Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:13:00 GMT

مقابله با ترویج سازمان‌یافته بدحجابی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۳۵۳۱

مقابله با ترویج سازمان‌یافته بدحجابی ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش گوهرهای فاطمی که امروز (سه‌شنبه) به میزبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: در آیات متعدد قرآن، حجاب و عفاف مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پوشش اسلامی و عفاف ورزیدن از منظر شرع مقدس ابعاد مختلفی را در برمی‌گیرد، افزود: در قرآن کریم به صراحت در خصوص حجاب و عفاف سخن گفته شده و حتی به نوع راه رفتن که نباید به گونه‌ای باشد که جلب توجه کند، نیز توجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: آیه ۳۱ سوره نور چند پیام مهم برای بانوان مؤمنه دارد؛ اول اینکه بانوان باحجاب هنگام مواجهه با نامحرم، نگاهشان را باید کنترل و مدیریت کنند، دومین مورد نیز پرهیز از جلب توجه است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به نام جشنواره گوهرهای فاطمی گفت: منظور از گوهر فاطمی، گوهر عفت و حجاب یک بانو است که هر زنی به آن آراسته باشد، ثروتمندترین بانوی عالم است.

وی اظهار داشت: قرآن می‌فرماید مراقب گوهر خودتان که همان عفاف ورزیدن و محجبه بودن است، باشید؛ چراکه بدین واسطه رسالت خود را در برابر پرودگار متعال به خوبی انجام داده‌اید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر لزوم نهادینه شدن ارزش‌های قرآنی در سطح جامعه، عنوان کرد: امروز باید تقویت، توسعه و ریشه‌دار کردن ارزش‌ها در جامعه اسلامی مد نظر دستگاه‌های فرهنگی باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز ارتشی انقلابی، مکتبی، ولایی و معنوی است و کارکنان آن مظهر صلابت و عزت هستند؛ ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن نیز گواه این ادعاست.

وی اضافه کرد: همان‌گونه که کارکنان ارتش مظهر صلابت و عزت هستند، همسران آنان نیز مظهر نجابت و عفت هستند. بانوان ارتش چه بخش شاغل و چه همسران خانه‌دار، در پایبندی به حجاب و عفاف در جامعه اسلامی نمونه و الگو هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: برای نهادینه کردن موضوع عفاف، در ابتدا باید فعالیت‌های آموزشی در حوزه احکام مربوط به حجاب و عفاف اسلامی، ارائه شود.

وی سپس با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همان‌طوری که دیدیم در آن مراسم باشکوه بسیاری از بانوان که از نظر دین، بدحجاب شمرده می‌شوند، حضور داشتند و در این مراسم اشک می‌ریختند و این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌شود فردی هم بدحجاب باشد و هم معتقد به فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی؟ در پاسخ به این سوال می‌توان عدم تبیین فلسفه حجاب برای این عزیزان را مهم‌ترین مسئله در این زمینه توصیف کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: همین بانوان بدحجاب که دل در گرو نظام اسلامی دارند، گاهی در مصاحبه‌ها بسیار قوی در برابر دشمنان استکباری موضع‌گیری می‌کنند؛ لذا به نظر می‌رسد که مسأله حجاب برای این عزیزان به‌شکلی دقیق تشریح نشده است و این وظیفه ما است که فلسفه حجاب را برای این عزیزان تبیین و تشریح کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: تبیین فلسفه حجاب را باید از مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت پلکانی و مرحله به مرحله آغاز کنیم و کار را باید با یک برنامه منسجم پیش ببریم.

وی ادامه داد: اگر بانوان بدانند که با بدحجابی چه زیان‌هایی خواهند دید، قطعاً این مسیر را ادامه نخواهند داد. یک خانم باید بداند که با رعایت حجاب چه جایگاهی پیش خدا پیدا می‌کند و اگر این را بداند، قطعاً حجاب را برمی‌گزیند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه با انتقاد از وضعیت بازار پوشاک کشور گفت: بانوان ملتزم به حجاب و عفاف گاهی لباس مناسب برای خود در این بازار پیدا نمی‌کنند که مسئولان باید در این رابطه اقدامی صورت دهند؛ این در حالی است که دشمنان در حوزه مد و مدل‌سازی با تمام ظرفیت پای کار آمده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان بر ضرورت مقابله هدفمند با ترویج سازمان‌یافته بدحجابی تأکید کرد.

کد خبر 5402873

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حجاب و عفاف مذاکرات وین حسین امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی ایران محمد مخبر سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم همسایه شمالی مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی علی باقری ایالات متحده امریکا روسیه وزارت امور خارجه ایران رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حجت الاسلام محمدحسنی حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب

به گزارش «تابناک»، هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب
  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست