Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ «محمد پورشمس» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر مسیرهای ارتباطی استان مرکزی از جمله اراک - قم ، خمین - الیگودرز، خمین - دلیجان، خمین - اراک ، ساوه - همدان، گردنه دخان، کنار گذر اراک ، اراک - شازند ، شازند- هندودر، اراک - توره ، توره - زالیان ، اراک - فرمهین ، آزاد راه ساوه - تهران از شب گذشته تا صبح امروز (سه‌شنبه) با بارش برف و کولاک همراه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تردد در همه مسیرهای این استان برقرار است و با توجه به اینکه در حال حاضر آفتاب بر بیشتر جاده‌ها تابیده، تردد روان شده و دیگر نیازی به زنجیر چرخ نیست.

سرهنگ پورشمس اظهار داشت: تنها در مسیر گردنه ساقی کنار گذر شمالی اراک کولاک و باد شدید حاکم است که ماموران پلیس راه این مسیر را مسدود و برای جلوگیری از بروز حوادث ترافیکی، اجازه تردد به خودروها را نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: نیاز است مردم در روزهای سرد و برفی از ترددهای غیرضرور در جاده‌ها بپرهیزند و در صورت نیاز از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: همچنین رانندگان برای سفر در جاده‌های برفی باید زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و فاصله طولی با خودروی مقابل را رعایت کنند.

سرهنگ پورشمس گفت: ماموران پلیس راه در تمام جاده‌های استان مرکزی حضور دارند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۲۳ شهر، ۶ دهستان، یک هزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه است.
استان مرکزی اتصال دهنده شهرهایی نظیر تهران و قم به استان های همجوار مانند استان لرستان و همدان است.
استان مرکزی ۶ هزار و ۳۳۰ کیلومتر راه دارد که از این میزان چهار هزار و ۴۱۰ کیلومتر آن راه روستایی و یک هزار و ۹۲۰ کیلومتر راه بین شهری است.
از جمله آزاد راه‌ها و بزرگراه‌های موجود در استان مرکزی می‌توان به آزاد راه تهراه- ساوه - سلفچگان، آزاد راه ساوه- همدان، اراک- خرم آباد، سلفچگان- اراک، بزرگراه اراک- ملایر، اراک - خمین، خمین- محلات - دلیجان، خمین- گلپایگان، اراک- فرمهین و قم- اصفهان اشاره کرد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی انتظامی استان مرکزی پلیس راه آزاد راه جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور هراز بازگشایی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محور هراز در استان‌ مازندران با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

محور هراز به دلیل بارش شدید باران و احتمال ریزش سنگ در هر دو مسیر رفت و برگشت مسدود شده بود.

مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است کد خبر 846680 برچسب‌ها استان مازندران ترافیک - جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر مهم

دیگر خبرها

  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در دنا
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • محور هراز بازگشایی شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک