Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه فرمانداری تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه الزام شهرداری تهران به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاه‌های شهر آفتاب در جلسه شورای شهر تهران بررسی شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی نامه فرمانداری تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه« الزام شهرداری تهران به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاه‌های شهر آفتاب» روی میز بررسی شورا قرار گرفت و تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در تشریح گزارش توجیحی اظهار کرد: این بندهایی که قرائت می‌کنم به عنوان پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری ارسال می‌شود و دقت داشته باشید که ما در این مصوبه تاکیدی بر تغییر اساسنامه نمایشگاه نداشتیم یا حتی مصوبه ما مغایرتی با متن اساسنامه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که با توجه به فعالیت نمایشگاه‌های بین‌المللی تاکید شده است که نوع خدمات پرجمعیت باید تغییر کند، اظهار کرد: به استناد قانون شهرداری‌ها، شهرداری تهران می‌تواند از فعالیت کسب و کارهایی که موجب ایجاد مزاحمت و ترافیک می‌شود جلوگیری کند و به همین دلیل نمایشگاه‌های پرازدحام موجب آلودگی و ترافیک می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: در یکی از اسناد بالادستی شرکت نمایشگاه‌ها آمده است که باید براساس قانون، کارگروهی متشکل از وزرای برخی وزارتخانه‌ها و شهرداری تهران به منظور جابه‌جایی محل نمایشگاه بین‌المللی تشکیل شود که مصوبه این کارگروه این بود که جابه‌جایی موکول به رفع اشکالات شهر آفتاب می‌شود، همچنین پلیس راهور نیز مخالف برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب است که باید این پاسخ‌ها را با استناد به بندهای قانونی به فرمانداری ارسال کنیم.

نرگس سلیمانی دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که یکی از ایراداتی که فرمانداری گرفته است به نظر موجه می‌آید، گفت: شورای شهر به غیر از شهرداری نمی‌تواند مصوبات الزام‌آوری برای مجموعه‌های بیرون از شهرداری داشته باشد اما می‌توانیم در مورد مکان نمایشگاه که در شهر تهران است صحبت کنیم و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که در مصوبه خود بنویسیم که امکان استفاده از زمین نمایشگاه تا برطرف شدن اشکالات که موجب اختلال می‌شود متوقف شود.

مهدی چمران نیز در واکنش به این اعتراض اظهار کرد: یکی از نمایشگاه‌های سئول ترافیک زیادی را ایجاد کرد که همان زمان در دفتر رئیس پلیس که قالیباف بود جلسه‌ای برگزار کردیم و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در آنجا حضور داشت و مقرر شد که نمایشگاه جابه‌جا شود و ما حالا کار جدیدی نمی‌کنیم بلکه می‌خواهیم امضاها را عملیاتی کنیم.

وی با بیان این‌که ما کاری به اساسنامه نمایشگاه بین‌المللی نداریم تصریح کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی کم مراجعه می‌تواند در محل نمایشگاهی سئول برگزار شود اما برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب موجب ترافیک می‌شود و پیشنهاد می‌شود متن قرائت شده به اضافه پیشنهاد خانم سلیمانی به عنوان پاسخ شورا برای فرمانداری ارسال شود.

به گزارش ایسنا، پاسخ شورا به نامه فرمانداری تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه الزام شهرداری تهران به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاه‌های شهر آفتاب به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه شهرآفتاب شوراي شهر تهران شهرداری تهران نمایشگاه ها شهر آفتاب شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز

به گزارش قدس آنلاین از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز چهارشنبه (بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳ ) آغاز می شود و این ناشران می‌توانند تا پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه ketab.ir ثبت‌نام کنند.

شیوه حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه صرفا به صورت فیزیکی خواهد بود و ناشرانی که دارای مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی را دارا باشند امکان ثبت نام در این نمایشگاه را دارند.

کتاب‌های منتشرشده ناشران دیجیتال از سال ۱۳۹۹ به بعد در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل عرضه است و لازم است قبل از ثبت نام نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام شود.

ناشران علاقه‌مند به ثبت نام و حضور در نمایشگاه کتاب می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۵۲۶۸ داخلی ۱۰۷ و ۱۰۵ و ۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۳۱۷ تا ۳۲۱ تماس بگیرند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • شعار نمایشگاه کتاب امسال اعلام شد
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز