Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@09:49:20 GMT

احمدرضا درویش سریال تلویزیونی می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۱۳۵۸

احمدرضا درویش سریال تلویزیونی می‌سازد

علی دارابی که مدتی است از صدا و سیما رفته و قائم‌مقامِ میراث فرهنگی و گردشگری در دیدار با کارگردان «رستاخیز» از سریال‌سازی او خبر داده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، احمدرضا درویش کارگردان سینما بعد از ساختِ "رستاخیز" و حواشیِ آن مدت‌ها است فیلمی نساخته و چندی پیش خبر از ساخت سریالی به نام "فصل قلندران" بیرون آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آن خبر مطرح شده بود که  درویش قصد دارد مجموعه تلویزیونی «فصل قلندران» را که یک سریال داستانی و تاریخی است در 104 قسمت بسازد.

این سریال قصه‌ای در عصر صفویه است که در جنوب کشور و حاشیه خلیج‌فارس می‌گذرد و در 8 فصل 13 قسمتی که هر قسمت 60 دقیقه زمان دارد ساخته خواهد شد. برای نگارش فیلم‌نامه این اثر 6 ماه تحقیق شده است. همچنین مدت نگارش فیلم‌نامه 18 ماه بوده و 4 نویسنده، فیلم‌نامه این اثر را به نگارش درآورده‌اند.

اما هیچ‌وقت از سویِ درویش این خبر نه تأیید شد و نه تکذیب! حتی خبری از ساختِ فیلمی درباره فتح خرمشهر مطرح شد که این کارگردان می‌خواهد با فراهم شدنِ مقدماتِ آن، این فیلم را بسازد. 

علی دارابی که چندی پیش معاون امور استان‌های صدا و سیما بود و مدت کوتاهی است مسئولیت قائم‌مقامی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را برعهده گرفته، تصویری در صفحه مجازی‌اش از دیدار با احمدرضا درویش کارگردان و مهدی فرجی مدیر قدیمی تلویزیون و تهیه‌کننده منتشر کرده است. 

او در توضیحات مربوط به این دیدار اعلام کرده که قرار است احمدرضا درویش یک سریال تلویزیونی به نام «کندو» بسازد که به ماجرای خطه سیستان و بلوچستان می‌پردازد. 

دارابی در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «در دفتر معاونت میراث فرهنگی میزبان فیلمنامه نویس و کارگردان شهیر ایران «احمدرضا درویش» و «مهدی فرجی» مدیر خوشنام و کاربلد سابق سیما و تهیه کننده حرفه‌ای امروز تلویزیون بودم. هر دو از خانواده معظم شهیدان‌اند و برایم عزیز. خدمات زیادی به جامعه هنری کرده‌اند، با اخلاق، فهیم و وفادار به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی.

درصدد ساخت سریالی به نام «کندو» هستند که عمدتاً به زیبایی‌ها و پاکی‌های خطه سیستان و بلوچستان که معمولاً از قاب دوربین‌ها گم بوده است می‌پردازد.

بخشی از مجموعه نمایشی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و بی شک اثری ماندگار و ارزنده خواهد بود. مخصوصاً آنکه «درویش» اولین سریال تلویزیونی است که در دستور کار دارد و می‌تواند در نوع خود کم نظیر باشد.»

اولین تصاویر از سریال "بی‌همگان" تلویزیونسریال رمضانی شبکه یک، ملودرامی غافلگیرکننده بر اساس "توبه"دعوای "جیران" و "مارال" بر سر ناصرالدین‌ شاه / تأخیر در پخش سریال جدید "حسن فتحی" تصمیم ساترا استجزئیاتی از برنامه «سریالیست»/ آیا صدا و سیما برای انتخابِ بهترین‌های 1400 نظرسنجی می‌گذارد؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی سریال رسانه ملی سریال احمدرضا درویش میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سعید شاهرخی در جلسه‌ای که با حضور آن دری ژیلتسوف، سرکنسول کشور روسیه در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه برای ما در اولویت است و این آمادگی وجود دارد تا برای معرفی کرمان محتوا ارائه و کرمان را به شهروندان روسیه معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: نگاه شما به گردشگری به عنوان کلید واژه اصلی است و به طور خاص و ویژه به آن پرداخته می‌شود که در همین راستا اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان افتخار دارد که میزبان شما در باغ شاهزاده ماهان باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری در ۲۸ کشور لغو روادیدیم که یکی از آن ۲۸ کشور، روسیه است گفت: لغو روادید گردشگری گروهی بین دو کشور به طور متفاوت نقد شده و این یکی از نکاتی است که می‌تواند پایه اصلی تعامل ما در استان کرمان باشد.

شاهرخی در ادامه افزود: دوستان ما در حوزه اقتصادی از این مطلب مطلع باشند که در نمایشگاه‌های به میزبانی کشور روسیه رتبه اول به غرفه روابط عمومی ماهان از کرمان داده شده است و امیدواریم در جلسه‌ای که در خدمت شما هستیم به طور مفصل گفت‌وگوی مؤثری داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: در نیمه دوم مهرماه همایش بین المللی راه ابریشم با هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی، دانشگاه‌های استان کرمان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان برگزار می‌شود که از شما به طور خاص دعوت می‌شود عنوان میهمان ویژه این همایش حضور داشته باشید.

وی ادامه داد: این همایش دو روزه برگزار خواهد شد و بزرگترین شبکه بازرگانی جهان بین سه قاره بزرگ دنیا، راه ابریشم است که امیدواریم میهمان ویژه ما در این همایش بین‌المللی باشید.

شاهرخی گفت: درخواست می‌شود با توجه به لغو روادید دوطرفه و استقبالی که در واقع بین هموطنان دو کشور انجام شده تعریف شود که از طرف سرکنسولگری و وزارت امور خارجه این تلاش انجام که رفت و آمد تسهیل تا هموطنان شما در روسیه به کرمان بیایند.

کد خبر 6080845 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • «آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!
  • استادانی که سن نمی‌شناسند/ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود
  • هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ۵ فیلم‌نامه مجوز ساخت گرفتند/ رسول صدرعاملی «زیبا صدایم کن» را می‌سازد
  • نگاهی به افعی تهران و قاتلان سریالی
  • «شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود
  • «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه