Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-25@20:44:57 GMT

کاهش میزان واردات تلفن همراه در آذرماه

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۵۴۱۷

کاهش میزان واردات تلفن همراه در آذرماه

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است.

به گزارش جنوب نیوز، محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی، در خصوص میزان واردات تلفن همراه به کشور، گفت: بخشی از آمار واردات تلفن همراه مربوط به ابتدای سال تا پایان آذرماه بوده و بخش دیگر آمار واردات مربوط به ۱۲ ماه گذشته یعنی از آذرماه سال ۹۹ تا آذرماه سال ۱۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده که در این بازه زمانی ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه تلفن همراه در کشور مصرف شده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی بیان کرد: در آذرماه میزان واردات تلفن همراه یک و نیم میلیون بوده که این میزان واردات تلفن همراه نسبت به آبان ماه ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش داشته است همچنین در آذرماه میزان مصرف نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه بوده است.

عالیان اظهار کرد: این روند کاهشی تا اواسط بهمن ماه ادامه خواهد داشت و با ورود بازار به پایان سال و رونق بازار شب عید با افزایش تقاضا روبرو خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: از آذرماه سال ۱۳۹۹ تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ یعنی طی ۱۲ ماه گذشته، ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده که در همین بازه زمانی ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه در کشور مصرف شده است و قیمت ۹ میلیون و ۷۴۹ هزار دستگاه تلفن همراهی که وارد کشور شده بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی عنوان کرد: تعداد تلفن‌های همراه زیر ۱۵۰ دلار که طی ۱۲ ماه گذشته وارد کشور شده است ۷ میلیون و ۲۸۲ هزار دستگاه بوده که فقط شامل تلفن همراه نیست بلکه تبلت، تلفن‌های هوشمند و تلفن‌های دکمه دار نیز جزء این دسته هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد تلفن‌های همراه بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار که طی ۱۲ ماه گذشته وارد کشور شده است ۱ میلیون و ۴۷۴ هزار دستگاه بوده که به این موبایل‌ها میان رده می گویند.

عالیان در ادامه گفت: تعداد موبایل‌های پرچم دار که بالای ۶۰۰ دلار بوده و طی ۱۲ ماه گذشته وارد کشور شده یک میلیون و ۷۴ هزار دستگاه است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی اظهار کرد: از آذرماه سال ۱۳۹۹ تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ یعنی طی ۱۲ ماه گذشته ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار سامسونگ، ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار دستگاه نوکیا، ۵ میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه شیائومی یک میلیون و ده هزار دستگاه اپل و ۲۷۲ هزار هوآوی وارد کشور شده است.

وی افزود: سهم بازار نشان های تجاری ( برندها) تغییر آنچنانی نداشته است سامسونگ ۴۸ درصد سهم بازار تلفن همراه کشور را در اختیار داشته و بعد از آن شیائومی با ۲۹ درصد رتبه دوم را دارد نوکیا نیز ۱۲ درصد سهم بازار را در دست داشته که عمدتاً تلفن‌های دکمه دار هستند همچنین اپل ۵ درصد سهم بازار را دارد هوآوی نیز دو درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار گفت: ارز موردنیاز برای واردات موبایل همچون دیگر کالاهای وارداتی از سامانه نیما خریداری می شود. قیمت ارز نیما بر خلاف ارز بازار آزاد همواره افزایشی بوده است. بنابر این کاهش قیمت ارز در بازار آزاد تاثیری بر قیمت موبایل نخواهد داشت و این استنباط که باید در انتظار کاهش قیمت باشیم، نادرست است.

عالیان این روزهارا مناسب ترین زمان خرید موبایل دانست و اظهار کرد: به چند دلیل این روزها را فرصتی مناسب برای خرید موبایل می‌دانیم. نخست اینکه با توجه به میزان کالای وارد شده به کشور و رقابت بین شرکت ها، در حال حاضر قیمت برخی از مدل ها حتی کمتر از مبدا خریداری شده است. از سویی با شیوع سویه جدید کرونا در چین و قرنطینه برخی شهرهای این کشور این امکان وجود دارد که تولید جهانی موبایل که عمده آن در چین محقق می‌شود، کاهش یابد و شاهد روند افزایشی قیمت ها در بازارهای جهانی و در پی آن در ایران نیز باشیم.

منبع: میزان

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: تلفن همراه و لوازم جانبی میزان واردات تلفن همراه هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده تا پایان آذرماه طی ۱۲ ماه گذشته درصد سهم بازار آذرماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند