Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احد جلیلیان» روز سه‌شنبه در نشستی خبری به مناسبت ۲۹ دی ماه روز هوای پاک، اظهار داشت: میزان و درصد آلودگی به فاضلاب در رودخانه های استان متفاوت است به عنوان مثال این آلودگی در قره سو به بیشترین میزان و در سیروان به کمترین میزان است.

وی افزود: اکنون هشت تصفیه خانه فاضلاب در کرمانشاه فعالیت است و تنها می توانند ۴۳ درصد فاضلاب جمعیت ۲ میلیون نفری استان را تصفیه کنند و مابقی بدون تصفیه شدن به رودخانه های سرازیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به میزان بالای آلودگی رودخانه قره سو گفت: تصفیه خانه شهر کرمانشاه تنها ۳۰ درصد فاضلاب این شهر یک میلیون نفری را تصفیه می کند و تکمیل فازهای بعدی این تصفیه خانه با مشکل تامین اعتبار روبه رو است.

جلیلیان توضیح داد: در سال های اخیر کاهش بارندگی ها و میزان آب ورودی به رودخانه ها باعث شده است که میزان آلاینده های موجود در آب رودخانه ها نیز افزایش پیدا کند.

به گفته وی اکنون هفت تصفیه خانه جدید توسط وزارت نیرو در استان دست احداث است و کار مطالعاتی برای ایجاد ۱۱ تصفیه خانه دیگر نیز آغاز شده است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این نشست عنوان کرد: احتمال ورود فاضلاب به ۱۴ رودخانه دائمی کرمانشاه وجود دارد اما بر اساس پایش‌ها می توان از آب آنها برای آبیاری بخش کشاورزی استفاده کرد.

«سعید دزفولی‌نژاد» افزود: رودخانه قره‌سو نسبت به بقیه وضعیت بحرانی‌تری دارد و هم فاضلاب شهری و هم روستایی وارد آن می‌‍‌شود.

ورود فاضلاب به رودخانه قره سو کرمانشاه

امکان جابجایی محوطه های حفاظت شده در کرمانشاه

سرپرست اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به محدوده های تحت مدیریت این سازمان اشاره کرد و گفت: وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان ۱۶۳ هزار هکتار برابر با ۶.۷ درصد مساخت استان بود که این میزان از ابتدای امسال به ۲۴۵ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

جلیلیان با اشاره به اینکه به دنبال اصلاح مناطق تحت مدیریت هستیم، افزود: برخی از مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه با توجه به افزایش روند زندگی در آنها ارزش خود را از دست داده اند و محدودیت های اعمال شده برای مردم بومی مناطق دردسر ساز است.

وی گفت: از سوی دیگر برخی از مناطق بکر و با تنوع زیستی بالا در سطح استان وجود دارد که جزو مناطق حفاظت شده نیستند از این رو به دنبال آن هستیم تا با اصلاح مناطق قبلی مناطق جدیدی را ایجاد کنیم.

به گفته سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اکنون مناطق بسیار بکری در سطح استان وجود دارد که به دلیل قرار نگرفتن در مناطق حفاظت شده توسط مردمی بومی و ساکنان روستاها حفاظت می شود.

جلیلیان همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی در رابطه با موضوع پروژه تله کابین کرمانشاه گفت: تاکنون این پروژه هیچ مجوزی از سازمان محیط زیست نگرفته است.

وی افزود: ارائه مجوز برای ساخت این پروژه منوط به انجام مطالعات ارزیابی مختص صنایع است.

بر اساس آنچه سازمان محیط زیست اعلام کرده است، در کرمانشاه ۴۸ گونه پستاندار، ۱۸۰ گونه پرنده، ۳۳ گونه ماهی، ۳۵ گونه خزنده دوزیست و هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی وجود دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست تصفیه خانه کرمانشاه وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تصفیه خانه کرمانشاه سازمان حفاظت محیط زیست تصفیه خانه کرمانشاه وزارت نیرو محیط زیست استان کرمانشاه تصفیه خانه رودخانه ها حفاظت شده قره سو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: بر اساس بند (د) ماده ۱۰ قانون شکار و صید، و ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست از بین بردن رستنی‌ها از جمله قطع درختان، خارزنی، بوته کنی و تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش، تجاوز و تخریب در این مناطق ممنوع است.

وی تاکید کرد: هر گونه اقدامی که باعث تخریب زیستگاه حیات وحش و محیط زیست شود تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: این استان دارای یک‌هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی شامل یک‌هزار و ۱۹ گونه علفی، ۱۵۱ گونه بوته‌ای، ۱۲۵ گونه درختچه‌ای و ۴۱ گونه درختی است.

یوسفی افزود: همچنین گیاهان کوهستانی استان نیز شامل ارژن، داغداغان، انجیر وحشی، بنه، بادام کوهی، کیکم، تنگرس، زرشک، سماق، گون، درمنه کوهی، ریواس، کنگر، موسیر، لاله و لاله واژگون است. ‌

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: برخی افراد سودجو با چیدن و ریشه‌کنی گیاهان دارویی و کوهی موجب تضعیف و حتی از بین بردن زیست‌بوم، تخریب و هم چنین عدم رویش دوباره این گونه و کاهش تنوع گونه‌ای در سال‌های آینده می‌شوند که علاوه بر برداشت بی‌رویه گیاهان کوهی، باعث از بین رفتن آن گیاه در مناطق می‌شود.

یوسفی گفت: اکنون در فصل بهار و زایش حیات وحش قرار داریم و رفت و آمدهای بی‌رویه به مناطق کوهستانی و حفاظت شده باعث لطمه زدن به گونه‌های حیات وحش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: تنوع زیستی و پوشش گیاهی هر منطقه گنجینه‌ای گرانبها و رو به پایان است که هیچ فرصتی برای جبران خسارات وارده بر آن وجود ندارد از این رو مشارکت و همدلی مردم ضروری است و بهترین حافظان تنوع زیستی در واقع ساکنان همان مناطق هستند.

کد خبر 6084141

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی