Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از کشف زمین‌خواری و تصرف اراضی توسط برخی افراد در استان خبر داد و گفت: این تخلفات از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، مدیرکل و چند نفر از کارکنان منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با نماینده ولی‌فقیه در کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند، در این نشست مسائل و مشکلات حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدی نقشبندی؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در این دیدار به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت، اقدامات انجام شده، مشکلات و چالش‌های اساسی در حوزه منابع‌طبیعی استان پرداخت و اظهار داشت: اگر به دادِ دشت‌های قروه و دهگلان نرسیم در آینده نزدیک با معضلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه هزینه انتقال آب بین حوزه‌ای بسیار بالا و اجرای هر طرحی در دشت‌های قروه و دهگلان توجیه اقتصادی ندارد، گفت: تولید یک کیلوگرم سیب‌زمینی نیازمند 300لیتر آب بوده که هر لیتر آب 2هزار تومان هزینه در بردارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان اجرای اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری را یکی از راه‌های برون‌رفت از بحران سفره‌های آب زیرزمینی عنوان کرد و افزود: تحقق این امر مهم در قروه نیازمند 14هکتار زمین بوده که خوشبختانه با وساطت و همکاری خود مردم در حال انجام و پیمانکار پروژه نیز انتخاب شده که پس از فصل زمستان، کارها به سرعت پیش خواهد رفت و 13میلیارد تومان اعتبار از اسناد خزانه نیز جذب شده است.

طرح جدید مجلس برای مقابله با زمین خواری+متنگزارش کمیسیون اصل نود درباره شفاف‌سازی در مواجهه با پدیده زمین خواری

وی از جلوگیری از سوءاستفاده و تخریب و تصرف اراضی ملی و زمین‌خواری توسط اشخاص خاص خبر داد و بیان داشت: منابع‌طبیعی در مقابل مردم نیست بلکه در کنار مردم و حافظ حقوق و منافع عموم بوده و تحویل این ظرفیت‌ها به آیندگان بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

نقشبندی همچنین گزارشی از کشف زمین‌خواری و تصرف اراضی توسط برخی افراد در مناطق استان کردستان ارائه داد و یادآور شد: این تخلفات از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری بوده و در راستای حفظ منافع ملی، کوچک‌ترین عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از نماینده ولی‌فقیه در کردستان خواست که به صورت میدانی از اقدامات انجام شده در این حوزه بازدید کنند که حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ضمن موافقت، بر حفظ منافع‌طبیعی استان براساس قانون تأکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/481/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان تصرف اراضی زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستا حفاظت از منابع ملی و حفظ حقوق بیت المال اجرای دو مورد تبصره ذیل ماده ۵۵ ق ح ب در منطقه سوادرودبار (لاکوم) به مساحت ۴ هزار متر مربع توسط مامورین سرجنگلبانی کارمزد و نیرو‌های حفاظتی ولوپی مورد آزادسازی قرار گرفته و عرصه بازگشت به انفال گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری