Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و مشاور امنیتی کاخ سفید با اشاره به حملات روز گذشته انصارلله یمن به ابوظبی، ادعای خلل ناپذیر بودن تعهد واشنگتن در قبال امنیت امارات را مطرح کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به حملات روز گذشته انصارالله به مواضعی در امارات واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با این ادعا که حملات علیه سایت‌های غیرنظامی از جمله فرودگاه بین المللی ابوظبی انجام شده، مدعی شد که تعهد واشنگتن به حفظ امنیت امارات خلل ناپذیر است و آمریکا در کنار شرکای اماراتی می‌ایستد.

همزمان، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد که آمریکا در همکاری با امارات و سایر شرکای بین المللی، عاملان این اقدام را بازخواست خواهد کرد. او همچنین مدعی شد که آمریکا برای مقابله با هر تهدیدی، در کنار امارات خواهد ایستاد.

دیروز دوشنبه، منابع رسانه‌ای از انفجار ۳ تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» امارات خبر دادند. در همین راستا، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: در یک عملیات راهبردی عمق خاک امارات را هدف قرار دادیم.

گفته می‌شود که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک عملیات بزرگ و استراتژیک موفق شدند با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک، مناطق حساس و کلیدی را در امارات هدف قرار دهند.

در همین حال، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن در رابطه با این عملیات افزود: امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی‌ها موجب واکنش متقابل شد. امارات در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. ما پاسخ حمله را با حمله می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمریکا ابوظبی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل

رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به حمله ضدصهیونیستی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز از جمله آمریکایی‌هایی است که به حمله ضدصهیونیستی ایران واکنش نشان داد.

ترامپ در واکنش خود به حملات ایران علیه اسراییل گفته است که اسراییل مورد حمله قرار گرفته و هرگز نباید اجازه می‌داد این اتفاق بیفتد.

ترامپ همچنین در ادامه مدعی شده است که اگر من رئیس جمهور بودم، حمله ایران به اسراییل هرگز اتفاق نمی افتاد.

از طرف دیگر، رسانه‌های عبری زبان هم اعلام کردند که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، در حال حاضر هیچ هواپیما و جنگنده اسراییلی بر فراز نوار غزه وجود ندارد.

گفته شده تخلیه آسمان غزه از جنگنده‌های اسراییلی به دلیل تهدید ایران و آغاز حملات پهپادی از ایران صورت گرفته است.

آمریکا هم به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و دراین ارتباط کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، با وزیران دفاع و امور خارجه، رئیس سیا و مشاور امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، مشاور امنیت ملی و معاون امنیت ملی، «جو بایدن» را در جریان رویدادهای خاورمیانه قرار خواهند داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دولت عراق آسمان این کشور را مسدود کرده و تمام پروازها تا صبح یکشنبه لغو شده‌اند (فیلم) مشارکت آمریکا و انگلیس در رهگیری پهپادهای ایرانی

دیگر خبرها

  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز در یمن
  • حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز یمن
  • سخنگوی انصارالله: حملات ایران به اهداف اسرائیل، انتقام درستی است
  • بیانیه انصارالله در واکنش به عملیات وعده صادق ایران
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل