Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@19:13:43 GMT

ایران حق دارد در مذاکرات وین به دنبال تضمین باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۰۵۶۴

ایران حق دارد در مذاکرات وین به دنبال تضمین باشد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به ادعای یکی از مقامات آمریکایی درباره نتایجی که احیای برجام برای ایران در بر خواهد داشت، از موضع ایران در مذاکرات وین مبنی بر تضمین خواهی برای عدم ترک یک‌جانبه برجام از سوی دولت‌های آتی آمریکا، دفاع کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به ادعای ریچارد گلدبرگ عضو لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» درباره نتیجه‌ای که احیای توافق هسته‌ای برای نقش ایران در منطقه در بر خواهد داشت، در صفحه توییترش نوشت: بعضی‌ها نمی‌خواهند از سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری درس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانی‌ها کاملا حق دارند که دنبال تضمینی در قبال تکرار این ماجراجویی فاجعه‌بار باشند.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که دور هشتم مذاکرات وین در راستای احیای تواقق هسته‌ای[برجام] در جریان است.   ایران تاکید کرده است تنها هدف لغو تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا را در این مذاکرات دنبال می‌کند و در صورت انجام شدن آن و پایبندی تمامی امضا کنندگان برجام به تعهداتشان، حاضر به بازگشت به پایبندی به تمامی تعهدات هسته‌ای‌اش در برجام خواهد بود.   یکی از موضوعاتی که ایران در این مذاکرات مطرح کرده است، موضوع تضمینی قانونی از سوی دولت آمریکاست که در صورت بازگشت آن به برجام پس از خروج دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸، دولت دیگری در آینده از آن خارج نخواهد شد.   این در حالی است که ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا در این باره گفت: چیزی تحت عنوان ضمانت در دیپلماسی و امور بین‌المللی وجود ندارد. ما از طرف این دولت می‌توانیم حرف بزنیم اما این دولت همیشه با صراحت گفته است که ما آماده بازگشت به پایبندی کامل به برجام و پایبند ماندن کامل به آن هستیم، مادامی که ایران هم همین کار را بکند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند

جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • تراکتور به دنبال مردی که پرسپولیس را شکست داد!
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران