردد رانندگان تعریف کنند یا شهرداری آن‌ها را ساماندهی کند، حتماً باید اتفاقی بیفتد و کسی مصدوم شود تا مسؤولان به این قضایا ورود کنند؟

وی می‌افزاید: علاوه بر حوادث احتمالی که ممکن است بساط کردن وانت بارها در کنار جاده به وجود بیاورند، وجود این بی نظمی در کنار مسیرهای پر رفت و آمد چهره زشتی از شهر بر جای گذاشته است، در شهرهای دیگر یا مکانی را برای وانت بارها تعیین کرده‌اند تا برای شهروندان ایجاد مزاحمت نکنند و یا وانت بارها به صورت دورگردی اقدام به فروش محصول خود می‌کنند.

از طریق مراجع قضایی برای حل معضل وانت‌بار اقدام کردیم

عبدالامیر مجدم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با ابراز تاسف از سد معبری که وانت‌بارها و بساطی‌هایی که در کنار جاده‌ها فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: سد معبر کردن وانت‌بارها و بساطی‌ها یکی از عارضه‌هایی است که روی ترافیک و ایمنی شریان‌های اصلی تاثیر خود را گذاشته است.

وی با بیان اینکه ما اشرافی روی این قضیه نداریم و مرتب از طریق مراجع قضایی برای حل این معضل اقدام کردیم، افزود: در ورودی‌های اصلی شهر مانند اتوبان پاسداران، خروجی جاده کوت عبدالله-آبادان، سه‌راه سوسنگرد به سمت ملاشیه و ... بسیاری از این وانت بارها برای تردد مردم مشکل ایجاد کرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: برخی از این وانت‌بارها اهوازی نیستند و از خارج شهر اقدام به بساط کردن در کنار برخی مسیرها کرده‌اند که باید ساماندهی شده و مسیر ایمن شود.

مجدم بیان کرد: با توجه به اینکه  وانت‌بارها و بساطی‌ها از این طریق امرار معاش می‌کنند شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی باید تدایبری اتخاذ کنند که هم معیشت این عزیزان دچار آسیب نشود و هم با ساماندهی آن‌ها بتوان مشکل تردد را حل کرد.

 

تعلل شهرداری در ساماندهی وانت بارها

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به ایجاد گره ترافیکی در معابر، مخدوش کردن سیما و منظر شهری، رعایت نکردن مسائل بهداشتی و... توسط وانت‌بارها، تعلل معاونت خدمات شهری شهرداری همچنین سازمان ساماندهی مشاغل شهری در اجرای طرح ساماندهی وانت بارها و میوه فروشان در میادین و خیابان‌های اصلی شهری مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان چه به لحاظ جانی و چه به لحاظ سیمای شهری به وجود آورده است.

این مهم یکی از وظایف ذاتی شهرداری است که با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده است شهرداری باید این معضل را با همکاری نیروی انتظامی حل کند.

از طرفی تحقیقات خبرنگار فارس نشان می‌دهد علاوه بر وانت بارهای شهری برخی وانت بارها خارج از اهواز در مسیرهای مختلف اهواز اقدام به فروش محصول خود کرده‌اند که کد گذاری و شناسایی وانت‌بارهای غیرشهری تا حدودی می‌تواند به کاهش معضل ترافیکی در حاشیه شهرها کمک کند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وانت بارها بساطی ها ترافیک وانت بارها ساماندهی دستفروشان وانت بارها وانت بارهای بساطی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، گروه صنعتی ایران‌خودرو از ساعت ۱۰ صبح امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت دومین طرح فروش فوق‌العاده خودروی آریسان۲ دوگانه‌سوز در سال جدید را در حالی آغاز می‌کند که قیمت این خودرو را ۱۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است.

حدود دو هفته پیش (٢٠ فروردین ماه) اولین طرح فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۳ با فروش وانت آریسان٢ دوگانه‌سوز آغاز و اجرایی شد؛ این محصول که مجهز به استانداردهای ۸۵گانه است، در این دور (٢٠ فروردین ماه) با قیمت مصوب ۴۱۳ میلیون ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای ثبت‌نام متقاضیان عرضه شد.

ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها

حال پس از گذشت دو هفته، مجدد گروه صنعتی ایران‌خودرو، امکان ثبت‌نام‌ این محصول را برای مشتریان فراهم کرده است؛ اما ١٩۴ هزار و ۵٠٠ هزار تومان هم قیمت آن را افزایش داده است.

براین اساس وانت آریسان دوگانه‌سوز مجهز به استانداردهای اجباری سال ۱۴۰۳، در حالیکه تا دو هفته پیش به قیمت مصوب ۴۱۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در عرضه کرده بود در دومین طرح فروش این محصول خود، وانت آریسان٢ دوگانه‌سوز مجهز به استانداردهای ٨۵گانه را به قیمت ۴١٣ میلیون و ٩٠٨ هزار و ٣٠٠ تومان در رنگ‌های سفید، مشکلی متالیک، نقره‌ای متالیک و خاکستری متالیک، با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه، عرضه کرده است.

ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید

این گروه خودروسازی در راستای ایجاد امکان ثبت‌نام در نمایندگی و عرضه‌ خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی، از امروز (دوشنبه) امکان خرید وانت آریسان دوگانه‌سوز مجهز به استانداردهای اجباری سال ۱۴۰۳ (استاداردهای ۸۵گانه) را از طریق نمایندگی‌های این گروه خودروسازی آغاز می‌کند؛ مشتریان به منظور ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز گروه صنعتی ایران‌خودرو نسبت به ثبت‌نام این محصول اقدام کنند.

همانطور که اشاره شد، مهلت ثبت‌نام از امروز (چهارم اردیبهشت ماه) آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. مشتریان می‌توانند، پیش از مراجعه به نمایندگی در صورتی که پروفایل کاربری در سایت اینترنتی گروه صنعتی ایران‌خودرو ندارند، اقدام به ثبت‌نام و ایجاد نام کاربری و رمز عبور کنند.

کد خبر 846569 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی ايران خودرو

دیگر خبرها

  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • آغاز فروش فوق‌العاده سایپا با تحویل ۳ ماهه از فردا + جزییات
  • فروش فوق‌العاده وانت ۱۵۱ سایپا
  • فروش فوق العاده وانت ۱۵۱ سایپا
  • فرصت یک هفته‌ای به شهرداری میاندوآب جهت رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر