Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله جهان‌تاب گفت: جاده کندوان از صبح دیروز تا کنون به دلیل بارش برف و کولاک همچنان بسته است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله جهان تاب در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: جاده کندوان از صبح دیروز تا کنون به دلیل بارش برف و کولاک همچنان بسته است.

وی با اشاره به اینکه راهداران در حال بازگشایی مسیر هستند و رانندگان از مسیر‌های جایگزین هراز و سوادکوه تردد کنند افزود: پیش بینی می‌شود این جاده تا بعدازظهر امروز بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس پلیس راه مازندران گفت: هم اکنون امد وشد خودرو‌ها در جاده‌های هراز، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان و سطح جاده‌ها به دلیل بارش باران و برف خفیف در این مناطق لغزنده است.

جهان تاب افزود: رانندگان از توقف در محور‌های کوهستانی برف گیر به دلیل احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن و رانش کوه خودداری کنند.

 رییس پلیس راه مازندران گفت: در این مدت رانندگان در مناطق کوهستانی مه گرفته با چراغ مه شکن و در مناطق برف گیر با تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ تردد و افراد از سفر‌های غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی پرهیز کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران نیز گفت: گلوگاه با بیشینه دمای ۱۱ درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و بلده با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان گزارش شد.

احمد اسدی افزود: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش باران از بازیار خیل میاندورود با ۶۱ میلیمتر و بارش برف به ترتیب ۸۰، ۵۵ و ۳۰ سانتی متر در دوناعلیا بلده ، تمل رامسر و درمناطق کوهستانی ثبت شد.

وی گفت:بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، هوای استان امروز بارانی و در دامنه‌ها و ارتفاعات با بارش برف و از اواسط امروز از غرب بتدریج همراه با کاهش ابر خواهد بود.

اسدی افزود: هوای استان فردا آفتابی همراه با یخبندان صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هوای استان روز پنج شنبه صاف تا نیمه ابری است ادامه داد: از پنج شنبه شب تا بعدازظهر جمعه، بارش باران گاهی مخلوط برف و وزش باد شدید خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: بارش برف در ارتفاعات نیمه شرقی از جمله جاده سوادکوه، کیاسر و ارتفاعات شرقی سنگین خواهدبود.

وی افزود: در این مدت مناطق ساحلی، جلگه‌ای، مناطق مرکزی و شرقی استان آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

اسدی گفت: این سامانه بارشی از اواخر روز جمعه از استان خارج می‌شود و روز‌های شنبه تا دوشنبه شاهد آسمانی صاف و آفتابی همراه با یخبندان صبحگاهی خواهیم بود.

وی گفت: دریای خزر ۲۴ ساعت آینده مواج است و برای فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی نامناسب است.

به گزارش بلاغ، برف سنگینی که از دیروز در مناطق کوهستانی مازندران شروع شد و تا پایان شب گذشته ادامه داشت راه بیش از ۱۳۰ روستای شهرستان‌های غرب استان را بست.

طبق اعلام راهداری ، این روستاها در شهرستان های نوشهر ، کلاردشت ، چالوس و نور واقع هستند.

راه ارتباطی حدود ۷۰ روستا در بخش کجور نوشهر ، ۳۳ روستا در مسیر "دزدبن "- "دلیر " و  ۱۷ روستای حدفاصل منطقه "طویر " و "ناتر" بخش مرزن آباد  چالوس و ۶ روستای شهرستان کلاردشت از شب گذشته تاکنون بسته است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بارش برف پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمیرم گفت: با بارش اولین برف در سال گذشته مسیر گردنه بیژن به مدت شش ماه مسدود شده بود که با درخواست‌های مردمی با وجود اینکه هنوز استاندار‌های جاده‌ای در این مسیر اجرا نشده جاده باز شد.


احسان قادری افزود: با وجود بارندگی در روز‌های گذشته در این گردنه و ریزش سنگین بهمن و رانش مسیر با تلاش شبانه روزی راهداران این مسیر بازگشایی شد، اما عملیات راهداری با استقرار ماشین الات راهداری در این مسیر ادامه دارد.


او گفت:هر ساله با اولین بارش برف گردنه بیژن به دلیل واقع شدن در ارتفاعات کوهستان دنا به دلیل بارش برف سنگین و رانش مسدود می‌شود.


قادری حوزه استحفاظی گردنه بیژن را در محدوده شهرستان سمیرم ۱۵ کیلومتر اعلام کرد وگفت: ارتفاعات این گردنه باتوجه به حجم بالای برف واحتمال سقوط بهمن مسدود می‌شود و راهداران با سه دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری تردد دراین مسیر سخت گذار را بعد از گذشت چند روز کاری برقرار کردند.


گردنه بیژن با ارتفاع سه هزار و ۳۰۰ متر در دامنه کوه دنا تنها مسیر ارتباطی بخش پادنای سمیرم با شهرستان دنا (سی سخت) استان کهکیلویه و بویر احمد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب سمیرم در رارتفاعات دنا واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • محور هراز مسدود است
  • محور هراز مسدود است/ بارندگی در راه ها
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد