Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:24:17 GMT

سامانه بارشی جدید آذربایجان غربی را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۱۵۳۶

سامانه بارشی جدید آذربایجان غربی را فرا می گیرد

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و با ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان شاهد بارش متناوب برف همراه با وزش باد، کولاک برف و کاهش دید در جاده‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به بارش ۴۳ میلی‌متری در پیرانشهر طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: در این مدت شاهد بارش ۷۵ سانتی‌متر برف در این منطقه بودیم که بیشترین میزان در استان را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابری با بیان اینکه بارندگی‌ها از ابتدای هفته جاری تقویت شده است و این بارشها در مناطق جنوبی و مرکزی استان شدت بیشتری دارد، ادامه داد: ایستگاههای هواشناسی و باران سنجی استان در بوکان ۳۵، شاهین‌دژ ۳۰، سردشت ۲۷، اشنویه ۳۳، نقده ۳۳ و ارومیه ۹ میلیمتر بارندگی ثبت کرده اند که بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هوای استان امروز سه شنبه آرام توأم با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود اما از روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری در استان فعال می‌شود که موجب بارش برف و وزش باد می‌شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در استان به میزان پنج تا ۱۰ درجه سانتی گراد ادامه داد: بارش متناوب برف و برودت هوا تا روز پنجشنبه ادامه دارد و لازم است تا شهروندان، کوهنوردان و رانندگان موارد ایمنی را رعایت کنند.

کد خبر 5402698

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی صابری اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی سامانه بارشی بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک کرمانشاه تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بارش باران برف روبی سیلاب آمار کرونا ایلام گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

مهدی کریمی کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش  ۲ تا ۳ درجه دمای‌هوا در استان، گفت: میزان بارندگی‌ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱ تا ۴ میلی‌متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با ۴ میلی‌متر بود و این روند تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه‌ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی‌ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

وی با اشاره به دمای‌هوای استان در ۲۴ ساعت‌گذشته، اضافه کرد: شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت ۹ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد داشت و شهرستان پلدشت به عنوان گرم‌ترین شهر دمای مثبت ۲۹ درجه را داشت، خنک‌ترین شهر استان هم تکاب با دمای مثبت ۴ درجه سانتی‌گراد بود.

کریمی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز برای ۲ روز اتی پیش‌بینی و در هشدار صادره توصیه‌های لازم ارائه شده، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در این ایام از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه همه مناطق استان است، گفت: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و تردد‌های شهری و جاده‌ای نیز لازم است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه لازم است کشاورزان نیز به توصیه‌های کارشناسان این بخش توجه کنند، در ادامه گفت: انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف نیز از جمله توصیه‌های داده شده برای این روزها است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان