Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالار قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این کارسوق با مشارکت پژوهش سرای دانش آموزی خوارزمی آموزش و پرورش ناحیه سه و دانشگاه خوارزمی کرج در قالب کارگاه آموزشی و مهارتی برنامه ریزی شده است که در روزهای  هفتم و هشتم  بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه کارسوق ریاضی برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است،خاطرنشان کرد: این کارسوق با هدف پیشگیری از ریاضی هراسی، استفاده از روش های نوین آموزشی در ریاضی و تاب آوری در ریاضیات برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش وپرورش البرز بیان داشت: بسیاری از افراد جامعه دچار ریاضی هراسی هستند و گمان می‌کنند پرداختن به ریاضی نیاز به استعداد و هوش فوق‌العاده‌ای دارد.

قاسمی با بیان اینکه این باور می‌تواند ریشه در تجربه‌ای ناخوشایند از شیوه‌ی آموزش غلط، باورهای ذهنی و منفی القاء شده از سوی اطرافیان و محتوای آموزشی غیراستاندارد و نامتناسب با تحولات روز تکنولوژی و دانش داشته باشد، یادآورشد: امروزه در دنیا یکی از شاخه‌های پررونق در آموزش ریاضی به مفهوم « تاب‌آوری در ریاضیات » پرداخته و تلاش دارد با شیوه‌هایی علمی میان افراد، به ویژه دانش‌آموزان، و ریاضیات آشتی برقرار کند.

وی تصریح کرد: در این کارسوق با به ‌کارگیری شیوه‌هایی جذاب، منطبق بر یافته‌های علمی دنیا و با تمرکز بر افزایش تاب‌آوری، تلاش خواهد شد تا فهمی عمیق از ریاضیات به صورت تئوری و در قالب بازی‌های طراحی شده به مخاطبین ارائه شود.

وی اضافه کرد: در این کارسوق پروفسور جین آبرامز که از ریاضی‌دانان برجسته‌ی دنیا، مُبدع نظریه‌ی گراف جبرها و استاد تمام دانشگاه اسپرینگز کلورادو هستند، یک سخنرانی با عنوان « جبر مجرد و دامپزشک دیوانه » ارائه خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: موضوع سخنرانی جین آبرامز با سناریوهایی از ماشین جادویی یک دامپزشک در پیوند می‌باشد که به دلیل سناریوهای تخیلی آن ماشین جادویی به " دامپزشک دیوانه " مشهور شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس سناریوهای این ماشین جادویی ساختمان‌های ریاضی تولید و به شیوه‌ای جذاب مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

قاسمی ادامه داد: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خوارزمی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در راستای محقق کردن رسالت اصلی خود، که اشاعه‌ فرهنگ پژوهش است، تلاش می‌کند با تدارک برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی مخاطبینِ نوجوانِ فعالیت‌های گسترده‌ی خود با تجربیاتی گرانسنگ مواجه و از این رهگذر شناختی دقیق از مرزهای دانش دنیا در وی  ایجاد نماید.

وی به برگزاری نخستین کارسوق استانی هوش مصنوعی توسط پژوهش‌سرای خوارزمی کرج با شرکت ۸۰ دانش‌آموز از مدارس مختلف البرز پرداخت و گفت: پژوهش‌سرای خوارزمی طی ماه بهمن علاوه بر کارسوق ریاضی ، ۲ کارسوق دیگر در حوزه‌های اقتصاد و علوم آزمایشگاهی نیز طراحی کرده است که به ترتیب در روزهای ۱۴ و ۲۱ بهمن سالجاری برگزار خواهند شد.

وی افزود: استراتژی این مجموعه‌ پژوهشی برای ایجاد شناخت از شاخه‌های مختلف تمرکز بر اجرای کارسوق‌ها و استفاده از فضاهای آموزشی متنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: در پژوهش‌سرای خوارزمی دوره‌های آموزشی متعددی با محوریت پروژه‌های پژوهشی در حال اجرا است که قریب به سیصد دانش‌آموز پژوهنده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی یادآورشد: این دوره برای دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم تدارک دیده شده است اما دانش‌آموزان علاقه‌مند پایه‌های هفتم و هشتم با ارائه‌ی توصیه‌نامه از استاد ریاضی مدرسه‌ی خود می‌توانند این رویداد بین‌المللی را تجربه کنند.

قاسمی تاکید کرد: علاقه‌مندان به حضور در کارسوق می‌توانند از طریق لینک زیر و تکمیل گوگل فرم مربوطه ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند.

https://docs.google.com/forms/d/e/۱FAIpQLSeVnxxDgpcgozN-AxuNIXPbgbcW۹TUalLFVkEF۴C۲LO-LqxwQ/viewform?usp=sf_link

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز ریاضیات دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز ریاضیات مدارس البرز ریاضیات دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان پژوهش سرای ی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۳ کارگاه آموزشی با هدف ارائه آموزش‌های حقوقی برای ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز ظهر امروز در جمع مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از راه‌اندازی موج آموزش برای مشاوران املاک استان البرز خبر داد و افزود: برگزاری 2 همایش استانی با حضور 3110 نفر از مشاوران املاک استان و اجرای دوره‌های آموزشی برای متقاضیان دریافت پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو از اقدامات ثمربخش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز است.

نجف‌نیا در این نشست بر اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه در حمایت از واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: دستگاه قضایی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، علاوه بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های سالم، تلاش می‌کند با اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر، از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی پیشگیری کند.

البرز؛ استانی بدون پرونده جرایم مطبوعاتی در دادگستری

این مقام مسئول حذف قوانین دست و پاگیر را در حفظ واحدهای تولیدی ضروری دانست و بیان کرد: اقتصاد با معضلات فراوانی از جمله رقابت‌های نامشروع، قاچاق و فرار مالیاتی مواجه است و در چنین شرایطی با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های حمایت قضایی و رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر می‌توان از زمین‌خوردن کارگاه‌ها و تولیدکنندگان پیشگیری کرد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز بر ایجاد فرصت‌های شغلی در زندان و برای زندانیان تأکید کرد و افزود: مشارکت در اجرای طرح‌های مرتبط با حرفه‌آموزی و راه‌اندازی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان، به فرآیند بازپروری زندانیان و پیشگیری از تکرار چرخه جرم کمک می‌کند.

در این نشست پیرامون راهکارهای رفع موانع تولید، کارآفرینی و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان در مسیر حفظ و ایجاد اشتغال بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود