Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی حیدری روز سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم، افزود: در شهرک لبن قم ۲۶۰ واحد گوشتی مجوز فعالیت گرفته که فقط ۶۰ واحد فعال است و ۲۰۰ واحد تعطیل است.

وی بیان کرد: بیشتر افرادی که در شهرک لبن قم مجوز فعالیت دریافت کرده اند، واحدهای خود را به افراد دیگر اجاره داده اند و خودشان فعالیت اقتصادی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: صاحبان این واحدهای لبنی با وجود اینکه واحدهای خود را اجاره داده اند اما سهمیه نهادهای دامی خود را بصورت کامل دریافت می کنند و با قیمت آزاد در بازار به فروش می رسانند.

فرماندار قم گفت: وضعیت برخی از واحدهای شهرک لبن قم مشابه احتکار زمین است چرا که هیچ گونه فعالیت مفید اقتصادی در آن وجود ندارد ولی از یارانه نهاده های دامی استفاده می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: این افراد سهمیه نهاده های دامی را با مجوز اولیه ای که به نام آنها صادر شده دریافت می کنند و آن را به همان افرادی که واحدتولیدی را به آنها اجاره داده اند به قمیت آزاد می فروشند و بدون اینکه کمترین اثری داشته باشند بیشترین بهره را می برند.

فرماندار قم اضافه کرد: فعالان اصلی و واقعی شهرک لبن قم با وجود اینکه در عرصه میدان تولید هستند اما چون مجوزی به نام آنها وجود ندارد نه امکان دریافت وام دارند و نه سهمیه ای به آنها تعلق می گیرد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است./

برچسب‌ها قم فساد پولشویی استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم فساد پولشویی قم فساد پولشویی استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی روز سه شنبه در جلسه عفاف و حجاب اسلامشهر تشکیل ستاد عفاف و حجاب را تأکیدی بر اهمیت این فریضه مهم دینی دانست و گفت: این جلسات سبب می‌شود، تا همه نهادهای دست اندرکار به وظایف خوب بیش از گذشته واقف باشند.

فرماندار اسلامشهر بیان داشت: قطعاً اصناف نیز همچون سایر اقشار که همواره پیشگام بوده اند در راستای رعایت حریم خانواده به این مهم توجه بیشتری خواهند داشت.

حبیبی افزود: در موضوع عرضه پوشاک مناسب که یک دغدغه برای بانوان است با ابلاغ وزارت کشور حداقل یک فروشگاه بزرگ مد اسلامی می‌بایستی هرچه سریع‌تر در اسلامشهر راه اندازی شود و حمایت‌های لازم نیز صورت بپذیرد که بتواند پاسخگوی نیازی بانوان اسلامشهری باشد.

فرماندار اسلامشهر تاکید کرد: این اراده برای سالم سازی هرچه بیشتر محیط شهرستان وجود دارد و همه دستگاه‌های دست اندرکار می‌بایستی پای کار باشند.

حبیبی همچنین بر این نکته تاکید کرد که سایر اولویت‌های شهرستان از جمله ستاد تنظیم بازار، نیازهای ساختاری شهرستان، بخش درمان، راه‌های ارتباطی و… در جای خود با قوت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6086987

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان