Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک»، «امین حسین نقشینه» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت آب و هوایی کشور، افزود: کاهش محسوس دما که از روز گذشته رخ داده است تداوم دارد و برای امروز کاهش بیشتر دما در نیمه شمالی، غرب و شمال غرب کشور انتظار می رود.

وی بیان‌داشت: پیش می‌کنیم امروز در مناطق اعلام شده تا ۱۲ درجه کاهش دما داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، برودت هوا از فردا به مرکز و نیمه جنوبی کشور خواهد رسید.

وی درباره وضعیت بارش‌ها گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز هم به‌طور گسترده در نوار ساحلی خزر، غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه های شمالی و جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.

نقشینه ادامه‌داد: امروز در جنوب کشور و در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان،شرق خورستان و هرمزگان بارندگی ها تدوام دارد.

وی اظهار داشت: در لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و همین طور در قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی هم شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز به‌تدریج از سمت غرب کشور میزان بارش‌ها کم شده و به سمت جنوب و شرق کشور هدایت می‌شود.

وی افزود: سامانه بارشی روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، اما مجدد از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

نقشینه، برای امروز در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه نیمه شرقی و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش بادهای شدید را پیش بینی کرد و گفت: دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز متلاطم پیش‌بینی شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین هواشناسی سامانه بارشی بارش برف کولاک کاهش دما مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه (۲۹ فروردین )۱۴۰۳، گفت: امروز همچنان سامانه بارشی در جنوب کشور و استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرقی اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی با بارش باران، رعد و برق، رگبار، بادهای شدید موقتی و در برخی مناطق با بارش تگرگ همراه است.

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد در حد هشدار نارنجی و در سیستان و بلوچستان در سطح هشدار قرمز و بارش‌ها در این مناطق شدید تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: هموطنان برای سفر و تردد در این استان‌ها تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی در روز پنج شنبه (۳۰ فروردین) کاهش می‌یابد، گفت: فردا در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب کشور شاهد بارندگی هستیم و عصر روز پنجشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، همچنین البرز مرکزی بارندگی دارند.

این کارشناس افزود: روز شنبه و یکشنبه مناطقی از شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه البرز مرکزی و زاگرس بارش دارند.

رفیعی یادآور شد: امروز شرق آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند و برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۲۳ درجه بالای صفر است و بعد از ظهر شاهد وزش باد هستیم.

کد خبر 6080608 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها
  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد
  • فیلم/سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور